Канон воздвижению креста господня: Канон на Воздвижение Креста Господня
Содержание
Канон на Воздвижение Креста Господня
глас 8
Песнь 1
Ирмос: Крест начертав Моисей впрямо жезлом, Чермное пресече Израилю пешеходящу: тойже обратно, фараоновым колесницам ударив совокупи, вопреки написав непобедимое оружие. Тем Христу поим Богу нашему, яко прославися.
Припев: Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
Образ древле Моисей пречистыя страсти в себе самом прообрази, священных среде стоя: Крест же вообразив, простертыми победу дланьми воздвиже, державу погубив Амалика всегубителя. Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися. (Дважды).
Слава: Возложи Моисей на столпе врачевство, тлетвориваго избавления и ядовитаго угрызения, и древу образом креста, по земли пресмыкающагося змия привяза, лукавный в сем обличив вред. Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.
И ныне: Показа небо Креста победу благочестия держателю и царю богомудру, врагов в немже злосердных низложися свирепство, лесть же превратися, и вера распростреся земным концем Божественная. Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.
Песнь 3
Ирмос: Жезл во образ тайны приемлется, прозябением бо предразсуждает священника: неплодящей же прежде церкви, ныне процвете древо Креста в державу и утверждение.
Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
Яко испусти ударяемь воду краесекомый непокоривым людем и жестосердым, богозванныя проявляше Церкве таинство, еяже Крест держава и утверждение. (Дважды).
Слава: Ребром пречистым, копием прободенным, вода с кровию истече, обновляющая завет, и омывательная греха: верных бо Крест похвала и царей держава и утверждение.
И ныне: Ребром пречистым, копием прободенным, вода с кровию истече, обновляющая завет, и омывательная греха: верных бо Крест похвала и царей держава и утверждение.
Господи, помилуй. (Трижды.) Слава, и ныне:
Седален, Глас 4‑й
В тебе, треблаженне и жизнодавче Кресте, людие учреждающеся, спразднуют с невещественными лики; чини архиерейстии благоговейно воспевают, множество же монашествующих и постников покланяются, Христа же распеншагося вси славим.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.
Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
Горькородныя преложи древом Моисей источники в пустыни древле, Крестом ко благочестию языков проявляя преложение.
Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
Глубине внедривый секущую, издаде Иордан древу, Крестом и крещением сечение лести знаменуя.
Слава: Священно ополчаются четверочастнии людие, предходяще образом свидетельства скинии, крестообразными чинми прославляеми.
И ныне: Чудно простираемь, солнечныя лучи испущаше Крест, и поведаша небеса славу Бога нашего.
Песнь 5
Ирмос: О, треблаженное Древо, на немже распяся Христос, Царь и Господь, имже паде древом прельстивый, тобою прельстився, Богу пригвоздившуся плотию, подающему мир душам нашим.
Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
Тебе, приснопетое Древо, на немже простреся Христос, Едем хранящее обращающееся оружие, Кресте, устыдеся: страшный же Херувим уступи на тебе пригвожденному Христу, подающему мир душам нашим. (Дважды).
Слава: Подземных силы противныя Креста страшатся начертаема знамения на воздусе, по немуже ходят небесных и земнородных роди, колена преклоняюше Христу, подающему мир душам нашим.
И ныне: Зарями нетленными явлься Божественний Крест омраченным языком, заблужденным в прелести, Божественный свет облистав, усвояет на нем пригвожденному Христу, подающему мир душам нашим.
Песнь 6
Ирмос: Воднаго зверя во утробе, длани Иона крестовидно распростер, спасительную страсть проображашe яве. Тем тридневен исшед, премирное Воскресение прописаше, плотию пригвожденнаго Христа Бога, и тридневным Воскресением мир просвещшаго.
Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
Старостию преклонився, и недугом отягчен исправися Иаков, руце пременив, действие являя жизноноснаго Креста: ибо ветхость законнаго сеновнаго писания новописа, на сем плотию пригвоздивыйся Бог, и душегубительный недуг лести отгна. (Дважды).
Слава: На юныя возложив длани Божественный Израиль, крестовидно главы являше, яко старейшая слава, законослужители людие. Темже подмневся тако испрельститися, не измени жизноноснаго образа: превзыдут бо людие Христовы Божии, новоутверждении, вопияше, Крестом ограждаеми.
И ныне: На юныя возложив длани божественный Израиль, крестовидно главы являше, яко старейшая слава, законослужители людие: темже подмневся тако испрельститися, не измени жизноноснаго образа: превзыдут бо людие Христовы Божии, новоутверждении, вопияху, Крестом ограждаеми.
Господи, помилуй. (Трижды.) Слава, и ныне:
Кондак, глас 4‑й
Вознесыйся на Крест волею, тезоименитому Твоему новому жительству щедроты Твоя даруй, Христе Боже, возвесели нас силою Твоею, победы дая нам на супостаты, пособие имущу Твое, оружие мира, непобедимую победу.
Икос
Иже до третияго небесе восхищен бысть в рай, и глаголы слышав неизреченныя и Божественныя, ихже не леть языки (человеческими) глаголати, что Галатом пишет, яко рачитилие писаний прочтосте и познасте: мне, глаголет, хвалитися да не будет, токмо во едином Кресте Господни, на немже страдав уби страсти. Того убо и мы известно держим, Крест Господень, хвалу вси, есть бо нам спасительное сие Древо, оружие мира, непобедимая победа.
Песнь 7
Ирмос: Безумное веление мучителя злочестиваго люди поколеба, дышущее прещение и злохуление богомерзкое, обаче три отроки не устраши ярость зверская, ни огнь снедаяй, но противодышущу росоносному духу, со огнем сущу пояху: препетый отцев и нас Боже благословен еси.
Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
От древа вкусив первый в человецех, в тление вселися: отвержением бо жизни безчестнейшим осудився, всему роду телотленен некий, яко вред недуга преподаде. Но обретше земнороднии воззвание крестным Древом, зовем: препетый отцев и нас Боже благословен еси. (Дважды).
Слава: Разруши повеление Божие преслушание, и древо принесе смерть человеком, еже неблаговременно причастно бывшeе: во утверждение же зело честнаго, оттуду жизни древо возбраняемо бе, еже разбойнику злоумершу отверзе, благоразумно зовущу: препетый отцев и нас Боже благословен еси.
И ныне: Жезла объемлет край Иосифова будущая зря Израиль, царствия державное, яко возъимуществит преславный Крест, проявляя. Сей бо царей победоносная похвала, и свет верою зовущим: препетый отцев и нас Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: Благословите отроцы, Троицы равночисленнии, содетеля Отца Бога, пойте снизшедшее Слово, и огнь в росу претворшее, и превозносите всем жизнь подаваюшаго Духа Всесвятаго, во веки.
Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
Воздвизаему Древу, окроплену Кровию воплощшагося Слова Бога, пойте небесныя силы, земных воззвание празднующе людие, поклонитеся Христову Кресту, имже миру востание во веки. (Дважды).
Слава: Земнороднии дланьми, строителие благодати Крест, на немже стояше Христос Бог, возносите священнолепно, и копие, Божия Слова Тело прободшее. Да видят языцы вси спасение Божие, славяще Его во веки.
И ныне: Божественным судом предъизбрании веселитеся христианстии вернии царие хвалитеся победоносным оружием, приемше от Бога Крест Честный: в сем бо колена, браней дерзости ищуще, разсыпаются во веки.
Песнь 9
Ирмос: Таин еси, Богородице, рай, невозделанно возрастивший Христа, Имже крестное живоносное на земли насадися Древо, тем ныне возносиму, покланяющеся Ему, Тя величаем.
Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
Да возрадуются древа дубравная вся, освятившуся естеству их, от Негоже из начала насадишася, Христу распростершуся на Древе. Тем ныне возносиму покланяющеся Ему, Тя величаем.
Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
Священный воста рог, и глава всем богомудрым Крест, имже грешных мысленно стираются роги вси. Тем ныне возносиму, покланяющеся Ему, Тя величаем.
Ирмос: Снедию древа роду прибывшая смерть, Крестом упразднися днесь: ибо праматерняя всеродная клятва разрушися, прозябением чистыя Богоматере, Юже вся силы небесныя величают.
Горести убийственныя, яже от древа не оставив, Господи, Крестом бо сию совершенно истребил еси. Сего ради и древом услади иногда горесть вод Мерры, прообразующее Креста действо, еже вся силы небесныя величают.
Слава: Непрестанно гружаемыя мраком праотца, Господи, Крестом возвысил еси днесь: яко бо лестию весьма неудержанно естество преднизведеся, всеродне ны паки исправи свет Креста Твоего, Егоже вернии величаем.
И ныне: Да образ покажеши миру покланяемый Господи, Креста, во всех, яко преславный на небесех изобразил еси, светом безмерным озарен, царю всеоружие непобедимое. Тем Тя вся силы небесныя величают.
Задостойник, глас 8‑й
Таин еси, Богородице, рай, невозделанно возрастивший Христа, Имже Крестное живоносное на земли насадися древо. Тем ныне возносиму покланяющеся ему, Тя величаем.
Величание
Величаем Тя, Живодавче Христе, и чтим Крест Твой святый, имже нас спасл еси от работы вражия.
Прп. Никодим Святогорец. Толкование канона на Воздвижение Честнаго и Животворящего Креста Господня
Канон Воздвижению Честнаго и Животворящего Креста Господня
Праздник Воздвижения Креста Господня является непереходящим, всегда отмечается 27 сентября (14 сентября по старому стилю). Он имеет один день предпразднества (26 сентября) и семь дней попразднества (с 28 сентября по 4 октября). Отдание праздника — 4 октября. Кроме того, празднику Воздвижения предшествуют суббота и Неделя (воскресенье), называемые субботой и Неделей перед Воздвижением.
——————————————————————
Общее начало и конец всем канонам →
Порядок чтения по уставу
——————————————————————
Тропарь, глас 1-й
Спаси Господи люди Своя, и благослови достояние Свое, победы державе нашей на сопротивныя даруй, и Своя сохраняя Крестом люди.
Песнь 1. Ирмос
Креста начертав Моисей, впрям жезлом Чермное пресече, Израилю проходящу. Тоя же обращь на фараона с колесницами ударив совокупи, впреки написав непобедимо оружие. Тем Христа воспоем Бога нашего, яко прославися.
Запев: Слава Господи Кресту Твоему Честному (поклон).
Образ древле Моисей Пречистыя страсти на себе прообрази, священных среде стоя. Крест же воображь си, простертыма победу дланьма воздвиже, державу погубив, Амалика всегубителя. Тем Христа воспоем Бога нашего, яко прославися.
Запев. (Повторяем стих).
Слава. Воздвиже Моисей, на столпе исцеление, тлетворения избавление, и ядовитаго угрызения. И древо образно Креста, к земли пресмыкаема змия привязав впреки, лукавныи о сем обличи вред. Тем Христа воспоем Бога нашего, яко прославися.
И ныне. Показа небо крестную победу, благочестия держателю царю богомудру: врагом в том враждебным низложися шатание, лесть превратися, и вера простреся земленым концем божественая. Тем Христа воспоем Бога нашего, яко прославися.
Катавасия: Сохрани от бед рабы Своя силою Честнаго Креста Твоего Милостиве, яко усердно к Тебе прибегаем, к милостивому Избавителю и всех Владыце Господу Исусу. (Поклон). Господи помилуй (3 раза с поклонами).
Песнь 3. Ирмос
Жезл во образ тайны приемлется, прозябением бо разсуди иерея: неплодящей же прежде церкви, ныне процвете древо Креста, в державу и утверждение.
Запев. Яко испусти ударяемь, воду краесекомыи, непокоривым людем и жестосердым, богозванней Церкви проявляше таинство, ей же Крест держава и утверждение.
Запев. (Повторяем стих).
Слава. Ребром пречистым, копием прободенным, вода с кровию истече, обновляющи завет, и омывательное грехов. Верным бо Крест похвала, и царем держава и утверждение.
И ныне. (Повторяем стих). Катавасия.
Слава, и ныне. Седален, глас 4-й. О тебе треблаженне и жизнодавче Кресте, людие питаемии спразднуют. С безплотными лики, чин архиерейскии благоговейно поют. Множество же иночествующих, и постник покланяются. Христа же распеншагося вси прославляем.
Песнь 4. Ирмос
Услышах Господи смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.
Запев. Горькочадныя преложь древом Моисей, в пустыни древле воды, Крестом к благочестию язык, проявляя преложение.
Запев. В глубине погрязшу секущую издаст, Иордан древо. Крестом и крещением, пресечение льсти назнаменуя.
Слава. Священно воополчаются четверочастнии людие предходяще образы, свидетельствова скинии, крестообразными чинми проявляемь.
И ныне. Дивно простираемь, солнечныя лучи испущает Крест, и исповедаша небеса славу Бога нашего. Катавасия.
Песнь 5. Ирмос
О, треблаженное древо, на нем же распятся Христос Царь и Господь. Им же падеся иже древом прельщеи, тобою прельщен бысть, Христови пригвождьшуся плотию, подающему мир душам нашим.
Запев. Тебе присносущее древо, на нем же распятся Христос, Едема хранящее, обращаемо оружие устыдеся. Страшныи же Херувим уступает распятому Христу, подающему мир душам нашим.
Запев. (Повторяем стих).
Слава. Преисподния силы противныя Креста устрашаются, начертаема знамения на воздусе. По нему же ходят небесных и земных роди, колена прекланяюще Христу, подающему мир душам нашим.
И ныне. Зарями нетлеющими явлься божественыи Крест. Омраченным языком, заблуждением прелести, божественыи свет облистав, присвояет на нем распятому Христу, подающему мир душам нашим. Катавасия.
Песнь 6. Ирмос
Водна зверя во утробе длани Иона крестообразно распростер, спасеную страсть проображаше ясне. Тем и тридневно изшед, всемирное воскресение прописаше, плотию пригвождена Христа Бога. И тридневным воскресением, мира просвещьшаго.
Запев. Старостию преклонься, и недугом отягчен исправися, Иаков руце преложь, действие являше жизнодавца Креста. Обетшанием бо законнаго стеннаго писания, понови писав на нем пригвоздивыися плотию Бог, и душетленныи недуг льсти отгнал есть.
Запев. (Повторяем стих).
Слава. На юныя возложь длани божественыи Израиль, крестообразно главы являше, яко старейшии Слова, законослужебнии людие, мнев же тем спрельститися. Неизменныи живоносныи Образ. Превзыдут бо людие Христа Бога. Новоутвержении пояху, Крестом ограждаеми.
И ныне. (Повторяем стих). Катавасия.
Слава, и ныне. Кондак, глас 4-й. Вознесыися на Крест волею, тезоименитому Ти ныне жительству, щедроты Твоя даруй Христе Боже. Возвесели силою Своею державу нашу, победы дая ей на сопостаты, пособие имущу Твое оружие миру, непобедимую победу.
Икос. Иже до третияго небесе восхищен бысть в Рай, и беседы услышав божественыя и неизреченныя, их же не подобает языки человеческими глаголати. Что галатом пишет яко рачителем писанию, прочтосте и разуместе. Мне рече не буди хвалитися, токмо о Кресте Господни, на нем же страдав уби страсти. Того убо и мы известно держимся, Креста Господня похвалы всех. Есть бо нам спасение сие древо, оружие миру, непобедимая победа.
Песнь 7. Ирмос
Безумна заповедь мучителя злочестива, людьми поколеба, дышуща прещением и злохулением богомерзским. Обаче триех отрок не искуси ярость зверьская, ни огнь снедаяи. Но дышущу хладному духу, со огнем суще пояху, препетыи отец наших Боже благословен еси.
Запев. От древа вкушь первыи в человецех, в тление вселися: отпадением бо живота, безчестием осудився, всему роду телотленен некии, яко вред недуга подал есть. Но обретше землении возвание, крестное древо, зовем: препетыи отец наших Боже благословен еси.
Запев. (Повторяем стих).
Слава. Разруши повеление Божие ослушание, и древо изнесе смерть земленым. Еже не в благо время причастно. Во утверждение зело честному, отселе животное древо возбраняет, еже разбойнику люте умершу отверзе, благоразумно вопиющу, препетыи отец наших Боже благословен еси.
И ныне. Жезла ся касает краеви Иосиф, бывающих зря Израиль, царьствию державное. Яко преспеет преславныи Крест проявляя. Сея бо царем победная похвала, и свет верою зовущим, препетыи отец наших Боже благословен еси. Катавасия.
