Канон на исход души от тела текст: Канон молебный при разлучении души от тела (от лица человека, с душею разлучающагося и не могущаго глаголати)
Содержание
Канон по исходе души от тела / Поминовение усопших
Начало заупокойных канонов общее:
Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.
Святый Боже, Святый крепкий, Святый безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй (трижды).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Господи, помилуй (12 раз).
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу (поклон).
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).
Псалом 90
Живый в помощи Вышняго, в крове Бога небеснаго водворится. Речет Господеви: заступник мой еси и прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него. Яко Той избавит тя от сети ловчи, и от словесе мятежна, плещма Своима осенит тя, и под криле Его надеешися, оружием обыдет тя истина Его. Не убоишися от страха нощнаго, от стрелы летящия во дни, от вещи во тьме преходящия, от сряща и беса полуденнаго. Падет от страны твоея тысяща, и тьма одесную тебе, к тебе же не приближится, обаче очима твоима смотриши и воздаяние грешников узриши. Яко Ты, Господи, упование мое; Вышняго положил еси прибежище твое. Не приидет к тебе зло, и рана не приближится телеси твоему, яко Ангелом Своим заповесть о тебе, сохранити тя во всех путех твоих. На руках возмут тя, да не когда преткнеши о камень ногу твою; на аспида и василиска наступиши, и попереши льва и змия. Яко на Мя упова, и избавлю и: покрыю и, яко позна имя Мое. Воззовет ко Мне, и услышу его, с ним есмь в скорби, изму его и прославлю его, долготою дней исполню его и явлю ему спасение Мое.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе, Боже (трижды).
Господи, помилуй (трижды)
Тропарь, глас 8-й
Глубиною мудрости человеколюбно вся строяй и полезная всем подаваяй, Едине Содетелю, упокой, Господи, души раб Твоих, на Тя бо упование возложиша, Творца и Зиждителя и Бога нашего.
Слава, и ныне: Богородичен: Тебе и стену, и пристанище имамы, и молитвенницу благоприятну к Богу, Егоже родила еси, Богородице Безневестная, верных спасение.
Псалом 50
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси, безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся, омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие, возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих, и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо, всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен, сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая, тогда возложат на олтарь Твой тельцы.
Канон Глас 8:
Песнь 1
Ирмос: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин
вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Отверз уста моя, Спасе, слово ми подаждь, молитися, Милосерде, о ныне
преставленном, да покоиши душу его, Владыко.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Мертв был плотию, Спасе, и во гробе положен с мертвыми, душу раба Твоего
покой в месте злачне, яко Милосерд.
Слава:
Молебный глас мой услыши, Боже Триипостасне, и учини душу
преставленнаго в недрех Авраамлих, Избавителю.
И ныне:
Ты, Пречистая Богородице, Егоже без искуса мужеска заченши родила
еси, моли Сына Твоего, подати покой рабу Твоему преставленному.
Песнь 3
Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене
утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, едине Человеколюбче.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
В месте злачне, в месте покойне, идеже лицы святых веселятся, душу раба
Твоего преставленнаго покой, Христе, едине Милостиве.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Идеже лицы святых, тамо вчини, Владыко, послужившаго Тебе всем сердцем и
воздвигшаго иго Твое на рамо свое, яко един Владыка живота и смерти.
Слава:
Небесный Отче Вседержителю, и Сыне Единородный, и Душе Святый
Исходный, презри умершаго согрешения и в Церкви первенец всели его славити Тя,
со всеми угождшими Тебе.
И ныне:
Яко Мати Святая Пресвятаго Бога, Владычице всяческих, Марие
Богородице, со всеми святыми Сего моли, душу покоити раба Твоего в Небесных
селениих.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и
прославих Твое Божество.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Сошедый в преисподняя, Христе, совоздвигл еси умершыя вся, и преставльшагося
от нас покой, Спасе, яко Щедр.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Никтоже без греха есть, токмо Ты един, Владыко: сего ради преставленному и
грехи остави, и в рай того всели.
Слава:
Услыши, Троице Святая, гласы молебныя, приносимыя Тебе в церкви о
усопшем, и Богоначальным Твоим светом озари душу, омраченную суетными
привержении.
И ныне:
Родила еси, Пречистая, без мужеска семене, Бога Совершенна и Человека
Совершенна, вземлющаго грехи наша, Дево. Того моли, Госпоже, преставльшемуся
рабу Твоему подати покой.
Песнь 5
Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой
мир подаждь нам, Человеколюбче.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Имый живота и смерти власть, преставленнаго от нас покой, Христе Боже. Ты бо
еси всех, Спасе, Покой и Живот.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
На Тя, Спасе, надежду возложь, умерый отыде от нас, Ты же, Господи, ущедри
его, яко Бог Многомилостив.
Слава:
Просвети нас, Трисвяте, воспеваемый Владыко, молящихся Тебе, мир
Небесный прияти, и в мирных селех душу вчини, отшедшую от временных, в надежде
безконечныя жизни.
И ныне:
Шуяго стояния, Пречистая, избавити преставленнаго умоли Сына Твоего,
Дево Госпоже, яко Спаса и Бога нашего Мати Сущая.
Песнь 6
Ирмос: Молитву пролию ко Господу и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя
исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи
мя.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Ада испроверг, Владыко, воскресил еси умершыя от века, и ныне преставленнаго
от нас в недро Авраамле Ты, Боже, всели, прегрешения вся отпустив, яко Милосерд.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Заповедь, юже ми дал еси, Боже, преступих и смертен бых, но Ты, Боже, сошедый
во гроб и души яже от века воскресивый, не возстави мене, Владыко, на мучение,
но на покой, преставленный вопиет Тебе нами, Многомилостиве.
Слава:
Молим Тя, Безначальне Отче, и Сыне, и Душе Святый, злобою душезлобнаго
мира озлобленную и к Тебе Зиждителю прешедшую душу, во адово дно не отрини,
Боже, Спасе мой.
И ныне:
С небесе Христос Бог наш, яко дождь на руно, Пречистая, сниде на Тя,
напаяя весь мир и изсушая вся безбожныя потоки, наводняяй всю землю разумом
Своим, Приснодево. Того моли дати покой преставленному рабу Твоему.
Кондак, глас 8:
Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль,
ни воздыхание, но жизнь безконечная.
Икос
Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли
создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя и рекий ми:
яко земля еси и в землю отыдеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание
творяще песнь: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
Песнь 7
Ирмос: От Иудеи дошедше, отроцы в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень
пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Владыко Христе Боже, егда хощеши судити миру, пощади душу раба Твоего, егоже
от нас приял еси, вопиющаго: отец наших Боже, благословен еси.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
В пищи райстей, идеже праведных души веселятся послуживших Тебе, причти с
ними, Христе, душу раба Твоего, воспевшаго: отец наших Боже, благословен еси.
Слава:
Иудейския три отроки спасый во огни, в триех Лицех воспетый, избави
огня вечнаго усопшаго, воспевшаго Ти верно: отец наших Боже, благословен еси.
И ныне:
Исаиа Тя Жезл нарече, Чистая; Даниил же Гору Несекомую; Иезекииль же
Дверь, из Неяже пройде Христос; мы же Тя Истинную Богородицу именующе, величаем.
Песнь 8
Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже,
силою же лучшею спасены, сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы,
благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Скончав течение, и к Тебе прибегох, Господи, преставленный вопиет ныне:
прегрешения остави, Христе Боже, и не осуди мене, егда хощеши судити всем, верно
бо Тебе взывах: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите Его во веки.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Понесшаго, Владыко, иго Твое на раме Своем, и бремя Твое легкое, аще и не
всегда, обаче в месте преподобных Твоих всели душу его, воспевшаго Тебе, Христе
Спасе: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Его во
веки.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Безначальная Троице Святая, Боже Отче, и Сыне, и Душе Святый, в лице святых
причти душу преставленнаго раба Твоего, и огня вечнаго избави, да Тя хвалит,
воспевая во веки: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие,
превозносите Его во веки.
И ныне:
Тя, Дево, пророчестии лицы прорекоша, прозряще бо Тя прозорливыма
очима: ов убо Жезл нарече Тя, ин же Дверь Восточную, ов же Гору человеки
Несекомую. Мы же исповедуем Тя воистинну Богородицу, Бога всяческих рождшую;
Егоже моли упокоити преставленнаго во веки вся.
Песнь 9
Ирмос: Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком
плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и
человек чиноначалия величают.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Иисусе, Боже мой, Спасе, Адамле Ты взял еси преступление, и смерти вкусил еси,
да человеки от нея свободиши, Милосерде. Темже молим Тя, Милостиве:
преставленнаго покой, яко Благ, во дворех святых Твоих, яко Един Всеблагий и
Милосердый.
Припев: Покой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Несть никтоже, Милосерде, иже не согреши в человецех, токмо Ты Един, Иисусе
Христе, вземляй грехи всего мира. Темже, очистив раба Твоего от прегрешений,
вчини во святых Твоих дворех: Ты бо Живот еси и Покой, и Свет, и Веселие всех
Тебе благоугодивших.
Слава:
Удивися все естество человеческое, како Безначальнаго Отца Сын, сый
Единородный, плоть от Девы действом Святаго Духа приял еси, и пострадал еси яко
человек, да умершия оживиши. Тем и преставленнаго ныне от нас, прилежно молим Тя,
во стране живых, яко Благ, всели.
И ныне:
Невесту Тя нарицаем, Пречистая, Отца невидимаго, и Матерь Сына, из
Тебе Духом Святым воплощеннаго; и Молебницу Тя о усопшем рабе Твоем, предлагаем:
Тебе бо Помощницу имамы земнии, и любовию поюще Тя величаем.
Окончание канона
Тропарь, глас 6:
Един естеством сый Животворец, Христе, и благости воистинну неизследимая пучина, ныне преставльшагося раба Твоего Царствия Твоего сподоби: Ты бо Един еси имеяй множество щедрот и безсмертие.
Слава, и ныне:
Богородичен: Источник живота рождшая, Владычице, Избавителя миру Иисуса Господа, Того прилежно моли, безконечнаго живота преставльшагося ныне раба Твоего сподобити: Ты бо христиан Едина еси известнейшая Помощница.
Господи, помилуй. (12 раз)
И молитву сию:
Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего (имярек) и яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи, и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная; избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящим Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца, и Сына, и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троице, и Троицу во Единстве, православно даже до последняго своего издыхания исповеда. Темже милостив тому буди, и веру, яже в Тя, вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но Ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя, правда во веки; и Ты еси Един Бог милости и щедрот, и человеколюбия; и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Го́споди, поми́луй. (Трижды)
Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х поми́луй нас. Ами́нь.
Последование по исходе души от тела
Заупокойные песнопения имеют особое значение как для новопреставленного христианина, так и для его родных и близких. Православная церковь в своем арсенале имеет большое количество молений об умерших — это и панихиды, и поминальные службы, и сорокоусты за упокой, и молитвы Псалтири. Но самым первым молитвенным деланием, совершаемым сразу после кончины человека, является Канон или Последование по исходе души от тела.
После смерти человека положено совершить омовение его останков и облачить в специальные одежды для погребения. Сразу же после этого нужно приступать к вычитыванию специальных текстов по разлучению души от тела.
Правило по исходу является уникальным молитвословием, которое читается за человека единожды — сразу же после смерти. Данное правило отличается небольшим размером и не занимает много времени. Такой размер молитвословия обусловлен снисхождением Церкви к родным умершего.
Близкие люди, чаще всего, несут большие скорби в последние дни жизни умирающего, поэтому физически и морально истощены и не имеют сил на длительные вычитывания.
Поскольку над новопреставленным христианином принято неусыпно читать Псалтирь, правило за умершего должно быть прочитано перед началом песнопений Псалтири. Для этого обычно собирается несколько человек, которые сменяют друг друга на время отдыха. Таким образом, с самого преставления православного христианина за него постоянно читаются заупокойные священные тексты.
Часть Последования, а именно Канон за преставившегося, нужно читать каждый день до самых похорон умершего. Когда по усопшему прочитывается вся Псалтирь, завершает такой круг моления также чтение Канона.
Последование по разлучению — самые первые тексты, которые предваряют длительные погребальные чтения и песнопения по усопшему. Если умирает священнослужитель, следом за правилом вместо Псалтири начинают читать Святое Евангелие.
Трисвятое
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва ко Пресвятой Троице
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй. (Трижды)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва Господня
О́тче наш, Иже еси́ на небесе́х, да святится имя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги на́ша, я́коже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но изба́ви нас от лука́ваго.
