Акафист матери божией помощница в родах: Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Помощница в родах»
Содержание
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Помощница в родах»
Кондак 1
Избра́нней от всех родо́в Помо́щнице ро́да христиа́нскаго, к богоуго́дней жи́зни ражда́ющей, благода́рственная пе́ния прино́сим Ти, Богоро́дице, о дарова́нии чу́дныя ико́ны Твоея́. Ты же, я́ко ско́рая и всеми́лостивая ве́рных Засту́пнице, не оста́ви нас в ско́рбех, да зове́м Ти:
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Икос 1
А́нгел предста́тель по́слан бысть рещи́ Богоро́дице:
ра́дуйся,— егда́ Бог Сло́во воплоща́шеся во утро́бе Ея́; и мы, гре́шнии, дивя́щеся Свято́му Рождеству́, пред ико́ною чу́дною Твое́ю с ве́рою и наде́ждою вопие́м Ти:
Ра́дуйся, ра́дость Христо́ва Рождества́ позна́вшая;
ра́дуйся, Сы́на Све́та нам дарова́вшая.
Ра́дуйся, ско́рби гоне́ний с Плодо́м во чре́ве претерпе́вшая;
ра́дуйся, в по́двизех матери́нских на земли́ преуспе́вшая.
Ра́дуйся, ско́рби родо́в в ра́дость претворя́ющая;
ра́дуйся, Твое́ю любо́вию нас для Не́ба созида́ющая.
Ра́дуйся, по́двигом жития́ Твоего́ нас просвети́вшая;
ра́дуйся, чу́дными ро́дами весь мир удиви́вшая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 2
Ви́дящи, Всенепоро́чная, во сла́ве Сы́на Твоего́ пред на́ми пребыва́ющая, ско́рби ве́рных рабо́в Твои́х, я́же гне́внаго ра́ди Бо́жия вразумле́ния посыла́емыя, благоволи́ла еси́ яви́ти ико́ну Твою́, чудесы́ ю́ прославля́ющи, да, покрыва́емии Твое́ю любо́вию, с наде́ждою вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 2
Жизнода́теля ро́ждшая, Пресвята́я Богоро́дице, благода́тное попече́ние жена́м в ро́дах утверди́ла еси́, ра́зуму на́шему просвеще́ние свы́ше исхода́тайствовала еси́, да позна́ем, что есть во́ля Бо́жия блага́я, уго́дная и соверше́нная. Мы же, дивя́щеся свы́ше благода́тному укрепле́нию со слеза́ми ра́дости вопие́м Ти:
Ра́дуйся, от грехо́в нас отвраща́ющая;
ра́дуйся, тру́дную до́лю жен облегча́ющая.
Ра́дуйся, сердца́ на́ша любо́вию Твое́ю умягча́ющая;
ра́дуйся, моли́твами Твои́ми Сы́на нам в по́мощь призыва́ющая.
Ра́дуйся, Рождество́ Сы́на Твоего́ никогда́ не забыва́ющая;
ра́дуйся, в ро́дах жен христиа́нских не оставля́ющая.
Ра́дуйся, в духо́вном рожде́нии всех благословля́ющая;
ра́дуйся, в свет Сы́на Твоего́ неизме́нно призыва́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 3
Си́ла Вы́шняго благода́тию Богома́тере зе́млю Ру́сскую освяща́ет, чад духо́вных Свои́х измла́да любо́вию умудря́ющи и во́инов Христо́вых к чистоте́ Правосла́вия непреста́нно призыва́ющи; мы же с ве́рою прибега́ем ко Го́споду, пред ико́ною Твое́ю, Богоро́дице, вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 3
И́мамы Тя, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго, я́ко Ма́терь, чад Свои́х покая́нию и смире́нию науча́ющую, то́ки чуде́с нам во укрепле́ние от пречестны́я ико́ны Своея́ ми́лостивно источа́ющую, благода́тию от Бо́га во спасе́ние всех нас осеня́ющую. Сего́ ра́ди зове́м Ти си́це:
Ра́дуйся, явле́нием ико́ны Твоея́ мглу лю́тых обстоя́ний отгоня́ющая;
ра́дуйся, во святе́й Руси́ ве́рных чад правосла́вною ве́рою окрыля́ющая.
Ра́дуйся, бо́ли при ро́дах благода́тию Свята́го Ду́ха ослабля́ющая;
ра́дуйся, любо́вь Твою́ всегда́ нам источа́ющая.
Ра́дуйся, в ско́рбех мно́гим жена́м прозре́ние;
ра́дуйся, да́рующая лю́бящим Сы́на Твоего́ моли́твенное попече́ние.
Ра́дуйся, сердца́ на́ша ра́достию родо́в умягча́ющая;
ра́дуйся, в свя́тость и чистоту́ де́тства нас возвраща́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 4
Бу́рю лю́тых смяте́ний во стране́ на́шей воздви́гнутых врага́ми Це́ркве, Пресвята́я Де́во, укроща́еши, чад Твои́х заблу́ждших в покая́нии умудря́еши, ду́ши жен во́инов Христо́вых в ро́дах наде́ждою све́тлою укрепля́еши, науча́ющи тем лю́ди Твоя́ благода́рственно пе́ти Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́шавше правосла́внии лю́дие сокрове́нную та́йну, я́ко предста́тельством Твои́м, Богоро́дице, суд о Оте́честве на́шем преложе́н на ми́лость, и дивя́щеся свы́ше благода́тному Твоему́ попече́нию, благогове́йно вопие́м Ти си́це:
Ра́дуйся, на́ша се́мьи от уны́ния избавля́ющая;
ра́дуйся, благода́тным Твои́м покро́вом младе́нцы осеня́ющая.
Ра́дуйся, ско́рби ра́ди покры́тия грехо́в нам попуска́ющая;
ра́дуйся, чад на́ших в свя́тости охраня́ющая.
Ра́дуйся, ю́ность на́шу све́том и́стины просвеща́ющая;
ра́дуйся, супру́жества венча́нная пред Бо́гом с любо́вию храня́щая.
Ра́дуйся, к Та́инству венча́ния супру́ги призыва́ющая;
ра́дуйся, от блуда́ сме́ртнаго всех ве́рных предостерега́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 5
Боготе́чная звезда́ яви́ся нам, Богоро́дице, честна́я Твоя́ ико́на, всех скорбя́щих в ро́дах жен луча́ми чуде́с Твои́х осиява́ющая, блужда́ющих в духо́внем мра́це к све́ту Сы́на Твоего́ призыва́ющая, в грехо́вных страсте́х утопа́ющих в благода́тный мир ми́лостию Бо́га Отца́ облека́ющая и на путь спасе́ния утеше́нием Свята́го Ду́ха наставля́ющая. Мы же, ве́рою обре́тше ра́дости сия́, вопие́м к Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 5
Слы́шавше правосла́внии лю́дие, я́ко святу́ю ико́ну Твою́, Богоро́дице, Госпо́дь мно́гими чудесы́ прославля́ет: ско́рби жен христиа́нских в ро́дах облегча́ет, сердца́ оте́ц и матере́й во сла́ву Бо́жию ра́достию наполня́ет,— я́ко освяще́ние, я́ко щит и вспоможе́ние почита́ют ю́. Сего́ ра́ди вопие́м Ти си́це:
Ра́дуйся, жили́ще и до́ме Христа́ Бо́га на́шего;
ра́дуйся, спасе́ние ру́сскаго наро́да, в отчужде́ние от Бо́га ду́хом впа́вшаго.