Песнь 8. Ирмос
Благословите дети, Троицы равночислении, Содетеля Отца Бога. Пойте сошедшаго Слова, и огнь в росу претворшаго. И превозносите всем живот дающаго, Духа Пресвятаго во веки вся.
Запев. Воздвизаемо древо окроплено кровию, воплощьшагося Слова Бога, пойте небесныя силы, и земленым воздвижение празднующе людие, поклонитеся Кресту Христову, им же миру воскресение во веки вся.
Запев. (Повторяем стих).
Слава. Земленыя длани смотритель благодати Креста, на нем же стоя Христос Бог. Возносите священнолепно копие, Божия слова тело прободшее. Да видят языцы вси спасение Божие, славяще Его во веки вся.
И ныне. Божественым судом избраннии веселитеся, християнстии вернии царие хвалитеся, победоносное оружие приемше от Бога, Крест честныи. О сем бо колена брани и дерзости имуще, разсыпаются во веки вся. Катавасия.
Песнь 9. Ирмос
Таин еси Богородице Рай, не возделанно возрастивши Христа, им же крестное и живоносное на земли насаждено бысть древо. Тем ныне возносиму, покланяющеся ему Тя величаем. (Поклон).
Запев с поклоном: Слава Господи Кресту Твоему Честному.
Да возрадуются древа дубравная вся, освящьшуся естеству их. От него же исперва быша насаждена, Христу распростершуся на древе. Тем ныне возносиму поклоняющеся ему Тя величаем. (Поклон).
Запев. (Повторяем стих).
Слава. Священныи воста рог, и глава всем богомудрым Крест, им же грешных мыслено стираются рози вси. Тем ныне возносиму, поклоняющеся ему, Тя величаем. (Поклон).
И ныне. (Повторяем стих). Катавасия.
Задостойник: Таин еси Богородице Рай, не возделанно возрастивши Христа, им же крестное и живоносное на земли насаждено бысть древо. Тем ныне возносиму, покланяющеся ему Тя величаем. (Земной поклон).
Отпуст: Господи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, силою Честнаго и Животворящаго Креста, и всех святых, помилуй, и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.
Праздник Воздвижения Креста Господня/Крестовоздвижения – 14 сентября – AnaStpaul
Праздник Воздвижения Креста Господня – 14 сентября, также называемый Крестовоздвиженским праздником и Крестовоздвиженским праздником.
Этот праздник отмечался в Риме до конца седьмого века. Он увековечивает возвращение Святого Креста, который был возложен на Голгофе Святой Еленой и хранился в Иерусалиме, но затем попал в руки Хосрова, царя персов. Драгоценная реликвия была найдена и возвращена в Иерусалим императором Гералием в 629 году..
Уроки Бревиария говорят нам о том, что император Ираклий нес Крест обратно в Иерусалим на своих плечах. Он был одет в дорогие одежды и украшения из драгоценных камней. Но у входа на Голгофу произошел странный случай. Как бы он ни старался, он не мог идти вперед. Захария, епископ Иерусалимский, тогда сказал изумленному монарху: «Подумай, о император, что с этими триумфальными украшениями ты далек от сходства с Иисусом, несущим Свой крест». Император облачился в покаянную одежду и продолжил путешествие.
«Обретение Истинного Креста» итальянского художника Аньоло Гадди, ок. 1350–1396 гг. Фреска, ок. 1385 г. Базилика Санта-Кроче, Флоренция, Италия.
В честь обретения Святого Креста Константин приказал построить церкви на месте Гроба Господня и на горе Голгофе. Эти храмы были освящены 13 и 14 сентября 335 года, а вскоре после этого праздник Воздвижения Креста Господня стал отмечаться в последний день.
Праздник медленно распространился из Иерусалима в другие церкви, пока к 720 году празднование не стало всеобщим.
Литургия Креста – литургия триумфальная. Когда Моисей вознес медного змея над народом, это было предзнаменованием спасения через Иисуса, когда Он был вознесен на Крест. Наша Мать-Церковь воспевает торжество Креста, орудия нашего искупления. Чтобы следовать за Христом, мы должны взять Его крест, следовать за Ним и быть послушными до самой смерти, даже если это означает смерть на кресте. Мы отождествляемся со Христом на Кресте и становимся соискупителями, разделяя Его страдания и Крест.
Перед молитвой мы делаем крестное знамение, которое помогает сосредоточить наши мысли и сердца на Боге. После молитвы крестимся, чтобы приблизиться к Богу. В испытаниях и искушениях наша сила и защита – Крестное знамение. При Крещении мы запечатываемся крестным знамением, что означает полноту искупления и то, что мы принадлежим Христу. Будем чаще смотреть на крест и сознавать, что, крестясь, мы отдаем всего себя Богу — ум, душу, сердце, тело, волю, мысли.
ПОЧЕМУ МЫ ОТМЕЧАЕМ ПРАЗДНИК СВЯТОГО КРЕСТА?
Легко понять, что Крест особенный, потому что Христос использовал его как орудие нашего спасения. Но почему после Его Воскресения христиане продолжали смотреть на Крест? Сам Христос предложил нам ответ: «Кто хочет идти за Мною, отвергнись себя, и каждый день бери крест свой, и следуй за Мною» (Луки 9:23). Смысл взятия собственного креста не просто в самопожертвовании; тем самым мы присоединяемся к жертве Христа на Его Кресте.
Когда мы участвуем в Мессе, там тоже присутствует Крест. «Бескровная жертва», приносимая на алтарь, есть прообраз Крестной Жертвы Христа. Когда мы принимаем Таинство Святого Причастия, мы не просто соединяемся со Христом; мы пригвождаем себя ко Кресту, умирая со Христом, чтобы с Ним воскреснуть.
«Ибо Иудеи требуют знамений, а Еллины ищут мудрости, а мы проповедуем Христа распятого, для Иудеев соблазн, а для язычников безумие. . . » (1 Коринфянам 1:22-23). Сегодня, более чем когда-либо, нехристиане считают Крест глупостью. Какой Спаситель торжествует через смерть?
Однако для христиан Крест – это перекресток истории и Древа Жизни. Христианство без Креста бессмысленно: только соединившись с Крестной Жертвой Христа, мы можем войти в жизнь вечную.
О крест, ты славный знак победы.
Благодаря вашей силе мы можем разделить торжество Христа Иисуса.
Нравится:
Нравится Загрузка…
Торжество и Воздвижение Креста Господня — Андрей Критский
Андрей Критский, св. , слава и торжество Христа, распятого в праздник Воздвижения Креста Господня 14 сентября, в день, когда украденные мощи истинного распятия были возвращены в Иерусалим в начале VII века.
Мы празднуем праздник креста, который прогнал тьму и принес свет.
Вознесены со Христом Распятым
Отмечая этот праздник, мы возносимся с распятым Христом, оставляя позади землю и грех, чтобы мы могли обрести горнее. Столь великим и выдающимся достоянием является крест, что тот, кто завоевывает его, завоевывает сокровище. По праву я мог бы назвать это сокровище прекраснейшим из всех прекрасных вещей и самым дорогим, как по факту, так и по имени, ибо на нем, через него и ради него было возвращено нам утраченное богатство спасения.
Не будь креста, Христа не могли бы распять. Не будь креста, сама жизнь не могла бы быть прибита к дереву. И если бы жизнь не была прибита к нему, Не было бы потоков бессмертия, изливающихся из ребра Христа, крови и воды для очищения мира. Законные узы нашего греха не были бы отменены, мы не должны были бы обрести свою свободу, мы не должны были бы насладиться плодами дерева жизни, и врата рая не были бы открыты. Не будь креста, не была бы попрана смерть и не опустошен ад.
Следовательно, крест — это нечто удивительно великое и почетное. Он велик потому, что крестом нашли свое завершение многие благородные деяния Христа, очень многие, ибо и чудеса Его, и Его страдания были вполне вознаграждены победой. Крест почетен, потому что он является и знаком страдания Бога, и трофеем его победы. Это означает его страдание, потому что на нем он добровольно страдал до смерти. Но это также его трофей, потому что это было средство, которым дьявол был ранен и смерть побеждена; запертые врата ада были разрушены, и крест стал единым спасением всего мира.
Победа, Слава и Триумф
Крест называется славой Христа; его приветствуют как его триумф.