Го́споди, поми́луй. (12 раз)
Тропари, глас 4-й
Со ду́хи праведных скончавшихся ду́шу раба́ Твоего́ (рабы Твоей), Спасе, упокой, сохраняя ю во блаженней жизни, я́же у Те́бе, Человеколю́бче.
В покоищи Твое́м, Го́споди, иде́же вси святи́и Твой упокоеваются, упокой ду́шу раба́ Твоего́, я́ко Един еси́ Человеколюбец.
Слава: Ты еси́ Бог, соше́дый во ад и узы окованных разреши́вый, Сам и ду́шу раба́ Твоего́ упокой.
И ныне: Едина чистая и непорочная Де́во, Бо́га без се́мене рождшая, моли спасти́ся ду́ши его.
Псалом 90
Живы́й в по́мощи Вы́шняго, в кро́ве Бо́га небе́снаго водвори́тся. Рече́т Го́сподеви: засту́пник мой еси́ и прибе́жище мое́, Бог мой, и упова́ю на Него́. Я́ко Той изба́вит тя от се́ти ло́вчи, и от словесе́ мяте́жна, плещма́ Свои́ма осени́т тя, и под криле́ Его́ наде́ешися, ору́жием обы́дет тя и́стина Его́. Не убои́шися от стра́ха нощна́го, от стрелы́ летя́щия во дни, от ве́щи во тьме преходя́щия, от сря́ща и бе́са полу́деннаго. Паде́т от страны́ твое́й ты́сяща, и тьма одесну́ю тебе́, к тебе́ же не прибли́жится, оба́че очи́ма твои́ма смо́триши и воздая́ние гре́шников у́зриши. Я́ко Ты, Го́споди, упова́ние мое́; Вы́шняго положи́л еси́ прибе́жище твое́. Не прии́дет к тебе́ зло, и ра́на не прибли́жится телеси́ твоему́, я́ко А́нгелом Свои́м запове́сть о тебе́, сохрани́ти тя во всех путе́х твои́х. На рука́х во́змут тя, да не когда́ преткне́ши о ка́мень но́гу твою́; на а́спида и васили́ска насту́пиши, и попере́ши льва и зми́я. Я́ко на Мя упова́, и изба́влю и; покры́ю и, я́ко позна́ и́мя мое́. Воззове́т ко Мне, и услы́шу его́, с ним есмь в ско́рби, изму́ его́ и просла́влю его́, долгото́ю дней испо́лню его́ и явлю́ ему́ спасе́ние мое́.
Песнь 1
Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Отве́рз уста́ моя́, Спа́се, сло́во ми пода́ждь моли́тися, Милосе́рде, о преста́вленнем рабе́ Твое́м (имярек), да поко́иши ду́шу его, Влады́ко.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Мертв быв пло́тию, Спа́се, и во гро́бе положе́н с ме́ртвыми, ду́шу раба́ Твоего́ поко́й в ме́сте зла́чне, я́ко Милосе́рд.
Слава: Моле́бный глас мой услы́ши, Бо́же Триипоста́сне, и учини́ ду́шу преста́вленнаго в не́дрех Авраа́млих, Изба́вителю.
И ныне: Ты, Пречи́стая Богоро́дице, Его́же без и́скуса му́жеска заче́нши родила́ еси́, моли́ Сы́на Твоего́ пода́ти поко́й рабу́ Твоему́ преста́вленному (имярек).
Песнь 3
Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
В ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, иде́же ли́цы святы́х веселя́тся, ду́шу раба́ Твоего́ преста́вленнаго поко́й, Христе́, Еди́не Ми́лостиве.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Иде́же ли́цы святы́х, та́мо вчини́, Влады́ко, послужи́вшаго Тебе́ всем се́рдцем и воздви́гшаго и́го Твое́ на ра́мо свое́, я́ко Еди́н Влады́ка живота́ и сме́рти.
Слава: Небе́сный Отче Вседержи́телю, и Сы́не Единоро́дный, и Ду́ше Святы́й Исхо́дный, пре́зри уме́ршаго согреше́ния, и в Це́ркви пе́рвенец всели́ его́, сла́вити Тя со все́ми уго́ждшими Тебе́.
И ныне: Яко Ма́ти Свята́я Пресвята́го Бо́га, Влады́чице вся́ческих, Мари́е Богоро́дице, со все́ми святы́ми Сего́ моли́ ду́шу поко́ити раба́ Твоего́ в Небе́сных селе́ниих.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Соше́дый в преиспо́дняя, Христе́, совоздви́гл еси́ уме́ршия вся, и преста́вльшагося от нас поко́й, Спа́се, я́ко щедр.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Никто́же без греха́ есть, то́кмо Ты Еди́н, Влады́ко: сего́ ра́ди преста́вленному и грехи́ оста́ви, и в рай того́ всели́.
Слава: Услы́ши, Тро́ице Свята́я, гла́сы моле́бныя, приноси́мыя Тебе́ в це́ркви о усо́пшем, и Богонача́льным Твои́м све́том озари́ ду́шу, омраче́нную су́етными приверже́нии.
И ныне: Родила́ еси́, Пречи́стая, без му́жеска се́мене, Бо́га соверше́нна и Челове́ка соверше́нна, взе́млющаго грехи́ на́ша, Де́во. Того́ моли́, Госпоже́, преста́вльшемуся рабу́ Твоему́ пода́ти поко́й.
Песнь 5
Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Твой мир пода́ждь нам, Человеколю́бче.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Имы́й живота́ и сме́рти власть, преста́вленнаго от нас поко́й, Христе́ Бо́же, Ты бо еси́ всех, Спа́се, Поко́й и Живо́т.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
На Тя, Спа́се, наде́жду возло́жь, уме́рый оты́де от нас; Ты же, Го́споди, уще́дри его́, я́ко Бог Многоми́лостив.
Слава: Просвети́ нас, Трисвя́те, воспева́емый Влады́ко, моля́щихся Тебе́, мир небе́сный прия́ти, и в ми́рных се́лех ду́шу вчини́, отше́дшую от вре́менных в наде́жде безконе́чныя жи́зни.
И ныне: Шу́йяго стоя́ния, Пречи́стая, изба́вити преста́вленнаго умоли́ Сы́на Твоего́, Де́во Госпоже́, я́ко Спа́са и Бо́га на́шего Ма́ти су́щая.
Песнь 6
Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мой а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли, Бо́же, возведи́ мя.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
А́да испрове́рг, Влады́ко, воскреси́л еси́ уме́ршия от ве́ка: и ны́не преста́вленнаго от нас, в не́дро Авраа́мле Ты, Бо́же, всели́, прегреше́ния вся отпусти́в, я́ко Милосе́рд.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
За́поведь, ю́же ми дал еси́, Бо́же, преступи́х и сме́ртен бых, но Ты, Бо́же, соше́дый во гроб и ду́ши я́же от ве́ка воскреси́вый, не возста́ви мене́, Влады́ко, на муче́ние, но на поко́й, преста́вленный вопие́т Тебе́ с на́ми, Многоми́лостиве.
Слава: Мо́лим Тя, Безнача́льне Отче и Сы́не и Ду́ше Святы́й, зло́бою душезло́бнаго ми́ра озло́бленную и к Тебе́, Зижди́телю, преше́дшую ду́шу во а́дово дно не отри́ни, Бо́же Спа́се мой.
И ныне: С небесе́ Христо́с Бог наш, я́ко дождь на руно́, Пречи́стая, сни́де на Тя, напая́я весь мир и изсуша́я вся безбо́жныя пото́ки, наводня́яй всю зе́млю ра́зумом Свои́м, Присноде́во; Того́ моли́ да́ти поко́й преста́вленному рабу́ Твоему́.
Кондак, глас 8
Со святы́ми упоко́й, Христе́, ду́шу раба́ Твоего́, иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, но жизнь безконе́чная.
Икос
Сам Еди́н еси́ Безсме́ртный, сотвори́вый и созда́вый челове́ка: земни́и у́бо от земли́ созда́хомся и в зе́млю ту́южде по́йдем, я́коже повеле́л еси́, Созда́вый мя и реки́й ми: я́ко земля́ еси́ и в зе́млю оты́деши, а́може вси челове́цы по́йдем, надгро́бное рыда́ние творя́ще песнь: Аллилу́ия, Аллилу́ия, Аллилу́ия.
Песнь 7
Ирмос: От Иуде́и доше́дше о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Влады́ко Христе́ Бо́же, егда́ хо́щеши суди́ти ми́ру, пощади́ ду́шу раба́ Твоего́, его́же от нас прия́л еси́, вопию́щаго: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
В пи́щи ра́йстей, иде́же пра́ведных ду́ши веселя́тся, послужи́вших Тебе́, причти́ с ни́ми, Христе́, ду́шу раба́ Твоего́, воспе́вшаго: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Слава: Иуде́йския три о́троки спасы́й во огни́, в Трие́х Ли́цех воспе́тый, изба́ви огня́ ве́чнаго усо́пшаго, воспе́вшаго Ти ве́рно: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
И ныне: Иса́иа Тя Жезл нарече́, Чи́стая, Дании́л же Го́ру Несеко́мую, Иезеки́иль же Дверь, из Нея́же про́йде Христо́с, мы же Тя, Истинную Богоро́дицу имену́юще, велича́ем.
Песнь 8
Ирмос: Седмери́цею пещь, халде́йский мучи́тель, богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Сконча́в тече́ние и к Тебе́ прибего́х, Го́споди, преста́вленный вопие́т ны́не: прегреше́ния оста́ви, Христе́ Боже, и не осуди́ мене́, егда́ хо́щеши суди́ти всем, ве́рно бо Тебе́ взыва́х: вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Поне́сшаго, Влады́ко, и́го Твое́ на ра́ме свое́м, и бремя Твое́ ле́гкое, а́ще и не всегда́, оба́че в ме́сте преподо́бных Твои́х всели́ ду́шу его, воспе́вшаго Тебе, Христе́ Спа́се: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
Безнача́льная Тро́ице Свята́я, Бо́же Отче и Сы́не и Ду́ше Святы́й, в ли́це святы́х причти́ ду́шу преста́вленнаго раба́ Твоего́ и огня́ ве́чнаго изба́ви, да Тя хва́лит, воспева́я во ве́ки: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.
И ныне: Тя, Де́во, проро́честии ли́цы прореко́ша, прозря́ще бо Тя прозорли́выма очи́ма: ов у́бо Жезл нарече́ Тя, ин же Дверь Восто́чную, ов же Го́ру, челове́ки Несеко́мую. Мы же испове́дуем Тя вои́стинну Богоро́дицу, Бо́га вся́ческих ро́ждшую, Его́же моли́ упоко́ити преста́вленнаго во ве́ки вся.
Песнь 9
Ирмос: Ужасе́ся о сем не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Иису́се Бо́же мой, Спа́се, Ада́мле Ты взял еси́ преступле́ние и сме́рти вкуси́л еси́, да челове́ки от нея́ свободи́ши, Милосе́рде. Те́мже мо́лим Тя, Ми́лостиве: преста́вленнаго поко́й, я́ко Благ, во дво́рех святы́х Твои́х, я́ко Еди́н Всеблаги́й и Милосе́рдый.
Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.
Несть никто́же, Милосерде, и́же не согреши́ в челове́цех, то́кмо Ты Един, Иису́се Христе, взе́мляй грехи́ всего́ ми́ра. Те́мже, очи́стив раба́ Твоего́ от прегреше́ний, вчини́ во святы́х Твои́х дво́рех: Ты бо Живо́т еси́ и Поко́й, и Свет, и Весе́лие всех Тебе́ благоугоди́вших.
Слава: Удиви́ся все естество́ челове́ческое, ка́ко Безнача́льнаго Отца́ Сын Единоро́дный, плоть от Де́вы де́йством Свята́го Ду́ха прия́л еси́, и пострада́л еси́ я́ко челове́к, да уме́ршыя оживи́ши. Тем и преста́вленнаго ны́не от нас, приле́жно мо́лим Тя, во стране́ живых, я́ко Благ, всели́.
И ныне: Неве́сту Тя нарица́ем, Пречи́стая, Отца́ неви́димаго, и Ма́терь Сы́на, из Тебе́ Ду́хом Святы́м воплоще́ннаго, и Моле́бницу Тя о усо́пшем рабе́ Твое́м предлага́ем: Тебе́ бо Помо́щницу и́мамы земни́и, и любо́вию пою́ще Тя велича́ем.
Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды, с крестным знамением и поясным поклоном)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
О́тче наш, Иже еси́ на небесе́х, да святится имя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги на́ша, я́коже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но изба́ви нас от лука́ваго.
Тропарь, глас 6
Еди́н естество́м сый Животво́рец, Христе́, и бла́гости вои́стинну неизсле́димая пучи́но, ны́не преста́вльшагося раба́ Твоего́ Ца́рствия Твоего́ сподо́би: Ты бо Еди́н еси́ име́яй мно́жество щедро́т и безсме́ртие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Исто́чник живота́ ро́ждшая, Влады́чице, Изба́вителя ми́ру Иису́са Го́спода, Того́ приле́жно моли́ безконе́чнаго живота́ преста́вльшагося ны́не раба́ Твоего́ сподобити: Ты бо христиа́н Еди́на еси́ изве́стнейшая Помо́щница.
Го́споди, поми́луй (12 раз). И молитву сию:
Помяни́, Го́споди Бо́же наш, в ве́ре и наде́жди живота́ ве́чнаго преста́вльшагося раба́ Твоего́, бра́та нашего (имярек), и я́ко Благ и Человеколю́бец, отпуща́яй грех и́, и потребля́яй непра́вды, осла́би, оста́ви и прости́ вся во́льная его согреше́ния и нево́льная, изба́ви его ве́чныя му́ки и огня́ гее́нскаго, и да́руй ему прича́стие и наслажде́ние ве́чных Твои́х благи́х, угото́ванных лю́бящым Тя: а́ще бо и согреши́, но не отступи́ от Тебе́, и несумне́нно во Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Бо́га Тя в Тро́ице сла́вимаго, ве́рова, и Еди́ницу в Тро́ице и Тро́ицу во Еди́нстве, правосла́вно да́же до после́дняго своего́ издыха́ния испове́да.
Те́мже ми́лостив тому́ бу́ди, и ве́ру, я́же в Тя, вме́сто дел вмени́, и со святы́ми Твои́ми я́ко Щедр упоко́й: несть бо челове́ка, и́же поживе́т и не согреши́т. Но Ты Еди́н еси́ кроме́ вся́каго греха́, и пра́вда Твоя́, пра́вда во ве́ки, и Ты еси́ Еди́н Бог ми́лостей и щедро́т и человеколю́бия, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Аминь.
Служение при разлучении души с телом
(Игумен приходит к монаху, или Отец Исповедник к мирянину, и
спрашивает, нет ли забытого слова или дела, или низости, или
гнев на любого брата, который остался неисповеданным или непрощенным; он должен
обыщите все, что есть, и расспросите умирающего о каждом.)
Затем начинает Священник:
О Святый Боже, Святый Могущественный Святый Бессмертный, помилуй нас. (Трижд.)
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне, и присно, и во веки веков.
века веков. Аминь.
Пресвятая Троица, помилуй нас. Господи, смой наши грехи. О Мастер, прости
наши проступки. Святый, посети и исцели немощи наши, ради Имени Твоего.
Господи, помилуй. (Трижды.) Слава… ныне и присно…
Отец наш, сущий на небесах, Да святится Имя Твое. Да придет Царствие Твое. Да будет воля Твоя
на земле, как на небе. Дай нам на сей день хлеб наш насущный. И прости нас наших
согрешения, как мы прощаем тех, кто согрешил против нас. И не введи нас в искушение;
Но избавь нас от лукавого:
Священник. Ибо Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и
Сына и Святаго Духа, ныне, и присно, и во веки веков.
Господи, помилуй. (Двенадцать раз.)
Приидите, поклонимся Богу, Царю нашему.
Приидите, поклонимся и припадем пред Христом, нашим Царем и нашим Богом.
Приидите, поклонимся и припадем пред Самим Христом, нашим Царем и нашим Богом. (Три
благоговения.)
ПСАЛОМ 50
Помилуй меня, Боже, по великой благости Твоей; по множеству твоих
милосердие устраняет мои обиды. Тщательно омой меня от нечестия моего и очисти меня от
мой грех. Ибо я признаю свои ошибки, и мой грех всегда передо мной. Только против тебя
я согрешил и сделал это зло в твоих глазах; чтобы оправдаться в словах твоих,
и ясно, когда тебя будут судить. Вот, я во зле зачат, и во грехе мой
меня зачала мама. Но вот, ты требуешь истины во внутренностях и сделаешь меня
тайно постигать мудрость. Окропи меня иссопом, и буду чист; ты
омой меня, и я стану белее снега. Ты дашь мне услышать радость и
радость, чтобы возрадовались кости, которые ты сокрушил. Отврати лицо Твое от моих грехов,
и потушить все мои проступки. Сердце чистое сотвори мне, Боже, и дух правый обнови внутри
мне. Не отвергни меня от лица Твоего и не отними у меня Духа Святого Твоего. о дай мне
утешение твоей помощи снова и укрепи меня своим свободным Духом. Тогда я научу
пути твои к нечестивым, и грешники обратятся к тебе. Избавь меня от
вина за кровь, о Боже, Ты, Бог моего здоровья; и мой язык будет петь
твоя праведность. Ты откроешь уста мои, Господи, и возвестит уста мои хвалу Твою.
Ибо ты не желаешь жертвы, иначе я дал бы ее тебе; но ты не радуешься
всесожжения. Жертва Богу дух смущенный, сердце сокрушенное и сокрушенное, о
Боже, не презирай. О будь благосклонен и милостив к Сиону; построй стены
Иерусалима. Тогда будешь доволен жертвой праведности,
всесожжения и приношения; тогда они будут возлагать молодых тельцов на твой жертвенник.
Канон молитвы Всенепорочной Богородице, с песнями на темы (Ирмос) в
Шестой тон, от имени человека, чья душа уходит и который не может говорить.
Песнь 1
Музыкальная тема (Ирмос):
Когда Израиль прошел пешком через бездну, так как она была сухой
землю, и увидели, что преследовавший их фараон погрузился в море, и громко закричали: будем петь
Богу песнь победы.
Рефрен . О Пресвятая Богородице, спаси нас.
Стихи.
Как капли дождя мои злые дни и немногие, высохшие от летнего зноя, уже
мягко исчезнуть: О госпожа, спаси меня.
Через твою нежность сердца и твои многочисленные щедроты, по природе склонные к этому, о
Госпожа, в этот страшный час заступись за меня, о Помощник Непобедимый!
Великий ужас ныне заключает в тюрьму мою душу, трепет невыразимый и тяжкий, когда вперед
из тела оно должно выйти: Утешь его, о Всенепорочный.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
О Прибежище, известное грешным и кающимся, яви мне Свою милость, О Чистая
Один, и избавь меня от руки бесовской: ибо много псов окружило меня.
Ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Вот, настал час помощи, вот, настал час заступничества твоего; вот, теперь
время, ради которого я день и ночь преклонялся пред Тобою и усердно молился
Тебе, о Леди.
Песнь 3
Тема (Ирмос): Нет подобного Тебе святого, Господи, Боже мой,
вознес рог верных Твоих, Благий, и утвердил нас на скале Твоей
признание.
Verses:
Поскольку я предвидел этот день издалека, о Госпожа, постоянно размышляя о нем
как будто пришло, с горячими слезами я молил тебя, чтобы ты не
забудь меня.
Собрание лукавых, зазевавшихся, окружило меня и стремится унести меня
прочь и горько мучить меня. Сокруши их зубы и челюсти и спаси меня, о Чистейший.
Ибо как орган речи я совсем угас, и язык мой связан, и
мой глаз закрывается. В сокрушении сердца молю Тебя: Избавитель мой, спаси меня.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Приклони ко мне ухо Твое, Матерь Христова Боже мой, с высоты великой Твоей
слава, о Благой; и услышь мой последний стон, и дай мне свою руку.
Ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Не отворачивайся от меня твоих многочисленных щедрот; не запирай внутренности твоей любви к людям, о
Чистая: но заступись за меня ныне, и в час суда вспомни меня.
Песнь 4
Песня-тема (Ирмос): Христос сила моя, Бог мой и Господь мой, Августейшая Церковь
поет в богобоязненной мудрости, громко вопиет и от чистого ума празднует
Бог.
Verses: Назначь ныне омовение греху, поток слез, Благой,
принимая сокрушение моего сердца. На тебя возлагаю я надежду, о Благой, когда ты
избавь меня от страшной огненной муки; ибо ты Источник Благодати, о
Родительница Божия.
О Прибежище, которое делает бесстыдным и непогрешимым всех нуждающихся, Леди
всечистый, будь моим защитником в час испытания.
Простри, Пречистая, всечестные руки Твои, как крылья
святая голубка, под чьей защитой и прибежищем укрой меня, о Госпожа.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
О Победитель и Мучитель свирепого Князя воздуха, О Хранитель ужаса
путь и искатель этих пустых слов, помоги мне пройти беспрепятственно, когда я ухожу
с земли.
Ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Вот, ужас пришел навстречу мне, о госпожа, и я боюсь его; вот, великое испытание постигло
держись за меня, в чем ты мой помощник, о ты надежда моего спасения.
Песнь 5
Песня-тема (Ирмос): Светом твоим божественным, Благий, просвети еси, молюся
Тебе, души рано пробуждающихся к Тебе с любовью: да познают Тебя, о
Слово Бога, истинного Бога, вызывающего из мрака греха.
Verses:
Не забудь меня, Благий, и не отврати лица твоего от меня, твоего
ребенок; но выслушай меня, ибо я в беде; и прими мою душу, и избавь ее.
Вы, кто мои родственники по плоти, и вы, кто мои братья по духу, мои
друзья и знакомые, плачьте, вздыхайте, рыдайте: Ибо вот, теперь я ухожу от вас.
Теперь никто не спасает, и, по правде говоря, некому помочь. Помоги мне, о Леди;
иначе, как беспомощный человек, я буду пленником в руках моих врагов.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Войдя, о вы, мои святые Ангелы, когда вы стоите перед судом Христовым,
преклонив в мысли свои сверхчувственные колена, с плачем взывай к нему: помилуй, о
Создатель всех людей делом рук твоих, Благий; и не бросай его.
Ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Преклоняясь перед Государыней и Пречистой Матерью Бога моего, молитесь, чтобы Она
преклонит колени вместе с тобой; и она склонит Его к милости: Ибо истинный
Мать и Питательница будут услышаны.
Песнь 6
Тема (Ирмос): Поскольку я вижу море жизни, вздымающееся высоко с
буря искушений, я убежал в твою тихую гавань и громко взываю к тебе: веди
изведи жизнь мою из тления, о Милосерднейший.
Verses: Мои уста молчат, и мой язык не говорит, но мое сердце делает
изречение: Ибо тот огонь сокрушения, который внутренне пожирает, возгорается, и в звуках
неизреченное взывает к Тебе, о Дева.
Призри на меня с высоты, Богородица, и милостиво внемли ныне моему
мольба; чтобы, увидев Тебя, я мог выйти из тела, радуясь.
Разрушение связей и ниспровержение законов союза природы и всего
телесная структура, вызывают у меня мучения и невыносимые страдания.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
В святые и честные объятия святых Ангелов передай меня, О Госпожа; который покрыл
с их крыльями я не вижу позорных, отвратительных и мрачных форм дьяволов.
Ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Всечестная Обитель Божия, даруй мне небесную, сверхчувственную обитель,
после того возжег еси мой угасающий и несияющий свет святым елеем милости Твоей.
Кондак, глас 6.
Восстань, душа моя, душа моя, что ты спишь? Конец близок, и ты должен
говорить. Восстань же от сна твоего, и Христос Бог наш, сущий во всех местах и
наполняет все, пощадит тебя.
Икос
Дьявол, увидев раскрытое исцеление Христа, и здоровье, которое
текла оттуда к Адаму, будучи как бы поражена бедствием, плакала и
воскликнул своим друзьям: Что мне сделать с Сыном Марии? Вифлеемлянин, который в
все места и все наполняет, убивает меня.
Песнь 7
Музыкальная тема (Ирмос):
Ангел сотворил печь огненную, чтобы роса падала на святых
детей, но повеление Бога, пожирающего халдеев огнем, возобладало над
мучителю воскликнуть: Благословен Ты, Боже отцов наших!
Стихи : Ночь смерти, хмурая и безлунная, настигла меня, еще
неподготовленный, отправляющий меня в это долгое и ужасное путешествие неподготовленным. Но пусть твоя милость
сопровождай меня, о госпожа.
Вот, все дни мои пропали, правда, в суете, как написано, и годы мои
тоже напрасно; и теперь силки смерти, поистине горькие, опутали меня.
душу и окружили меня.
Пусть множество грехов моих не победит нежность сердца Твоего, о Госпожа. Но пусть
милость Твоя окружает меня и да покрывает все беззакония мои.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Те, кто поведут меня отсюда, пришли и окружат меня со всех сторон; но моя душа держит
вернулся и смутился, исполненный большого мятежа; что успокаиваешь тебя, о Чистейший,
твоим проявлением.
Ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Я не нашел никого, кто скорбит о моей скорби или кто утешает меня, о Госпожа: ибо
все мои друзья и знакомые теперь покинули меня. Но ты, Надежда моя, никоим образом
оставь меня.
Песнь 8
Песня-тема (Ирмос): Из пламени росу излил еси на Божественную
Едины, и водою зажгли жертву Праведника. Ибо ты делаешь все
чего пожелаешь, Христе. Тебя превознесем во веки.
Verses: Как Мать человеколюбивого Бога, человеколюбивого, смотри ты
со спокойным и милосердным взглядом, когда моя душа отделится от своего тела; и я прославлю тебя
навеки, Святая Богородица.
Позвольте мне избежать полчищ бестелесных варваров и подняться через
бездны небесные и войти в небо; и прославлю Тебя во веки, святая
Богородица.
О ты, родивший Господа Всемогущего, прогони ты далеко от меня, когда я приду умирать,
вождь горьких мук, правящий вселенной; и буду славить тебя вовеки,
О Святая Богородица.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Когда протрубит последняя великая труба в страшное и страшное Воскресение
судный день, и все восстанут из мертвых; то помяни меня, Святая Богородица.
Ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
О, высокий Дворец Христа, Владыки нашего, ниспославшего милость Твою свыше, помощь
ты меня теперь, в день гнева; и прославлю Тебя во веки, Святая Богородица.
Песнь 9
Тема (Ирмос): Невозможно людям видеть Бога, на Котором
Чины Ангельские не смеют взирать: но чрез Тебя, Пречистая, было Слово
Воплощенный явился людям; Кого возвеличивая вместе с Небесными Силами, мы призываем
ты благословен.
Стихи: О, как я взгляну на невидимое? Как я вынесу его видение
страх? Как осмелюсь я открыть глаза? Как я осмелюсь взглянуть на моего Учителя, которого я
не переставали ли, с юности моей, когда-либо горевать?
Пресвятая Дева Богородица, призри милостиво на кротость мою. Получите это мое
молитву умилостивительную и заключительную, и из огня, мучающего во веки веков, сделай себя
поспеши избавить меня.
Я, осквернивший святые храмы, оставив сей гнусный храм тела, делаю
умоляю тебя, всечестный храм Божий, Дева, Дева Матерь, да упокоится душа моя.
избежать тьмы внешней и огня лютой геенны.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Так как я теперь вижу, что конец моей жизни близок, и являюсь работником неблаговидного
помыслы и дела, Пречистая, угрызениями совести жестоко поражены, о
Создатель моей души. Но ты милостиво склонись ко мне; и будь моим Заступником.
Ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Сын отдаст Себя нам на милость, Сын Божий и Царь Ангелов,
Человек Вечный, происходящий из твоей чистой крови; Кого умилостивляешь ты, о Дева, на
во имя моей страстной души, которая жестоко вырвана из моего проклятого тела.
Достойна воистину благословить Тебя, Богородицу, Присноблаженную и Всенепорочную, и
Матерь Бога нашего. Честнее херувимов и без сравнения славнее
нежели Серафим, Ты, непорочно носившая Бога Слово, истинная Богородица, мы
возвеличивай тебя.
Молитвы, произносимые жрецом при отправлении души.
Господи Боже Вседержитель, Отец Господа нашего Иисуса Христа, желающий, чтобы все люди
должны быть спасены и должны прийти к познанию истины; кто не желает
смерти грешника, но чтобы он снова обратился и остался жив: молим Тебя и умоляем Тебя,
освободи душу раба твоего N. от всяких уз и избавь его (ее)
от всякого проклятия. Прости его (ее) прегрешений, как знания, так и
неведение, как дела, так и слова, которое он (она) совершил от его (ее)
в молодости, и чисто сознался, или скрыл, то ли по забывчивости, то ли
через стыд. Ибо Ты один разрешаешь связанное и наставляешь на правильный путь
сокрушенный, и есть надежда отчаявшихся и сильный, чтобы простить грехи всякого человека
кто уповает на тебя. Да, Господи, Человеколюбец, дай повеление, и он
будет освобожден от уз плоти и греха; и прими с миром
душу сего раба Твоего, N., и упокой ее в вечных обителях, с твоим
Святые; благодатью Единородного Твоего Сына, Господа нашего и Бога и Спасителя Иисуса
Христе: с Ним и Ты благословлен со всесвятым Твоим, и благим, и
Животворящий Дух, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Или: Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О Владыка, Господь Бог наш Всемогущий, который желает, чтобы все люди были спасены и должны
прийти к познанию истины; кто не желает смерти грешника, но чтобы он
должен снова обратиться и быть спасенным: Мы молим тебя и умоляем тебя, избавь тебя от души
раба Твоего N. от всяких уз освободи его от всякого проклятия. Ибо ты тот, кто избавляет
узников и направляет поверженных, Надежда отчаявшихся.
А потому, о господин, прикажи, чтобы душа твоего слуги N. отошла с миром и
да покоится в твоих вечных обителях со всеми твоими святыми; через Твоего Единородного
Сын, с которым ты благословен, со всесвятым твоим, и благим, и животворящим
Дух, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Еще одна молитва о человеке, который долго страдал и находится на грани
смерти.
Господи Боже наш, сотворивший человека в неизреченной мудрости Твоей, сотворив его из
праха и украшая его красотой и благостью, как благородным и небесным
приобретения, к возвышению и великолепию славы и царства твоего, что ты
может привести его к этому образу и подобию; но так как он согрешил против
заповедь устава Твоего, приняв образ, но не сохранив его, а также потому, что
зло не будет вечным: Ты предопределил прощение тому же через свою любовь
по отношению к человечеству; и что эта нерушимая связь, которую ты, как Бог отцов наших,
освященный по твоей божественной воле, должен быть растворен, и его тело должно быть
растворился из элементов, из которых он был создан, но что его душа должна быть
переведена в то место, где она будет обитать до последнего Воскресения.
Посему молим Тебя, Отца от века и бессмертия, и
Сыну Твоему Единородному и всесвятому Духу Твоему, что избавишь Н. от
тело на покой, прося и прощения неизреченной благости твоей, если он (она)
каким-либо образом, будь то по знанию или по неведению, оскорбил твою доброту или
под запретом священника, или огорчил своих (ее) родителей, или нарушил
обет, или впал в бесовские замыслы и постыдные чародейства, по злобе
лукавого демона: Да, Владыко, Господи Боже наш, услышь меня грешного и Твоего
недостойного раба в сей час, и избавь раба твоего N. от этой невыносимой болезни
что держит его (ее) в горьком бессилии, и дайте ему (ей) отдых где
обитают души праведников. Ибо Ты покой наших душ и наших тел,
и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу,
ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Из Сервисной книжки , пер. Изабель Хэпгуд, 1983, стр. 360–367.
библейская литература | Определение, типы, значение, исследование и разработка
Библия Гутенберга
Все медиа
- Похожие темы:
- Еврейская Библия
толкование
мамона
Библия
библейская критика
Просмотреть весь связанный контент →
библейская литература , четыре корпуса письменных работ: писания Ветхого Завета в соответствии с еврейским каноном; межзаветные труды, включая апокрифы Ветхого Завета; писания Нового Завета; и апокрифы Нового Завета.
Ветхий Завет — это собрание писаний, которые впервые были составлены и сохранены как священные книги древнееврейского народа. Как Библия евреев и их еврейских потомков вплоть до настоящего времени, эти книги были, пожалуй, самым решающим фактором в сохранении евреев как культурной общности и иудаизма как религии. Ветхий Завет и Новый Завет — совокупность писаний, в которых рассказывается о происхождении и раннем распространении христианства, — составляют Библию христиан.
Библейская литература, включающая Ветхий и Новый Заветы и различные неканонические произведения, сыграла особую роль в истории и культуре западного мира и сама стала предметом интенсивного критического изучения. Эта область науки, включая экзегезу (критическую интерпретацию) и герменевтику (науку о принципах интерпретации), заняла важное место в богословии иудаизма и христианства. Методы и цели экзегезы и герменевтики рассматриваются ниже. Что касается культурных и исторических контекстов, в которых развивалась эта литература, см. Иудаизм и христианство.
Влияние и значение
Историческое и культурное значение
После падения царств Израиль и Иудея, в 722 г. до н.э. (до нашей эры, что эквивалентно д.н.э.) и 587/586 г. до н.э., соответственно, еврейский народ пережил поражение, плена и потери своей национальной независимости во многом потому, что они обладали письменами, сохранившими их историю и традиции. Многие из них не вернулись в Палестину после изгнания. Те, кто вернулся, сделали это, чтобы восстановить храм и воссоздать общество, которое было больше похоже на религиозную общину, чем на независимую нацию. Религия нашла выражение в книгах Ветхого Завета: книгах Закона (Тора), истории, пророчествах и поэзии. Сохранение еврейской религии и ее последующее неисчислимое влияние на историю западной культуры трудно объяснить без признания важности библейских писаний.
Когда Храм в Иерусалиме был разрушен в 70 г. н.э. (наша эра, эквивалентно н.э.), историческое жреческое жертвоприношение, сосредоточенное в нем, подошло к концу и больше никогда не возобновлялось. Но к тому времени религия еврейского народа ушла с ним во многие страны, где она сохранила свой характер и жизнеспособность, потому что все еще черпала свое питание из библейской литературы. Библия была с ними в их синагогах, где ее читали, молились и преподавали. Она сохранила их идентичность как народа, вдохновила их поклонение, упорядочила их календарь, пронизала их семейную жизнь; оно формировало их идеалы, поддерживало их в гонениях и затрагивало их интеллект. Какой бы вклад еврейский талант и гений ни внесли в западную цивилизацию, он в немалой степени обязан влиянию Библии.
В христианстве
Библия на иврите так же важна для христианства, как и для иудаизма. Без Ветхого Завета не мог бы быть написан Новый Завет и не было бы такого человека, как Иисус; Христианство не могло быть тем, чем оно стало. Это касается как культурных ценностей, основных человеческих ценностей, так и религиозных верований. Ярким примером являются рассказы о доисторических событиях и людях из Книги Бытия. Еврейские мифы о творении вытеснили расовые мифологии латинских, германских, славянских и всех других западных народов. Это происходит не потому, что они содержат исторически достоверную информацию или научно адекватные описания вселенной, начала жизни или любого другого предмета знания, а потому, что они дают глубоко теологическое толкование вселенной и человеческого существования, интеллектуальные рамки реальности, большие достаточно, чтобы освободить место для развития философии и науки.
Оформите подписку Britannica Premium и получите доступ к эксклюзивному контенту.
Подписаться сейчас
Эту библейскую структуру идей разделяют иудеи и христиане. Он сосредоточен в одном и единственном Боге, Творце всего сущего. Все вещи имеют свое место в этой структуре идей. Все человечество рассматривается как единое целое, и ни одна раса не существует сама по себе. Люди Завета (т. е. евреи в Ветхом Завете и христиане в Новом Завете) избраны не для того, чтобы пользоваться особыми привилегиями, а для того, чтобы служить воле Бога по отношению ко всем народам. Священные права человека осуждают жестокое обращение с ним, эксплуатацию или пренебрежение к нему со стороны богатых и могущественных или самого общества. Вдовы, сироты, пришельцы, одинокие и беспомощные имеют особые права. Божья воля и цель рассматриваются как справедливые, любящие и в конечном счете преобладающие. Будущее принадлежит Богу, когда Его правление будет полностью установлено.
Библия распространилась с христианской церковью по всем странам Европы, неся свидетельство о Боге. Церковь, отчасти движимая силой библейских тем, призывала людей к этической и социальной ответственности, к жизни, ответственной перед Богом, к любви ко всем людям, к сыновству в семье Божьей и к гражданству в царстве, которое еще предстоит быть раскрытым. Таким образом, Библия указывает на образ жизни, который еще никогда не был воплощен в полной мере ни в одном обществе в истории. Взвешивая каждое существующее королевство, правительство, церковь, партию и организацию, она обнаруживает, что им не хватает той справедливости, милосердия и любви, для которых они были предназначены.