Ра́дуйся, христиа́н непобеди́мая Храни́тельнице;
ра́дуйся, Искупи́теля грехо́в на́ших ро́ждшая.
Ра́дуйся, благода́тней наде́ждой сердца́ жен в ро́дах наполня́ющая;
ра́дуйся, к духо́вному рожде́нию в Та́инстве Креще́ния неуста́нно призыва́ющая.
Ра́дуйся, доброде́телей вели́кое стяжа́ние;
ра́дуйся, Бо́жие к немощны́м благоволе́ние.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 6
Пред пречи́стым Твои́м о́бразом пропове́даем, Госпоже́ Богоро́дице, вели́кия Твоя́ ми́лости, я́ко се́мьи христиа́н огражда́еши, це́ркви дома́шния благода́тию Свята́го Ду́ха покрыва́еши, жен со ча́ды защища́еши, и, ве́дуще Тя вои́стину Помо́щницу непобеди́му, прино́сим Ти славосло́вия сия́ и ра́достно вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 6
Воссия́вши просвеще́ние и́стинное, Пречи́стая Богоро́дице, яви́ся чу́дная ико́на Твоя́, роди́телем на утеше́ние, рассе́янным се́мьям в воссоедине́ние, востаю́щим на Го́спода неве́рием в предупрежде́ние, всем нам во укрепле́ние и ве́чное блаже́нство во Христе́, Го́сподом дарова́нное искупле́нием. Мы же, дивя́щеся о нас попече́нию, благода́рно вопие́м Ти:
Ра́дуйся, от внеза́пныя сме́рти нас избавля́ющая;
ра́дуйся, мра́чных духо́в свя́тостию Твое́ю отгоня́ющая.
Ра́дуйся, покро́вом Твои́м нас осеня́ющая;
ра́дуйся, и́стинно нас моли́тися науча́ющая.
Ра́дуйся, к долготерпе́нию в ско́рбех и неду́зех нас приклоня́ющая;
ра́дуйся, богоно́снеи ру́це Твои́ за нас, гре́шных, к Сы́ну в моли́тве непреста́нно вознося́щая.
Ра́дуйся, николи́же ве́рных Сы́ну Твоему́ заступле́нием не оставля́ющая;
ра́дуйся, немощны́х благода́тным Покро́вом Твои́м покрыва́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 7
Хотя́й всем челове́ком спасти́ся и во и́стине просвети́тися, Премилосе́рдый Госпо́дь, усынови́ нас Матери Свое́й и дарова́ Ю́ жена́м христиа́нским в ро́дах в поможе́ние, ча́дом на́шим в благода́тное Небе́сное окормле́ние. Мы же, обре́тше от Бо́га ра́дости сия́, со слеза́ми вопие́м Вседержи́телю: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́ву показа́ ми́лость всех Творе́ц и Влады́ка наш Госпо́дь, егда́ положи́ во гне́ве Свое́м за грех наказа́ти род челове́ческий и рече́ жене́ Ада́ма: В боле́знех роди́ши ча́да твоя́,— я́ко сотвори́ сие́ для мно́гих челове́ков ко вразумле́нию спасе́ния ра́ди душ их. Сего́ ра́ди и мы, Влады́чице, припа́дающе к пречи́стому о́бразу Твоему́, усе́рдно мо́лим Тя: милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, вопию́щим Ти си́це:
Ра́дуйся, непристу́пнаго Божества́ селе́ние;
ра́дуйся, А́нгельское и на́ше непреста́нное удивле́ние.
Ра́дуйся, Бо́жия ми́лости и любве́ исполне́ние;
ра́дуйся, Пода́тельнице спаси́тельнаго в ро́дах вспоможе́ния.
Ра́дуйся, пра́вды святы́я Попечи́тельнице;
ра́дуйся, любве́ и добро́ты непоколеби́мая Храни́тельнице.
Ра́дуйся, в го́рдости закосне́вших заступле́ния Твоего́ лиша́ющая;
ра́дуйся, от креще́ных младе́нцев ра́достный взор Твой не отвраща́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 8
Стра́нно малове́рующим слы́шати, ка́ко о́браз Твой святы́й то́ки благода́ти источа́ет, гре́шным, в покая́нии к Тебе́ прише́дшим, ра́дость да́рит, исцеле́нием скорбя́щих и боля́щих жен в ро́дах Бо́га прославля́ет, мы же с ве́рою поклоня́емся Тебе́: о́браз бо че́стию к первоо́бразу восхо́дит, и, всеме́рно прославля́юще Тя, с ра́достию пое́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 8
Вся еси́ горе́ и земны́х не оставля́вши, Пресвята́я Богоро́дице, у́зы страсте́й благода́тным попече́нием ослабля́еши, в покая́нии притека́ющим к Тебе́ предста́тельством пред Бо́гом очища́еши, искупле́нием Христо́вым сердца́ на́ша преобража́еши. Сего́ ра́ди, велича́юще, воспева́ем Ти та́ко:
Ра́дуйся, чрез покая́ние к Бо́гу, приводя́щая;
ра́дуйся, покая́нием на́шим две́ри ра́йския отверза́ющая.
Ра́дуйся, роди́тельским покая́нием от чад боле́зни отвраща́ющая;
ра́дуйся, покая́нием мир духо́вный в се́мьях ве́рных утвержда́ющая.
Ра́дуйся, покая́нием бесо́вския разла́ды в се́мьях угаша́ющая;
ра́дуйся, покая́нием церко́вным со Христо́м нас вновь соединя́ющая.
Ра́дуйся, в покая́нии приходя́щих преобража́ющая;
ра́дуйся, чрез покая́ние заступле́нием Твои́м пред Сы́ном спаса́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 9
Вся́каго естества́ а́нгельскаго превы́сшая яви́лася еси́, Пресвята́я Де́во, Бо́га бо зачала́ еси́ пло́тию, Го́спода во утро́бе Твое́й вмести́ла еси́, те́мже я́ко Святе́йшую и Сла́внейшую у Престо́ла Царя́ царе́й велича́юще Тя, вопие́м о Тебе́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Вити́йства боговеща́нных прорече́ний ны́не зрим о Тебе́ сбы́вшаяся, Богоро́дице, я́ко вои́стину Бо́га пло́тию родила́ еси́ нам. И бу́дущаго Ца́рствия Бо́жия не лиши́ нас, Покро́вом Твои́м нас от ко́зней ми́ра сего́ оберега́ющи. Мы же обетова́нное блаже́нство во Христе́ в моли́твах призыва́ем и в покая́нии вопие́м Ти:
Ра́дуйся, тве́рдое Правосла́вия укрепле́ние;
ра́дуйся, душ на́ших ско́рое спасе́ние.
Ра́дуйся, отчужде́нных от Бо́га к ве́ре возрожде́ние;
ра́дуйся, духо́вное на́ше прозре́ние.
Ра́дуйся, в чистоте́ Правосла́вия нас оберега́ющая;
ра́дуйся, от грехо́внаго паде́ния нас изводя́щая.
Ра́дуйся, вопию́щих к Тебе́ ско́рое услы́шание;
ра́дуйся, чадоро́дие благословля́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 10
Спасти́ хотя́щи мно́гия жены́ в ро́дах от обдержа́щих их страсте́й и напа́стей, чу́дную ико́ну Твою́, Богома́ти, дарова́ла еси́, ея́же ра́ди ко́зни диа́вола утиха́ют, смертоно́сныя боле́зни исчеза́ют, бо́ли в ро́дах ослабева́ют, да вси, ви́дяще явля́емую Тобо́ю ми́лость, вопию́т со умиле́нием Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 10
Стена́ еси́, Богоро́дице Де́во, Святе́й Руси́ и наро́ду ея́ огражде́ние, враго́в Правосла́вия обличе́ние, жена́м‑ма́терем сугу́бое утеше́ние, ма́лым ча́дом благода́тное попече́ние. Те́мже, благодаря́ще Тя, вопие́м Бо́гу:
Ра́дуйся, прославля́ющих Тя от бед избавля́ющая;
ра́дуйся, позабы́вших Тя посрамля́ющая.
Ра́дуйся, правосла́вных матере́й сла́во и попече́ние;
ра́дуйся, сохраня́ющих целому́дрие ве́рное огражде́ние.
Ра́дуйся, спаси́тельный Еле́ю ка́ющихся;
ра́дуйся, Цари́це Небе́сная всех во Христе́ ражда́ющихся.
Ра́дуйся, ра́дости на́ша умножа́ющая;
ра́дуйся, младе́нцев и матере́й сугу́бою любо́вию Твое́й защища́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 11
Пе́ние хвале́бное и благода́рственное прино́сим Ти, Пресвята́я Влады́чице: под Покро́вом Твои́м в Правосла́вней Це́ркви по ми́лости Бо́жией ражда́емся, в благода́тном окормле́нии Твое́м неизме́нно умудря́емся, заступле́нием Твои́м во Христе́ искони́ спаса́емся, и возложи́вше на Тя упова́ние, ра́достно вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 11
Светоприе́мная свеща́ и́стиннаго Све́та су́щим нам на земли́ я́вльшися, ду́ши просвеща́еши, чту́щих Тя в ве́ре во спасе́ние наставля́еши, младе́нцев во утро́бах матере́й охраня́еши, да пое́м Ти си́це:
Ра́дуйся, в рожде́нии чад ско́рби ослабля́ющая;
ра́дуйся, грехи́ на́ша Твои́ми моли́твами к Сы́ну отпуска́ющая.
Ра́дуйся, во́ином Христо́вым жен смире́нных посыла́ющая;
ра́дуйся, непоро́чность отрокови́ц охраня́ющая.
Ра́дуйся, духо́вно всех неви́димо окормля́ющая;
ра́дуйся, Твое́ю любо́вию в беда́х нас покрыва́ющая.
Ра́дуйся, от ху́льных мы́слей предостерега́ющая;
ра́дуйся, от умерщвле́ния нероди́вшихся младе́нцев всех отвраща́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 12
Благода́ть Небе́сныя сла́вы Твоея́ да́ти восхоте́вши почита́ющим Тя с любо́вию, Влады́чице, по ве́ре да́руеши чрез ико́ну Твою́ богообще́ние, зна́мения и чудеса́ исцеле́ния, от духо́вных скорбе́й избавле́ние. Мы же, ве́девше сокро́вища сия́, велегла́сно вопие́м к Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще Твоя́ чудеса́, бы́вшая в дре́вняя и настоя́щая времена́, хва́лим Тя, Богоро́дице, ве́рным врата́ в жизнь ве́чную моли́твами Твои́ми отверза́ющая, благода́тию Свята́го Ду́ха в земно́й жи́зни защища́ющая, ко Го́споду люде́й избра́нных Твое́ю любо́вию привлека́ющая; мы же, упова́ние по Бо́зе возлага́юще на Тя, с покая́нием вопие́м си́це:
Ра́дуйся, отча́янных спасе́ние;
ра́дуйся, погиба́ющих оживле́ние.
Ра́дуйся, от бед избавле́ние;
ра́дуйся, духо́вныя ра́дости утвержде́ние.
Ра́дуйся, оби́димых Уте́шительнице;
ра́дуйся, гони́мых Покрови́тельнице.
Ра́дуйся, в ма́лом ве́рных укрепля́ющая;
ра́дуйся, возлюби́вших Го́спода окормля́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 13
О Всепе́тая Ма́ти, Помо́щнице в ро́дах, ро́ждшая всех святы́х Святе́йшее Сло́во, наде́ждо духо́внаго на́шего пробужде́ния и во всем блага́го поспеше́ния, в ро́дах теле́сных, Благода́тная, жена́м правосла́вным утеше́ние, Ца́рствия Небе́снаго насле́дники всех сотвори́, ве́рно вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
А́нгел предста́тель по́слан бысть рещи́ Богоро́дице:
ра́дуйся,— егда́ Бог Сло́во воплоща́шеся во утро́бе Ея́; и мы, гре́шнии, дивя́щеся Свято́му Рождеству́, пред ико́ною чу́дною Твое́ю с ве́рою и наде́ждою вопие́м Ти:
Ра́дуйся, ра́дость Христо́ва Рождества́ позна́вшая;
ра́дуйся, Сы́на Све́та нам дарова́вшая.
Ра́дуйся, ско́рби гоне́ний с Плодо́м во чре́ве претерпе́вшая;
ра́дуйся, в по́двизех матери́нских на земли́ преуспе́вшая.
Ра́дуйся, ско́рби родо́в в ра́дость претворя́ющая;
ра́дуйся, Твое́ю любо́вию нас для Не́ба созида́ющая.
Ра́дуйся, по́двигом жития́ Твоего́ нас просвети́вшая;
ра́дуйся, чу́дными ро́дами весь мир удиви́вшая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 1
Избра́нней от всех родо́в Помо́щнице ро́да христиа́нскаго, к богоуго́дней жи́зни ражда́ющей, благода́рственная пе́ния прино́сим Ти, Богоро́дице, о дарова́нии чу́дныя ико́ны Твоея́. Ты же, я́ко ско́рая и всеми́лостивая ве́рных Засту́пнице, не оста́ви нас в ско́рбех, да зове́м Ти:
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Моли́тва 1‑я
Приими́, Госпоже́ Богороди́тельнице, сле́зная моле́ния рабо́в Твои́х, к Тебе́ притека́ющих. Зрим Тя на святе́й иконе во чре́ве нося́щую Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, Го́спода Иису́са Христа́. А́ще и безболе́зненно родила́ еси́ Его́, оба́че ма́терния ско́рби ве́си и не́мощи сыно́в и дще́рей челове́ческих зри́ши. Те́мже те́пле припа́дающе к цельбоно́сному о́бразу Твоему́ и умиле́нно сей лобыза́юще, мо́лим Тя, Всеми́лостивая Влады́чице: нас, гре́шных, осужде́нных в боле́знех роди́ти и в печа́лех пита́ти ча́да на́ша, ми́лостивно пощади́ и сострада́тельно заступи́. Младе́нцы же на́ша, та́кожде и роди́вшия их, от тя́жкаго неду́га и го́рькия ско́рби изба́ви; да́руй им здра́вие и благомо́щие, да и пита́емии от си́лы в си́лу возраста́ти бу́дут, и пита́ющия их испо́лнятся ра́достию и утеше́нием, я́ко да и ны́не предста́тельством Твои́м из уст младе́нец и ссу́щих Госпо́дь соверши́т хвалу́ Свою́.
О Ма́ти Сы́на Бо́жия! Умилосе́рдися на ма́тери сыно́в челове́ческих и на немощны́я лю́ди Твоя́: постига́ющия нас боле́зни ско́ро исцели́, належа́щия на нас ско́рби и печа́ли утоли́ и не пре́зри слез и воздыха́ний рабо́в Твои́х. Услы́ши нас в день ско́рби, пред ико́ною Твое́ю припа́дающих, и в день ра́дости и избавле́ния приими́ благода́рная хвале́ния серде́ц на́ших. Вознеси́ мольбы́ на́ша ко Престо́лу Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да ми́лостив бу́дет ко грехо́м и не́мощем на́шим и проба́вит ми́лость Свою́ ве́дущим и́мя Его́, я́ко да и мы, и ча́да на́ша, просла́вим Тя, Милосе́рдную Засту́пницу и ве́рную Наде́жду ро́да на́шего, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Моли́тва 2‑я
О Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, в земно́й жи́зни нас не оставля́ющая! К кому́ моли́твы вознесу́, к кому́ сле́зы и воздыха́ния принесу́, а́ще не к Тебе́, всех ве́рных утеше́ние! Со стра́хом, ве́рою, любо́вию, Ма́ти Живота́, молю́: да вразуми́т Госпо́дь лю́ди правосла́вныя во спасе́ние, да даст ражда́ти нам чад Тебе́ и Сы́ну Твоему́ во благоугожде́ние, да соблюде́т нас в чистоте́ смире́ния, в наде́жде о Христе́ спасе́ния, и да́рует нам всем, в покро́вех благода́ти Твоея́, земно́е утеше́ние. Храни́ нас под се́нию ми́лости Твоея́, Пречи́стая, моля́щимся о ро́дах помози́, наве́тов злых свободи́, тя́жких бед, напа́стей и смерте́й отврати́. Даждь благода́тное прозре́ние, дух сокруше́ния о гресе́х, даждь зре́ти всю высоту́ и чистоту́ дарова́ннаго нам Христо́ва уче́ния; храни́ нас от поги́бельнаго отчужде́ния, да вси, благода́рне воспева́юще вели́чия Твоя́, сподо́бимся Небе́снаго успокое́ния и та́мо с возлю́бленными Твои́ми, со все́ми святы́ми просла́вим в Тро́ице Еди́наго Бо́га: Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Помощница в родах» — Акафистник
Кондак 1
Избра́нней от всех родо́в Помо́щнице ро́да христиа́нскаго, к богоуго́дней жи́зни ражда́ющей, благода́рственная пе́ния прино́сим Ти, Богоро́дице, о дарова́нии чу́дныя ико́ны Твоея́. Ты же, я́ко ско́рая и всеми́лостивая ве́рных Засту́пнице, не оста́ви нас в ско́рбех, да зове́м Ти:
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Икос 1
А́нгел предста́тель по́слан бысть рещи́ Богоро́дице: Ра́дуйся,— егда́ Бог Сло́во воплоща́шеся во утро́бе Ея́; и мы, гре́шнии, дивя́щеся Свято́му Рождеству́, пред ико́ною чу́дною Твое́ю с ве́рою и наде́ждою вопие́м Ти:
Ра́дуйся, ра́дость Христо́ва Рождества́ позна́вшая; ра́дуйся, Сы́на Све́та нам дарова́вшая.
Ра́дуйся, ско́рби гоне́ний с Плодо́м во чре́ве претерпе́вшая; ра́дуйся, в по́двизех матери́нских на земли́ преуспе́вшая.
Ра́дуйся, ско́рби родо́в в ра́дость претворя́ющая; ра́дуйся, Твое́ю любо́вию нас для Не́ба созида́ющая.
Ра́дуйся, по́двигом жития́ Твоего́ нас просвети́вшая; ра́дуйся, чу́дными ро́дами весь мир удиви́вшая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 2
Ви́дящи, Всенепоро́чная, во сла́ве Сы́на Твоего́ пред на́ми пребыва́ющая, ско́рби ве́рных рабо́в Твои́х, я́же гне́внаго ра́ди Бо́жия вразумле́ния посыла́емыя, благоволи́ла еси́ яви́ти ико́ну Твою́, чудесы́ ю́ прославля́ющи, да, покрыва́емии Твое́ю любо́вию, с наде́ждою вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 2
Жизнода́теля ро́ждшая, Пресвята́я Богоро́дице, благода́тное попече́ние жена́м в ро́дах утверди́ла еси́, ра́зуму на́шему просвеще́ние свы́ше исхода́тайствовала еси́, да позна́ем, что есть во́ля Бо́жия блага́я, уго́дная и соверше́нная. Мы же, дивя́щеся свы́ше благода́тному укрепле́нию со слеза́ми ра́дости вопие́м Ти:
Ра́дуйся, от грехо́в нас отвраща́ющая; ра́дуйся, тру́дную до́лю жен облегча́ющая.
Ра́дуйся, сердца́ на́ша любо́вию Твое́ю умягча́ющая; ра́дуйся, моли́твами Твои́ми Сы́на нам в по́мощь призыва́ющая.
Ра́дуйся, Рождество́ Сы́на Твоего́ никогда́ не забыва́ющая; ра́дуйся, в ро́дах жен христиа́нских не оставля́ющая.
Ра́дуйся, в духо́вном рожде́нии всех благословля́ющая; ра́дуйся, в свет Сы́на Твоего́ неизме́нно призыва́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 3
Си́ла Вы́шняго благода́тию Богома́тере зе́млю Ру́сскую освяща́ет, чад духо́вных Свои́х измла́да любо́вию умудря́ющи и во́инов Христо́вых к чистоте́ Правосла́вия непреста́нно призыва́ющи; мы же с ве́рою прибега́ем ко Го́споду, пред ико́ною Твое́ю, Богоро́дице, вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 3
И́мамы Тя, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго, я́ко Ма́терь, чад Свои́х покая́нию и смире́нию науча́ющую, то́ки чуде́с нам во укрепле́ние от пречестны́я ико́ны Своея́ ми́лостивно источа́ющую, благода́тию от Бо́га во спасе́ние всех нас осеня́ющую. Сего́ ра́ди зове́м Ти си́це:
Ра́дуйся, явле́нием ико́ны Твоея́ мглу лю́тых обстоя́ний отгоня́ющая; ра́дуйся, во святе́й Руси́ ве́рных чад правосла́вною ве́рою окрыля́ющая.
Ра́дуйся, бо́ли при ро́дах благода́тию Свята́го Ду́ха ослабля́ющая; ра́дуйся, любо́вь Твою́ всегда́ нам источа́ющая.
Ра́дуйся, в ско́рбех мно́гим жена́м прозре́ние; ра́дуйся, да́рующая лю́бящим Сы́на Твоего́ моли́твенное попече́ние.
Ра́дуйся, сердца́ на́ша ра́достию родо́в умягча́ющая; ра́дуйся, в свя́тость и чистоту́ де́тства нас возвраща́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 4
Бу́рю лю́тых смяте́ний во стране́ на́шей воздви́гнутых врага́ми Це́ркве, Пресвята́я Де́во, укроща́еши, чад Твои́х заблу́ждших в покая́нии умудря́еши, ду́ши жен во́инов Христо́вых в ро́дах наде́ждою све́тлою укрепля́еши, науча́ющи тем лю́ди Твоя́ благода́рственно пе́ти Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́шавше правосла́внии лю́дие сокрове́нную та́йну, я́ко предста́тельством Твои́м, Богоро́дице, суд о Оте́честве на́шем преложе́н на ми́лость, и дивя́щеся свы́ше благода́тному Твоему́ попече́нию, благогове́йно вопие́м Ти си́це:
Ра́дуйся, на́ша се́мьи от уны́ния избавля́ющая; ра́дуйся, благода́тным Твои́м покро́вом младе́нцы осеня́ющая.
Ра́дуйся, ско́рби ра́ди покры́тия грехо́в нам попуска́ющая; ра́дуйся, чад на́ших в свя́тости охраня́ющая.
Ра́дуйся, ю́ность на́шу све́том и́стины просвеща́ющая; ра́дуйся, супру́жества венча́нная пред Бо́гом с любо́вию храня́щая.
Ра́дуйся, к Та́инству венча́ния супру́ги призыва́ющая; ра́дуйся, от блуда́ сме́ртнаго всех ве́рных предостерега́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 5
Боготе́чная звезда́ яви́ся нам, Богоро́дице, честна́я Твоя́ ико́на, всех скорбя́щих в ро́дах жен луча́ми чуде́с Твои́х осиява́ющая, блужда́ющих в духо́внем мра́це к све́ту Сы́на Твоего́ призыва́ющая, в грехо́вных страсте́х утопа́ющих в благода́тный мир ми́лостию Бо́га Отца́ облека́ющая и на путь спасе́ния утеше́нием Свята́го Ду́ха наставля́ющая. Мы же, ве́рою обре́тше ра́дости сия́, вопие́м к Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 5
Слы́шавше правосла́внии лю́дие, я́ко святу́ю ико́ну Твою́, Богоро́дице, Госпо́дь мно́гими чудесы́ прославля́ет: ско́рби жен христиа́нских в ро́дах облегча́ет, сердца́ оте́ц и матере́й во сла́ву Бо́жию ра́достию наполня́ет,— я́ко освяще́ние, я́ко щит и вспоможе́ние почита́ют ю́. Сего́ ра́ди вопие́м Ти си́це:
Ра́дуйся, жили́ще и до́ме Христа́ Бо́га на́шего; ра́дуйся, спасе́ние ру́сскаго наро́да, в отчужде́ние от Бо́га ду́хом впа́вшаго.
Ра́дуйся, христиа́н непобеди́мая Храни́тельнице; ра́дуйся, Искупи́теля грехо́в на́ших ро́ждшая.
Ра́дуйся, благода́тней наде́ждой сердца́ жен в ро́дах наполня́ющая; ра́дуйся, к духо́вному рожде́нию в Та́инстве Креще́ния неуста́нно призыва́ющая.
Ра́дуйся, доброде́телей вели́кое стяжа́ние; ра́дуйся, Бо́жие к немощны́м благоволе́ние.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 6
Пред пречи́стым Твои́м о́бразом пропове́даем, Госпоже́ Богоро́дице, вели́кия Твоя́ ми́лости, я́ко се́мьи христиа́н огражда́еши, це́ркви дома́шния благода́тию Свята́го Ду́ха покрыва́еши, жен со ча́ды защища́еши, и, ве́дуще Тя вои́стину Помо́щницу непобеди́му, прино́сим Ти славосло́вия сия́ и ра́достно вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 6
Воссия́вши просвеще́ние и́стинное, Пречи́стая Богоро́дице, яви́ся чу́дная ико́на Твоя́, роди́телем на утеше́ние, рассе́янным се́мьям в воссоедине́ние, востаю́щим на Го́спода неве́рием в предупрежде́ние, всем нам во укрепле́ние и ве́чное блаже́нство во Христе́, Го́сподом дарова́нное искупле́нием. Мы же, дивя́щеся о нас попече́нию, благода́рно вопие́м Ти:
Ра́дуйся, от внеза́пныя сме́рти нас избавля́ющая; ра́дуйся, мра́чных духо́в свя́тостию Твое́ю отгоня́ющая.
Ра́дуйся, покро́вом Твои́м нас осеня́ющая; ра́дуйся, и́стинно нас моли́тися науча́ющая.
Ра́дуйся, к долготерпе́нию в ско́рбех и неду́зех нас приклоня́ющая; ра́дуйся, богоно́снеи ру́це Твои́ за нас, гре́шных, к Сы́ну в моли́тве непреста́нно вознося́щая.
Ра́дуйся, николи́же ве́рных Сы́ну Твоему́ заступле́нием не оставля́ющая; ра́дуйся, немощны́х благода́тным Покро́вом Твои́м покрыва́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 7
Хотя́й всем челове́ком спасти́ся и во и́стине просвети́тися, Премилосе́рдый Госпо́дь, усынови́ нас Матери Свое́й и дарова́ Ю́ жена́м христиа́нским в ро́дах в поможе́ние, ча́дом на́шим в благода́тное Небе́сное окормле́ние. Мы же, обре́тше от Бо́га ра́дости сия́, со слеза́ми вопие́м Вседержи́телю: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́ву показа́ ми́лость всех Творе́ц и Влады́ка наш Госпо́дь, егда́ положи́ во гне́ве Свое́м за грех наказа́ти род челове́ческий и рече́ жене́ Ада́ма: В боле́знех роди́ши ча́да твоя́,— я́ко сотвори́ сие́ для мно́гих челове́ков ко вразумле́нию спасе́ния ра́ди душ их. Сего́ ра́ди и мы, Влады́чице, припа́дающе к пречи́стому о́бразу Твоему́, усе́рдно мо́лим Тя: милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, вопию́щим Ти си́це:
Ра́дуйся, непристу́пнаго Божества́ селе́ние; ра́дуйся, А́нгельское и на́ше непреста́нное удивле́ние.
Ра́дуйся, Бо́жия ми́лости и любве́ исполне́ние; ра́дуйся, Пода́тельнице спаси́тельнаго в ро́дах вспоможе́ния.
Ра́дуйся, пра́вды святы́я Попечи́тельнице; ра́дуйся, любве́ и добро́ты непоколеби́мая Храни́тельнице.
Ра́дуйся, в го́рдости закосне́вших заступле́ния Твоего́ лиша́ющая; ра́дуйся, от креще́ных младе́нцев ра́достный взор Твой не отвраща́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 8
Стра́нно малове́рующим слы́шати, ка́ко о́браз Твой святы́й то́ки благода́ти источа́ет, гре́шным, в покая́нии к Тебе́ прише́дшим, ра́дость да́рит, исцеле́нием скорбя́щих и боля́щих жен в ро́дах Бо́га прославля́ет, мы же с ве́рою поклоня́емся Тебе́: о́браз бо че́стию к первоо́бразу восхо́дит, и, всеме́рно прославля́юще Тя, с ра́достию пое́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 8
Вся еси́ горе́ и земны́х не оставля́вши, Пресвята́я Богоро́дице, у́зы страсте́й благода́тным попече́нием ослабля́еши, в покая́нии притека́ющим к Тебе́ предста́тельством пред Бо́гом очища́еши, искупле́нием Христо́вым сердца́ на́ша преобража́еши. Сего́ ра́ди, велича́юще, воспева́ем Ти та́ко:
Ра́дуйся, чрез покая́ние к Бо́гу, приводя́щая; ра́дуйся, покая́нием на́шим две́ри ра́йския отверза́ющая.
Ра́дуйся, роди́тельским покая́нием от чад боле́зни отвраща́ющая; ра́дуйся, покая́нием мир духо́вный в се́мьях ве́рных утвержда́ющая.
Ра́дуйся, покая́нием бесо́вския разла́ды в се́мьях угаша́ющая; ра́дуйся, покая́нием церко́вным со Христо́м нас вновь соединя́ющая.
Ра́дуйся, в покая́нии приходя́щих преобража́ющая; ра́дуйся, чрез покая́ние заступле́нием Твои́м пред Сы́ном спаса́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 9
Вся́каго естества́ а́нгельскаго превы́сшая яви́лася еси́, Пресвята́я Де́во, Бо́га бо зачала́ еси́ пло́тию, Го́спода во утро́бе Твое́й вмести́ла еси́, те́мже я́ко Святе́йшую и Сла́внейшую у Престо́ла Царя́ царе́й велича́юще Тя, вопие́м о Тебе́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Вити́йства боговеща́нных прорече́ний ны́не зрим о Тебе́ сбы́вшаяся, Богоро́дице, я́ко вои́стину Бо́га пло́тию родила́ еси́ нам. И бу́дущаго Ца́рствия Бо́жия не лиши́ нас, Покро́вом Твои́м нас от ко́зней ми́ра сего́ оберега́ющи. Мы же обетова́нное блаже́нство во Христе́ в моли́твах призыва́ем и в покая́нии вопие́м Ти:
Ра́дуйся, тве́рдое Правосла́вия укрепле́ние; ра́дуйся, душ на́ших ско́рое спасе́ние.
Ра́дуйся, отчужде́нных от Бо́га к ве́ре возрожде́ние; ра́дуйся, духо́вное на́ше прозре́ние.
Ра́дуйся, в чистоте́ Правосла́вия нас оберега́ющая; ра́дуйся, от грехо́внаго паде́ния нас изводя́щая.
Ра́дуйся, вопию́щих к Тебе́ ско́рое услы́шание; ра́дуйся, чадоро́дие благословля́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 10
Спасти́ хотя́щи мно́гия жены́ в ро́дах от обдержа́щих их страсте́й и напа́стей, чу́дную ико́ну Твою́, Богома́ти, дарова́ла еси́, ея́же ра́ди ко́зни диа́вола утиха́ют, смертоно́сныя боле́зни исчеза́ют, бо́ли в ро́дах ослабева́ют, да вси, ви́дяще явля́емую Тобо́ю ми́лость, вопию́т со умиле́нием Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 10
Стена́ еси́, Богоро́дице Де́во, Святе́й Руси́ и наро́ду ея́ огражде́ние, враго́в Правосла́вия обличе́ние, жена́м-ма́терем сугу́бое утеше́ние, ма́лым ча́дом благода́тное попече́ние. Те́мже, благодаря́ще Тя, вопие́м Бо́гу:
Ра́дуйся, прославля́ющих Тя от бед избавля́ющая; ра́дуйся, позабы́вших Тя посрамля́ющая.
Ра́дуйся, правосла́вных матере́й сла́во и попече́ние; ра́дуйся, сохраня́ющих целому́дрие ве́рное огражде́ние.
Ра́дуйся, спаси́тельный Еле́ю ка́ющихся; ра́дуйся, Цари́це Небе́сная всех во Христе́ ражда́ющихся.
Ра́дуйся, ра́дости на́ша умножа́ющая; ра́дуйся, младе́нцев и матере́й сугу́бою любо́вию Твое́й защища́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 11
Пе́ние хвале́бное и благода́рственное прино́сим Ти, Пресвята́я Влады́чице: под Покро́вом Твои́м в Правосла́вней Це́ркви по ми́лости Бо́жией ражда́емся, в благода́тном окормле́нии Твое́м неизме́нно умудря́емся, заступле́нием Твои́м во Христе́ искони́ спаса́емся, и возложи́вше на Тя упова́ние, ра́достно вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 11
Светоприе́мная свеща́ и́стиннаго Све́та су́щим нам на земли́ я́вльшися, ду́ши просвеща́еши, чту́щих Тя в ве́ре во спасе́ние наставля́еши, младе́нцев во утро́бах матере́й охраня́еши, да пое́м Ти си́це:
Ра́дуйся, в рожде́нии чад ско́рби ослабля́ющая; ра́дуйся, грехи́ на́ша Твои́ми моли́твами к Сы́ну отпуска́ющая.
Ра́дуйся, во́ином Христо́вым жен смире́нных посыла́ющая; ра́дуйся, непоро́чность отрокови́ц охраня́ющая.
Ра́дуйся, духо́вно всех неви́димо окормля́ющая; ра́дуйся, Твое́ю любо́вию в беда́х нас покрыва́ющая.
Ра́дуйся, от ху́льных мы́слей предостерега́ющая; ра́дуйся, от умерщвле́ния нероди́вшихся младе́нцев всех отвраща́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 12
Благода́ть Небе́сныя сла́вы Твоея́ да́ти восхоте́вши почита́ющим Тя с любо́вию, Влады́чице, по ве́ре да́руеши чрез ико́ну Твою́ богообще́ние, зна́мения и чудеса́ исцеле́ния, от духо́вных скорбе́й избавле́ние. Мы же, ве́девше сокро́вища сия́, велегла́сно вопие́м к Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще Твоя́ чудеса́, бы́вшая в дре́вняя и настоя́щая времена́, хва́лим Тя, Богоро́дице, ве́рным врата́ в жизнь ве́чную моли́твами Твои́ми отверза́ющая, благода́тию Свята́го Ду́ха в земно́й жи́зни защища́ющая, ко Го́споду люде́й избра́нных Твое́ю любо́вию привлека́ющая; мы же, упова́ние по Бо́зе возлага́юще на Тя, с покая́нием вопие́м си́це:
Ра́дуйся, отча́янных спасе́ние; ра́дуйся, погиба́ющих оживле́ние.
Ра́дуйся, от бед избавле́ние; ра́дуйся, духо́вныя ра́дости утвержде́ние.
Ра́дуйся, оби́димых Уте́шительнице; ра́дуйся, гони́мых Покрови́тельнице.
Ра́дуйся, в ма́лом ве́рных укрепля́ющая; ра́дуйся, возлюби́вших Го́спода окормля́ющая.
Ра́дуйся, Помо́щнице в ро́дах, чад Свои́х к Царю́ сла́вы приводя́щая.
Кондак 13
О Всепе́тая Ма́ти, Помо́щнице в ро́дах, ро́ждшая всех святы́х Святе́йшее Сло́во, наде́ждо духо́внаго на́шего пробужде́ния и во всем блага́го поспеше́ния, в ро́дах теле́сных, Благода́тная, жена́м правосла́вным утеше́ние, Ца́рствия Небе́снаго насле́дники всех сотвори́, ве́рно вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.
Этот кондак читается трижды, зате́м 1-й икос «А́нгел предста́тель …» и 1-й кондак «Избра́нней от всех родо́в …».
Моли́тва первая
Приими́, Госпоже́ Богороди́тельнице, сле́зная моле́ния рабо́в Твои́х, к Тебе́ притека́ющих. Зрим Тя на святе́й иконе во чре́ве нося́щую Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, Го́спода Иису́са Христа́. А́ще и безболе́зненно родила́ еси́ Его́, оба́че ма́терния ско́рби ве́си и не́мощи сыно́в и дще́рей челове́ческих зри́ши. Те́мже те́пле припа́дающе к цельбоно́сному о́бразу Твоему́ и умиле́нно сей лобыза́юще, мо́лим Тя, Всеми́лостивая Влады́чице: нас, гре́шных, осужде́нных в боле́знех роди́ти и в печа́лех пита́ти ча́да на́ша, ми́лостивно пощади́ и сострада́тельно заступи́. Младе́нцы же на́ша, та́кожде и роди́вшия их, от тя́жкаго неду́га и го́рькия ско́рби изба́ви; да́руй им здра́вие и благомо́щие, да и пита́емии от си́лы в си́лу возраста́ти бу́дут, и пита́ющия их испо́лнятся ра́достию и утеше́нием, я́ко да и ны́не предста́тельством Твои́м из уст младе́нец и ссу́щих Госпо́дь соверши́т хвалу́ Свою́.
О Ма́ти Сы́на Бо́жия! Умилосе́рдися на ма́тери сыно́в челове́ческих и на немощны́я лю́ди Твоя́: постига́ющия нас боле́зни ско́ро исцели́, належа́щия на нас ско́рби и печа́ли утоли́ и не пре́зри слез и воздыха́ний рабо́в Твои́х. Услы́ши нас в день ско́рби, пред ико́ною Твое́ю припа́дающих, и в день ра́дости и избавле́ния приими́ благода́рная хвале́ния серде́ц на́ших. Вознеси́ мольбы́ на́ша ко Престо́лу Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да ми́лостив бу́дет ко грехо́м и не́мощем на́шим и проба́вит ми́лость Свою́ ве́дущим и́мя Его́, я́ко да и мы, и ча́да на́ша, просла́вим Тя, Милосе́рдную Засту́пницу и ве́рную Наде́жду ро́да на́шего, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Моли́тва вторая
О Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, в земно́й жи́зни нас не оставля́ющая! К кому́ моли́твы вознесу́, к кому́ сле́зы и воздыха́ния принесу́, а́ще не к Тебе́, всех ве́рных утеше́ние! Со стра́хом, ве́рою, любо́вию, Ма́ти Живота́, молю́: да вразуми́т Госпо́дь лю́ди правосла́вныя во спасе́ние, да даст ражда́ти нам чад Тебе́ и Сы́ну Твоему́ во благоугожде́ние, да соблюде́т нас в чистоте́ смире́ния, в наде́жде о Христе́ спасе́ния, и да́рует нам всем, в покро́вех благода́ти Твоея́, земно́е утеше́ние. Храни́ нас под се́нию ми́лости Твоея́, Пречи́стая, моля́щимся о ро́дах помози́, наве́тов злых свободи́, тя́жких бед, напа́стей и смерте́й отврати́. Даждь благода́тное прозре́ние, дух сокруше́ния о гресе́х, даждь зре́ти всю высоту́ и чистоту́ дарова́ннаго нам Христо́ва уче́ния; храни́ нас от поги́бельнаго отчужде́ния, да вси, благода́рне воспева́юще вели́чия Твоя́, сподо́бимся Небе́снаго успокое́ния и та́мо с возлю́бленными Твои́ми, со все́ми святы́ми просла́вим в Тро́ице Еди́наго Бо́га: Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
ИОАННО-ПРЕДТЕЧИТЕЛЬСКИЙ СОБОР РОССИЙСКОЙ ПРАВОСЛАВНОЙ СОБОР
- 20 декабря/2 января — «Новодворская», «Новгород», «Спаситель тонущих»
- 26 декабря/8 января — «Помощь в рождении», «Помощница в рождении», Барийская икона, известная как «Благословенная утроба», Киккос
- 29 декабря/11 января — «Дети, убитые Иродом»
- 12/25 января — «Молокотворица», «Акафист», «Попская» (серб. )
Новодворская икона
20 декабря/2 января
Чудотворная икона Богородицы, известная как Новодворская, по преданию, была написана в начале XIV века святителем митрополитом Петром. Название его происходит от того, что во время его написания святитель Петр находился в уже разрушенном монастыре, стоявшем на берегу реки Рати, в слободе Новый Дворец, на Волыни…
В настоящее время Новодворская икона Божией Матери находится в Спасо-Преображенском монастыре в Новгород-Северске Черниговской епархии.
В Каменецком Успенском женском монастыре Новозыбковского уезда Черниговской губернии находится особо чтимый список с Новодворской иконы. Монастырь был основан в 1687 году иеромонахом Ионой Волховским. Архиепископ Черниговский Лазарь (Баранович) благословил новообразованный монастырь собственной Новодворской иконой Божией Матери. По просьбе иерарха эта икона была списана с иконы святого митрополита св. Петра. В настоящее время Новодворская икона считается главной святыней Каменецкого монастыря. Множество верующих – не только из области и области, но и из других городов и местечек – съезжаются туда, чтобы поклониться иконе. Благодать Божия, почивающая на Каменецком монастыре, благоволила прославить Новодворскую икону знаками особого заступничества и благоволения Богородицы к этому монастырю.
26 июня 1889 года на Каменецкий монастырь обрушилась сильная гроза с оглушительными раскатами грома и ослепляющими вспышками молний. Удар молнии с особой силой ударил в купол монастырского Успенского храма, мгновенно охватив пламенем высокую вершину. В это время перед чудотворной Новодворской иконой служился акафист. При ударе грома все в храме были ошеломлены необычным зрелищем: с вершины храма сорвался поток пламени, спускаясь по цепи паникадила, а затем к висевшей иконе Успения Божией Матери. над Царскими вратами. Сила удара совершенно разбила икону. От Царских врат молния двинулась к Новодворской иконе. Священник, стоявший перед иконой, осыпался огненными искрами, и языки пламени полностью поглотили покров иконы. И здесь-то и обнаружилось особое благоволение Богородицы к Своему непорочному образу: ко всеобщему удивлению, икона не пострадала ни от удара, ни от пламени.
Затем молния, словно отброшенная какой-то невидимой силой, исходившей от иконы, повернулась к массивной, толстой стене храма, и устремилась из храма, с такой силой, что, оправившись от удара, присутствующие могли видеть что молния проделала огромную дыру в стене. Все это время огонь в куполе продолжал гореть. Монахини монастыря, громко рыдая от беспомощного отчаяния, видели, как огненная трагедия разрасталась все больше и больше. Большая высота купола не позволила принять какие-либо меры по защите храма от огня. Однако Божественное благоволение и Небесный покров Богородицы спасли обитель от бедствия. Словно по мановению чьей-то невидимой руки ветер, раздувавший пламя, утих, наступило затишье, и огонь постепенно уменьшался, пока совсем не погас. Все присутствовавшие видели в происшедших дивных событиях явный признак заступничества Пресвятой Богородицы.
В память об этом событии ежегодно 26 июня, на третий день после Престольного праздника, вокруг Каменецкого монастыря совершается Крестный ход с Новодворской иконой Божией Матери.
Икона «Новгородская»
20 декабря/2 января
Икона Божией Матери, известная как Новгородская, написана святителем Петром, митрополитом всея Руси, ок. 1320 г., когда он был еще на Волыни в уже несуществующем монастыре, стоявшем на реке Рати, в пограничном селении Новом Дворце. Во время униатских гонений на православных, когда униаты напали на Новгородский монастырь, местный иеромонах Иаков (Яков) отвез икону в Елецкий Успенский монастырь, что в Чернигове. При основании Суражского монастыря близ города Сураж епископ Антоний Стаховский передал икону Симеону, строителю монастыря. Святая икона Новгородской Божией Матери стояла в соборном храме этого уже несуществующего монастыря. 14 августа 1677 года образ был перенесен из старой церкви в новую. Святитель Димитрий Ростовский, пришедший в это время поклониться чудотворной иконе, сообщил, что после литургии, совершенной в храме 16 августа, Никодим, епископ Целерский, поведал о чудесах, происшедших от Образа Божией Матери. Бог.
«Спаситель утопающих» («Леньковская икона»)
20 декабря / 2 января
Около 8,5 км. от города Новгорода Северного, в Черниговской области, лежит село Ленково, на берегу Десно. Когда-то поселение было ближе к городу. В нем находилась церковь, посвященная Собору Пресвятой Богородицы, отчего место до сих пор известно как Богородичное, т. е. принадлежащее Богородице. Во время польского нашествия во времена претендента на престол город Ленково и его церковь были полностью опустошены. Во второй половине XVII века все поселение было перенесено на новое место. Воздвигнут новый храм во имя святого архистратига Михаила; в нем находилась чудотворная икона Божией Матери.
По преданию, икона Божией Матери была перенесена в этот храм из бывшего храма Богородицы. Исторический рассказ о его появлении и прославлении повествует следующее.
На реке Десно, прямо напротив сопки, на которой позже была построена церковь, есть чрезвычайно опасный водоворот, который трудно преодолеть даже самым опытным морякам. Нередко огромные баржи, нагруженные зерном, становились жертвами пропасти: мощные бурные воды уносили их и их пассажиров. Именно в этом опасном месте остановилась на берегу реки и была обретена икона Божией Матери. Благочестивые верующие, обнаружившие Пречистую икону, установили ее на площадке, обращенной к месту бедствия. Некоторое время спустя на этом месте возникла упомянутая выше церковь Богородицы. С тех пор у деснонцев вошло в обычай останавливаться в селе Ленково, сойти на берег и войти в церковь. После усердной молитвы перед иконой Божией Матери бросали жребий, кто останется на барже и поведет ее через опасный водоворот. Их товарищи продолжали идти пешком вдоль берега, чтобы миновать это ужасное место. Видимо, благоволение Божией Матери покоилось на этом опасном месте с тех пор, как рядом был воздвигнут храм во имя Ее. Отмечено, что со времени явления иконы Божией Матери несчастные случаи с моряками там стали редкостью, а позже и вовсе прекратились.
В XVIII веке икона была перенесена в Спасо-Преображенский монастырь, где и находилась до Октябрьской революции 1917 года. Дальнейшая судьба Чудотворной иконы не сохранилась в истории.
Икона Пресвятой Богородицы пользовалась большим почитанием у населения области Ленково и привлекала к молитве перед ней множество верующих, особенно тех, кому часто приходилось терпеть водные опасности.
Икона Божией Матери «Спасительница утопающих», прославившаяся многими другими чудесами, стала почитаться не только в Черниговско-Северщинской области, но и далеко за ее пределами, особенно в крупных портовых городах Русской земли .
22 мая 2003 года, в день памяти святителя Николая Чудотворца, храм иконы Божией Матери «Нечаянная Радость», подворье Новгородского Северного Спасо-Преображенского монастыря, был освящен. После освящения благочестивый христианин Сергей Вячеславович Бабушкин подарил настоятелю монастыря точный старинный список с Ленковской иконы Божией Матери.
Отреставрированный старинный список Чудотворной иконы «Спаситель утопающих» вновь вернулся в землю Северного Новгорода, в Спасо-Преображенский монастырь. Именно с возвращением иконы началось возрождение монастыря.
Икона «Помощь в родах»
26 декабря / 8 января
С незапамятных времен известно, что в минуты самых сильных страданий родового процесса женщины прибегают с особенно усердной молитвой к Спасителю и Его Пречистой Матери. И в наше время в благочестивых семьях хранятся списки с иконы Божией Матери, известной как икона «Помощь в рождении». На этой иконе Пречистая Дева изображена во весь рост, стоящая с воздетыми руками и с Младенцем на руках, как и на иконе «Знамение». Матери склоняются перед этой иконой, призывая в горячей молитве помощь Пресвятой Богородицы, безболезненно родившей Христа Спасителя. Взывают к ней в устрашающее, неповторимо таинственное и тайное мгновенье матери, в вере, что она есть сильная заступница и помощница пред Богом за всех страждущих и обремененных. И кто, прибегая к Царице Небесной, может уйти, не утешенный ею, во время печали и невзгод?! Ее всемогущее заступничество приносит решение всех болезней и страданий, от которых не могли спасти нас никакие земные силы и земные богатства.
Есть еще одна очень древняя икона, известная как «Икона Пресвятой Богородицы, Помощницы рожающим женам». На этой иконе Богородица изображена с непокрытой головой, с распущенными по плечам волосами и сложенными на груди руками. Пальцы левой руки частично закрывают пальцы правой. Ниже уровня ее запястий сидит Божественный Младенец, пальцы Его правой руки образуют аббревиатуру Его Имени (ICXC), а левая покоится на Его колене. Его ноги торчат из-под края одежды. Верхняя одежда Богородицы красно-золотая, с золотыми звездами на каждом плече. Ее внутренняя одежда темно-зеленая, с золотыми вкраплениями и золотыми звездами, и такая же отделка на воротнике и манжетах. Голова Богородицы слегка наклонена. Одежда Спасителя желто-золотая, на груди переходящая в темно-зеленый цвет. Вся композиция написана по полукругу.
Чудотворная икона «Помощница в родах»
26 декабря/8 января
Помощница в родах (также известная как: Помощница в родах, Помощница в родах, Помощница женщинам в рождении детей) — широко почитаемая икона Божией Матери. Обычно к нему приходят будущие мамы, которые просят, чтобы им прислали благополучные роды. Однако обращение к этой иконе может помочь и тем, кто не может иметь детей, о чем свидетельствуют многие бывшие бесплодные женщины, лично испытавшие на себе ее святую силу.
История Icon окутана тьмой прошлых веков. Точно так же неизвестно, где впервые появилась оригинальная икона.
С незапамятных времен роды, сопровождаемые телесными муками, и бесплодие, сопровождающееся душевными муками, побуждали женщин прибегать к Святой иконе Божией Матери с мольбой о Ее помощи и заступничестве перед Бог. Вероятно, с этим связано появление икон с изображением Божией Матери, несущей и рождающей Младенца Иисуса.
К этому типу относится икона Пресвятой Богородицы, Помощницы в родах.
Есть два канонических варианта иконы:
В первом варианте изображена во весь рост Богородица, стоящая с воздетыми в молитве руками, с Младенцем Иисусом на уровне груди.
Во втором варианте Богородица изображена с непокрытой головой и распущенными, не завязанными назад волосами. