Канон воздвижению креста господня: Канон на Воздвижение Креста Господня

Разное

Канон на Воздвижение Креста Господня

глас 8

Песнь 1

Ирмос: Крест начер­тав Мои­сей впря­мо жез­лом, Черм­ное пре­се­че Изра­и­лю пеше­хо­дя­щу: той­же обрат­но, фара­о­но­вым колес­ни­цам уда­рив сово­ку­пи, вопре­ки напи­сав непо­бе­ди­мое ору­жие. Тем Хри­сту поим Богу наше­му, яко прославися.

При­пев: Сла­ва, Гос­по­ди, Кре­сту Тво­е­му Честному.

Образ древ­ле Мои­сей пре­чи­стыя стра­сти в себе самом про­об­ра­зи, свя­щен­ных сре­де стоя: Крест же вооб­ра­зив, про­стер­ты­ми побе­ду дла­нь­ми воз­дви­же, дер­жа­ву погу­бив Ама­ли­ка все­гу­би­те­ля. Тем Хри­сту поим, Богу наше­му, яко про­сла­ви­ся. (Два­жды).

Сла­ва: Воз­ло­жи Мои­сей на стол­пе вра­чев­ство, тле­тво­ри­ва­го избав­ле­ния и ядо­ви­та­го угры­зе­ния, и дре­ву обра­зом кре­ста, по зем­ли пре­смы­ка­ю­ща­го­ся змия при­вя­за, лукав­ный в сем обли­чив вред. Тем Хри­сту поим, Богу наше­му, яко прославися.

И ныне: Пока­за небо Кре­ста побе­ду бла­го­че­стия дер­жа­те­лю и царю бого­муд­ру, вра­гов в нем­же зло­серд­ных низ­ло­жи­ся сви­реп­ство, лесть же пре­вра­ти­ся, и вера рас­про­с­треся зем­ным кон­цем Боже­ствен­ная. Тем Хри­сту поим, Богу наше­му, яко прославися.

Песнь 3

Ирмос: Жезл во образ тай­ны при­ем­лет­ся, про­зя­бе­ни­ем бо предраз­суж­да­ет свя­щен­ни­ка: непло­дя­щей же преж­де церк­ви, ныне про­цве­те дре­во Кре­ста в дер­жа­ву и утверждение.

Сла­ва, Гос­по­ди, Кре­сту Тво­е­му Честному.

Яко испу­сти уда­ря­емь воду кра­есе­ко­мый непо­ко­ри­вым людем и жесто­сер­дым, бого­зван­ныя про­яв­ля­ше Церкве таин­ство, еяже Крест дер­жа­ва и утвер­жде­ние. (Два­жды).

Сла­ва: Реб­ром пре­чи­стым, копи­ем про­бо­ден­ным, вода с кро­вию исте­че, обнов­ля­ю­щая завет, и омы­ва­тель­ная гре­ха: вер­ных бо Крест похва­ла и царей дер­жа­ва и утверждение.

И ныне: Реб­ром пре­чи­стым, копи­ем про­бо­ден­ным, вода с кро­вию исте­че, обнов­ля­ю­щая завет, и омы­ва­тель­ная гре­ха: вер­ных бо Крест похва­ла и царей дер­жа­ва и утверждение.

Гос­по­ди, поми­луй. (Три­жды.) Сла­ва, и ныне:

Седален, Глас 4‑й

В тебе, треб­ла­женне и жиз­но­да­вче Кре­сте, людие учре­жда­ю­ще­ся, спразд­ну­ют с неве­ще­ствен­ны­ми лики; чини архи­ерей­стии бла­го­го­вей­но вос­пе­ва­ют, мно­же­ство же мона­ше­ству­ю­щих и пост­ни­ков покла­ня­ют­ся, Хри­ста же рас­пен­ша­го­ся вси славим.

Песнь 4

Ирмос: Услы­шах, Гос­по­ди, смот­ре­ния Тво­е­го таин­ство, разу­мех дела Твоя, и про­сла­вих Твое Божество.

Сла­ва, Гос­по­ди, Кре­сту Тво­е­му Честному.

Горь­ко­род­ныя пре­ло­жи дре­вом Мои­сей источ­ни­ки в пусты­ни древ­ле, Кре­стом ко бла­го­че­стию язы­ков про­яв­ляя преложение.

Сла­ва, Гос­по­ди, Кре­сту Тво­е­му Честному.

Глу­бине внед­ри­вый секу­щую, изда­де Иор­дан дре­ву, Кре­стом и кре­ще­ни­ем сече­ние лести знаменуя.

Сла­ва: Свя­щен­но опол­ча­ют­ся чет­ве­ро­част­нии людие, пред­хо­дя­ще обра­зом сви­де­тель­ства ски­нии, кре­сто­об­раз­ны­ми чин­ми прославляеми.

И ныне: Чуд­но про­сти­ра­емь, сол­неч­ныя лучи испу­ща­ше Крест, и пове­да­ша небе­са сла­ву Бога нашего.

Песнь 5

Ирмос: О, треб­ла­жен­ное Дре­во, на нем­же рас­пя­ся Хри­стос, Царь и Гос­подь, имже паде дре­вом пре­льсти­вый, тобою пре­льсти­вся, Богу при­гвоз­див­шу­ся пло­тию, пода­ю­ще­му мир душам нашим.

Сла­ва, Гос­по­ди, Кре­сту Тво­е­му Честному.

Тебе, прис­но­пе­тое Дре­во, на нем­же про­с­треся Хри­стос, Едем хра­ня­щее обра­ща­ю­ще­е­ся ору­жие, Кре­сте, усты­де­ся: страш­ный же Херу­вим усту­пи на тебе при­гвож­ден­но­му Хри­сту, пода­ю­ще­му мир душам нашим. (Два­жды).

Сла­ва: Под­зем­ных силы про­тив­ныя Кре­ста стра­шат­ся начер­та­е­ма зна­ме­ния на воз­ду­се, по нему­же ходят небес­ных и земно­род­ных роди, коле­на пре­кло­ня­ю­ше Хри­сту, пода­ю­ще­му мир душам нашим.

И ныне: Заря­ми нетлен­ны­ми явль­ся Боже­ствен­ний Крест омра­чен­ным язы­ком, заблуж­ден­ным в пре­ле­сти, Боже­ствен­ный свет обли­став, усво­я­ет на нем при­гвож­ден­но­му Хри­сту, пода­ю­ще­му мир душам нашим.

Песнь 6

Ирмос: Вод­на­го зве­ря во утро­бе, дла­ни Иона кре­сто­вид­но рас­про­стер, спа­си­тель­ную страсть про­об­ра­жа­шe яве. Тем трид­не­вен исшед, пре­мир­ное Вос­кре­се­ние про­пи­са­ше, пло­тию при­гвож­ден­на­го Хри­ста Бога, и три­днев­ным Вос­кре­се­ни­ем мир просвещшаго.

Сла­ва, Гос­по­ди, Кре­сту Тво­е­му Честному.

Ста­ро­стию пре­кло­ни­вся, и неду­гом отяг­чен испра­ви­ся Иаков, руце пре­ме­нив, дей­ствие являя жиз­но­нос­на­го Кре­ста: ибо вет­хость закон­на­го сенов­на­го писа­ния ново­пи­са, на сем пло­тию при­гвоз­ди­вый­ся Бог, и душе­гу­би­тель­ный недуг лести отг­на. (Два­жды).

Сла­ва: На юныя воз­ло­жив дла­ни Боже­ствен­ный Изра­иль, кре­сто­вид­но гла­вы явля­ше, яко ста­рей­шая сла­ва, зако­но­слу­жи­те­ли людие. Тем­же под­мнев­ся тако испре­льсти­ти­ся, не изме­ни жиз­но­нос­на­го обра­за: пре­взы­дут бо людие Хри­сто­вы Божии, ново­утвер­жде­нии, вопи­я­ше, Кре­стом ограждаеми.

И ныне: На юныя воз­ло­жив дла­ни боже­ствен­ный Изра­иль, кре­сто­вид­но гла­вы явля­ше, яко ста­рей­шая сла­ва, зако­но­слу­жи­те­ли людие: тем­же под­мнев­ся тако испре­льсти­ти­ся, не изме­ни жиз­но­нос­на­го обра­за: пре­взы­дут бо людие Хри­сто­вы Божии, ново­утвер­жде­нии, вопи­я­ху, Кре­стом ограждаеми.

Гос­по­ди, поми­луй. (Три­жды.) Сла­ва, и ныне:

Кондак, глас 4‑й

Воз­не­сый­ся на Крест волею, тезо­име­ни­то­му Тво­е­му ново­му житель­ству щед­ро­ты Твоя даруй, Хри­сте Боже, воз­ве­се­ли нас силою Тво­ею, побе­ды дая нам на супо­ста­ты, посо­бие иму­щу Твое, ору­жие мира, непо­бе­ди­мую победу.

Икос

Иже до тре­ти­я­го небе­се вос­хи­щен бысть в рай, и гла­го­лы слы­шав неиз­ре­чен­ныя и Боже­ствен­ныя, ихже не леть язы­ки (чело­ве­че­ски­ми) гла­го­ла­ти, что Гала­том пишет, яко рачи­ти­лие писа­ний проч­то­сте и позна­сте: мне, гла­го­лет, хва­ли­ти­ся да не будет, ток­мо во еди­ном Кре­сте Гос­под­ни, на нем­же стра­дав уби стра­сти. Того убо и мы извест­но дер­жим, Крест Гос­по­день, хва­лу вси, есть бо нам спа­си­тель­ное сие Дре­во, ору­жие мира, непо­бе­ди­мая победа.

Песнь 7

Ирмос: Безум­ное веле­ние мучи­те­ля зло­че­сти­ва­го люди поко­ле­ба, дышу­щее пре­ще­ние и зло­ху­ле­ние бого­мерз­кое, оба­че три отро­ки не устра­ши ярость звер­ская, ни огнь сне­да­яй, но про­ти­во­ды­шу­щу росо­нос­но­му духу, со огнем сущу поя­ху: пре­пе­тый отцев и нас Боже бла­го­сло­вен еси.

Сла­ва, Гос­по­ди, Кре­сту Тво­е­му Честному.

От дре­ва вку­сив пер­вый в чело­ве­цех, в тле­ние все­ли­ся: отвер­же­ни­ем бо жиз­ни без­чест­ней­шим осу­ди­вся, все­му роду телот­ле­нен некий, яко вред неду­га пре­по­да­де. Но обрет­ше земно­род­нии воз­зва­ние крест­ным Дре­вом, зовем: пре­пе­тый отцев и нас Боже бла­го­сло­вен еси. (Два­жды).

Сла­ва: Раз­ру­ши пове­ле­ние Божие пре­слу­ша­ние, и дре­во при­не­се смерть чело­ве­ком, еже небла­го­вре­мен­но при­част­но быв­шeе: во утвер­жде­ние же зело чест­на­го, отту­ду жиз­ни дре­во воз­бра­ня­е­мо бе, еже раз­бой­ни­ку зло­умер­шу отвер­зе, бла­го­ра­зум­но зову­щу: пре­пе­тый отцев и нас Боже бла­го­сло­вен еси.

И ныне: Жез­ла объ­ем­лет край Иоси­фо­ва буду­щая зря Изра­иль, цар­ствия дер­жав­ное, яко возъ­и­му­ще­ствит пре­слав­ный Крест, про­яв­ляя. Сей бо царей побе­до­нос­ная похва­ла, и свет верою зову­щим: пре­пе­тый отцев и нас Боже, бла­го­сло­вен еси.

Песнь 8

Ирмос: Бла­го­сло­ви­те отро­цы, Тро­и­цы рав­но­чис­лен­нии, соде­те­ля Отца Бога, пой­те сниз­шед­шее Сло­во, и огнь в росу пре­твор­шее, и пре­воз­но­си­те всем жизнь пода­ва­ю­ша­го Духа Все­свя­та­го, во веки.

Сла­ва, Гос­по­ди, Кре­сту Тво­е­му Честному.

Воздви­за­е­му Дре­ву, окроп­ле­ну Кро­вию вопло­щ­ша­го­ся Сло­ва Бога, пой­те небес­ныя силы, зем­ных воз­зва­ние празд­ну­ю­ще людие, покло­ни­те­ся Хри­сто­ву Кре­сту, имже миру воста­ние во веки. (Два­жды).

Сла­ва: Земно­род­нии дла­нь­ми, стро­и­те­лие бла­го­да­ти Крест, на нем­же сто­я­ше Хри­стос Бог, воз­но­си­те свя­щен­но­леп­но, и копие, Божия Сло­ва Тело про­бод­шее. Да видят язы­цы вси спа­се­ние Божие, сла­вя­ще Его во веки.

И ныне: Боже­ствен­ным судом предъ­из­бра­нии весе­ли­те­ся хри­сти­ан­стии вер­нии царие хва­ли­те­ся побе­до­нос­ным ору­жи­ем, при­ем­ше от Бога Крест Чест­ный: в сем бо коле­на, бра­ней дер­зо­сти ищу­ще, раз­сы­па­ют­ся во веки.

Песнь 9

Ирмос: Таин еси, Бого­ро­ди­це, рай, невоз­де­лан­но воз­рас­тив­ший Хри­ста, Имже крест­ное живо­нос­ное на зем­ли наса­ди­ся Дре­во, тем ныне воз­но­си­му, покла­ня­ю­ще­ся Ему, Тя величаем.

Сла­ва, Гос­по­ди, Кре­сту Тво­е­му Честному.

Да воз­ра­ду­ют­ся дре­ва дуб­рав­ная вся, освя­тив­шу­ся есте­ству их, от Него­же из нача­ла наса­ди­ша­ся, Хри­сту рас­про­стер­шу­ся на Дре­ве. Тем ныне воз­но­си­му покла­ня­ю­ще­ся Ему, Тя величаем.

Сла­ва, Гос­по­ди, Кре­сту Тво­е­му Честному.

Свя­щен­ный воста рог, и гла­ва всем бого­муд­рым Крест, имже греш­ных мыс­лен­но сти­ра­ют­ся роги вси. Тем ныне воз­но­си­му, покла­ня­ю­ще­ся Ему, Тя величаем.

Ирмос: Сне­дию дре­ва роду при­быв­шая смерть, Кре­стом упразд­ни­ся днесь: ибо пра­ма­тер­няя все­род­ная клят­ва раз­ру­ши­ся, про­зя­бе­ни­ем чистыя Бого­ма­те­ре, Юже вся силы небес­ныя величают.

Горе­сти убий­ствен­ныя, яже от дре­ва не оста­вив, Гос­по­ди, Кре­стом бо сию совер­шен­но истре­бил еси. Сего ради и дре­вом усла­ди ино­гда горесть вод Мер­ры, про­об­ра­зу­ю­щее Кре­ста дей­ство, еже вся силы небес­ныя величают.

Сла­ва: Непре­стан­но гру­жа­е­мыя мра­ком пра­от­ца, Гос­по­ди, Кре­стом воз­вы­сил еси днесь: яко бо лестию весь­ма неудер­жан­но есте­ство пред­низ­ве­де­ся, все­родне ны паки испра­ви свет Кре­ста Тво­е­го, Его­же вер­нии величаем.

И ныне: Да образ пока­же­ши миру покла­ня­е­мый Гос­по­ди, Кре­ста, во всех, яко пре­слав­ный на небе­сех изоб­ра­зил еси, све­том без­мер­ным оза­рен, царю все­ору­жие непо­бе­ди­мое. Тем Тя вся силы небес­ныя величают.

Задостойник, глас 8‑й

Таин еси, Бого­ро­ди­це, рай, невоз­де­лан­но воз­рас­тив­ший Хри­ста, Имже Крест­ное живо­нос­ное на зем­ли наса­ди­ся дре­во. Тем ныне воз­но­си­му покла­ня­ю­ще­ся ему, Тя величаем.

Величание

Вели­ча­ем Тя, Живо­да­вче Хри­сте, и чтим Крест Твой свя­тый, имже нас спасл еси от рабо­ты вражия.

 


Прп. Нико­дим Свя­то­го­рец. Тол­ко­ва­ние кано­на на Воз­дви­же­ние Чест­на­го и Живо­тво­ря­ще­го Кре­ста Господня

Канон Воздвижению Честнаго и Животворящего Креста Господня

Праздник Воздвижения Креста Господня является непереходящим, всегда отмечается 27 сентября (14 сентября по старому стилю). Он имеет один день предпразднества (26 сентября) и семь дней попразднества (с 28 сентября по 4 октября). Отдание праздника — 4 октября. Кроме того, празднику Воздвижения предшествуют суббота и Неделя (воскресенье), называемые субботой и Неделей перед Воздвижением.
 

——————————————————————

Общее начало и конец всем канонам →
Порядок чтения по уставу
——————————————————————
 

Тропарь, глас 1-й

Спаси Господи люди Своя, и благослови достояние Свое, победы державе нашей на сопротивныя даруй, и Своя сохраняя Крестом люди.
 

Песнь 1. Ирмос

Креста начертав Моисей, впрям жезлом Чермное пресече, Израилю проходящу. Тоя же обращь на фараона с колесницами ударив совокупи, впреки написав непобедимо оружие. Тем Христа воспоем Бога нашего, яко прославися.

Запев: Слава Господи Кресту Твоему Честному (поклон).

Образ древле Моисей Пречистыя страсти на себе прообрази, священных среде стоя. Крест же воображь си, простертыма победу дланьма воздвиже, державу погубив, Амалика всегубителя. Тем Христа воспоем Бога нашего, яко прославися.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Воздвиже Моисей, на столпе исцеление, тлетворения избавление, и ядовитаго угрызения. И древо образно Креста, к земли пресмыкаема змия привязав впреки, лукавныи о сем обличи вред. Тем Христа воспоем Бога нашего, яко прославися.

И ныне. Показа небо крестную победу, благочестия держателю царю богомудру: врагом в том враждебным низложися шатание, лесть превратися, и вера простреся земленым концем божественая. Тем Христа воспоем Бога нашего, яко прославися.

Катавасия: Сохрани от бед рабы Своя силою Честнаго Креста Твоего Милостиве, яко усердно к Тебе прибегаем, к милостивому Избавителю и всех Владыце Господу Исусу. (Поклон). Господи помилуй (3 раза с поклонами).
 

Песнь 3. Ирмос

Жезл во образ тайны приемлется, прозябением бо разсуди иерея: неплодящей же прежде церкви, ныне процвете древо Креста, в державу и утверждение.

Запев. Яко испусти ударяемь, воду краесекомыи, непокоривым людем и жестосердым, богозванней Церкви проявляше таинство, ей же Крест держава и утверждение.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Ребром пречистым, копием прободенным, вода с кровию истече, обновляющи завет, и омывательное грехов. Верным бо Крест похвала, и царем держава и утверждение.

И ныне. (Повторяем стих). Катавасия.

Слава, и ныне. Седален, глас 4-й. О тебе треблаженне и жизнодавче Кресте, людие питаемии спразднуют. С безплотными лики, чин архиерейскии благоговейно поют. Множество же иночествующих, и постник покланяются. Христа же распеншагося вси прославляем.
 

Песнь 4. Ирмос

Услышах Господи смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.

Запев. Горькочадныя преложь древом Моисей, в пустыни древле воды, Крестом к благочестию язык, проявляя преложение.

Запев. В глубине погрязшу секущую издаст, Иордан древо. Крестом и крещением, пресечение льсти назнаменуя.

Слава. Священно воополчаются четверочастнии людие предходяще образы, свидетельствова скинии, крестообразными чинми проявляемь.

И ныне. Дивно простираемь, солнечныя лучи испущает Крест, и исповедаша небеса славу Бога нашего. Катавасия.
 

Песнь 5. Ирмос

О, треблаженное древо, на нем же распятся Христос Царь и Господь. Им же падеся иже древом прельщеи, тобою прельщен бысть, Христови пригвождьшуся плотию, подающему мир душам нашим.

Запев. Тебе присносущее древо, на нем же распятся Христос, Едема хранящее, обращаемо оружие устыдеся. Страшныи же Херувим уступает распятому Христу, подающему мир душам нашим.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Преисподния силы противныя Креста устрашаются, начертаема знамения на воздусе. По нему же ходят небесных и земных роди, колена прекланяюще Христу, подающему мир душам нашим.

И ныне. Зарями нетлеющими явлься божественыи Крест. Омраченным языком, заблуждением прелести, божественыи свет облистав, присвояет на нем распятому Христу, подающему мир душам нашим. Катавасия.
 

Песнь 6. Ирмос

Водна зверя во утробе длани Иона крестообразно распростер, спасеную страсть проображаше ясне. Тем и тридневно изшед, всемирное воскресение прописаше, плотию пригвождена Христа Бога. И тридневным воскресением, мира просвещьшаго.

Запев. Старостию преклонься, и недугом отягчен исправися, Иаков руце преложь, действие являше жизнодавца Креста. Обетшанием бо законнаго стеннаго писания, понови писав на нем пригвоздивыися плотию Бог, и душетленныи недуг льсти отгнал есть.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. На юныя возложь длани божественыи Израиль, крестообразно главы являше, яко старейшии Слова, законослужебнии людие, мнев же тем спрельститися. Неизменныи живоносныи Образ. Превзыдут бо людие Христа Бога. Новоутвержении пояху, Крестом ограждаеми.

И ныне. (Повторяем стих). Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 4-й. Вознесыися на Крест волею, тезоименитому Ти ныне жительству, щедроты Твоя даруй Христе Боже. Возвесели силою Своею державу нашу, победы дая ей на сопостаты, пособие имущу Твое оружие миру, непобедимую победу.

Икос. Иже до третияго небесе восхищен бысть в Рай, и беседы услышав божественыя и неизреченныя, их же не подобает языки человеческими глаголати. Что галатом пишет яко рачителем писанию, прочтосте и разуместе. Мне рече не буди хвалитися, токмо о Кресте Господни, на нем же страдав уби страсти. Того убо и мы известно держимся, Креста Господня похвалы всех. Есть бо нам спасение сие древо, оружие миру, непобедимая победа.
 

Песнь 7. Ирмос

Безумна заповедь мучителя злочестива, людьми поколеба, дышуща прещением и злохулением богомерзским. Обаче триех отрок не искуси ярость зверьская, ни огнь снедаяи. Но дышущу хладному духу, со огнем суще пояху, препетыи отец наших Боже благословен еси.

Запев. От древа вкушь первыи в человецех, в тление вселися: отпадением бо живота, безчестием осудився, всему роду телотленен некии, яко вред недуга подал есть. Но обретше землении возвание, крестное древо, зовем: препетыи отец наших Боже благословен еси.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Разруши повеление Божие ослушание, и древо изнесе смерть земленым. Еже не в благо время причастно. Во утверждение зело честному, отселе животное древо возбраняет, еже разбойнику люте умершу отверзе, благоразумно вопиющу, препетыи отец наших Боже благословен еси.

И ныне. Жезла ся касает краеви Иосиф, бывающих зря Израиль, царьствию державное. Яко преспеет преславныи Крест проявляя. Сея бо царем победная похвала, и свет верою зовущим, препетыи отец наших Боже благословен еси. Катавасия.
 

Песнь 8. Ирмос

Благословите дети, Троицы равночислении, Содетеля Отца Бога. Пойте сошедшаго Слова, и огнь в росу претворшаго. И превозносите всем живот дающаго, Духа Пресвятаго во веки вся.

Запев. Воздвизаемо древо окроплено кровию, воплощьшагося Слова Бога, пойте небесныя силы, и земленым воздвижение празднующе людие, поклонитеся Кресту Христову, им же миру воскресение во веки вся.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Земленыя длани смотритель благодати Креста, на нем же стоя Христос Бог. Возносите священнолепно копие, Божия слова тело прободшее. Да видят языцы вси спасение Божие, славяще Его во веки вся.

И ныне. Божественым судом избраннии веселитеся, християнстии вернии царие хвалитеся, победоносное оружие приемше от Бога, Крест честныи. О сем бо колена брани и дерзости имуще, разсыпаются во веки вся. Катавасия.
 

Песнь 9. Ирмос

Таин еси Богородице Рай, не возделанно возрастивши Христа, им же крестное и живоносное на земли насаждено бысть древо. Тем ныне возносиму, покланяющеся ему Тя величаем. (Поклон).

Запев с поклоном: Слава Господи Кресту Твоему Честному.

Да возрадуются древа дубравная вся, освящьшуся естеству их. От него же исперва быша насаждена, Христу распростершуся на древе. Тем ныне возносиму поклоняющеся ему Тя величаем. (Поклон).

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Священныи воста рог, и глава всем богомудрым Крест, им же грешных мыслено стираются рози вси. Тем ныне возносиму, поклоняющеся ему, Тя величаем. (Поклон).

И ныне. (Повторяем стих). Катавасия.

Задостойник: Таин еси Богородице Рай, не возделанно возрастивши Христа, им же крестное и живоносное на земли насаждено бысть древо. Тем ныне возносиму, покланяющеся ему Тя величаем. (Земной поклон).

Отпуст: Господи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, силою Честнаго и Животворящаго Креста, и всех святых, помилуй, и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.

Праздник Воздвижения Креста Господня/Крестовоздвижения – 14 сентября – AnaStpaul

Праздник Воздвижения Креста Господня – 14 сентября, также называемый Крестовоздвиженским праздником и Крестовоздвиженским праздником.

Этот праздник отмечался в Риме до конца седьмого века. Он увековечивает возвращение Святого Креста, который был возложен на Голгофе Святой Еленой и хранился в Иерусалиме, но затем попал в руки Хосрова, царя персов. Драгоценная реликвия была найдена и возвращена в Иерусалим императором Гералием в 629 году..

Уроки Бревиария говорят нам о том, что император Ираклий нес Крест обратно в Иерусалим на своих плечах. Он был одет в дорогие одежды и украшения из драгоценных камней. Но у входа на Голгофу произошел странный случай. Как бы он ни старался, он не мог идти вперед. Захария, епископ Иерусалимский, тогда сказал изумленному монарху:   «Подумай, о император, что с этими триумфальными украшениями ты далек от сходства с Иисусом, несущим Свой крест». Император облачился в покаянную одежду и продолжил путешествие.

«Обретение Истинного Креста» итальянского художника Аньоло Гадди, ок. 1350–1396 гг. Фреска, ок. 1385 г. Базилика Санта-Кроче, Флоренция, Италия.

В честь обретения Святого Креста Константин приказал построить церкви на месте Гроба Господня и на горе Голгофе. Эти храмы были освящены 13 и 14 сентября 335 года, а вскоре после этого праздник Воздвижения Креста Господня стал отмечаться в последний день.

Праздник медленно распространился из Иерусалима в другие церкви, пока к 720 году празднование не стало всеобщим.

Литургия Креста – литургия триумфальная. Когда Моисей вознес медного змея над народом, это было предзнаменованием спасения через Иисуса, когда Он был вознесен на Крест. Наша Мать-Церковь воспевает торжество Креста, орудия нашего искупления. Чтобы следовать за Христом, мы должны взять Его крест, следовать за Ним и быть послушными до самой смерти, даже если это означает смерть на кресте. Мы отождествляемся со Христом на Кресте и становимся соискупителями, разделяя Его страдания и Крест.

Перед молитвой мы делаем крестное знамение, которое помогает сосредоточить наши мысли и сердца на Боге. После молитвы крестимся, чтобы приблизиться к Богу. В испытаниях и искушениях наша сила и защита – Крестное знамение. При Крещении мы запечатываемся крестным знамением, что означает полноту искупления и то, что мы принадлежим Христу. Будем чаще смотреть на крест и сознавать, что, крестясь, мы отдаем всего себя Богу — ум, душу, сердце, тело, волю, мысли.

ПОЧЕМУ МЫ ОТМЕЧАЕМ ПРАЗДНИК СВЯТОГО КРЕСТА?
Легко понять, что Крест особенный, потому что Христос использовал его как орудие нашего спасения. Но почему после Его Воскресения христиане продолжали смотреть на Крест? Сам Христос предложил нам ответ:   «Кто хочет идти за Мною, отвергнись себя, и каждый день бери крест свой, и следуй за Мною» (Луки 9:23). Смысл взятия собственного креста не просто в самопожертвовании; тем самым мы присоединяемся к жертве Христа на Его Кресте.

Когда мы участвуем в Мессе, там тоже присутствует Крест. «Бескровная жертва», приносимая на алтарь, есть прообраз Крестной Жертвы Христа. Когда мы принимаем Таинство Святого Причастия, мы не просто соединяемся со Христом; мы пригвождаем себя ко Кресту, умирая со Христом, чтобы с Ним воскреснуть.

«Ибо Иудеи требуют знамений, а Еллины ищут мудрости, а мы проповедуем Христа распятого, для Иудеев соблазн, а для язычников безумие. . . » (1 Коринфянам 1:22-23). Сегодня, более чем когда-либо, нехристиане считают Крест глупостью. Какой Спаситель торжествует через смерть?

Однако для христиан Крест – это перекресток истории и Древа Жизни. Христианство без Креста бессмысленно: только соединившись с Крестной Жертвой Христа, мы можем войти в жизнь вечную.

О крест, ты славный знак победы.

Благодаря вашей силе мы можем разделить торжество Христа Иисуса.

Нравится:

Нравится Загрузка…

Торжество и Воздвижение Креста Господня — Андрей Критский

Андрей Критский, св. , слава и торжество Христа, распятого в праздник Воздвижения Креста Господня 14 сентября, в день, когда украденные мощи истинного распятия были возвращены в Иерусалим в начале VII века.

Мы празднуем праздник креста, который прогнал тьму и принес свет.

Вознесены со Христом Распятым

Отмечая этот праздник, мы возносимся с распятым Христом, оставляя позади землю и грех, чтобы мы могли обрести горнее. Столь великим и выдающимся достоянием является крест, что тот, кто завоевывает его, завоевывает сокровище. По праву я мог бы назвать это сокровище прекраснейшим из всех прекрасных вещей и самым дорогим, как по факту, так и по имени, ибо на нем, через него и ради него было возвращено нам утраченное богатство спасения.

Не будь креста, Христа не могли бы распять. Не будь креста, сама жизнь не могла бы быть прибита к дереву. И если бы жизнь не была прибита к нему, Не было бы потоков бессмертия, изливающихся из ребра Христа, крови и воды для очищения мира. Законные узы нашего греха не были бы отменены, мы не должны были бы обрести свою свободу, мы не должны были бы насладиться плодами дерева жизни, и врата рая не были бы открыты. Не будь креста, не была бы попрана смерть и не опустошен ад.

Следовательно, крест — это нечто удивительно великое и почетное. Он велик потому, что крестом нашли свое завершение многие благородные деяния Христа, очень многие, ибо и чудеса Его, и Его страдания были вполне вознаграждены победой. Крест почетен, потому что он является и знаком страдания Бога, и трофеем его победы. Это означает его страдание, потому что на нем он добровольно страдал до смерти. Но это также его трофей, потому что это было средство, которым дьявол был ранен и смерть побеждена; запертые врата ада были разрушены, и крест стал единым спасением всего мира.

Победа, Слава и Триумф

Крест называется славой Христа; его приветствуют как его триумф.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Related Posts

Разное

Читать священное писание онлайн: Священное Писание — Православная электронная библиотека читать скачать бесплатно

Рубрика «Священное Писание (Библия)» — Пять ступеней веры5 ступеней веры

Как читать Библию

Ветхий Завет

Новый Завет

Текст Библии, цитаты и толкования

Священное Писание представляет собой совокупность священных Книг,

Разное

Метро бабушкинская церковь: Храмы, соборы, церкви — 🚩 метро Бабушкинская — Москва с отзывами, адресами и фото

Храмы, соборы, церкви — 🚩 метро Бабушкинская — Москва с отзывами, адресами и фото

5 мест и ещё 6 неподалёку

храмы, соборы, церкви — все заведения в городе Москве;
мы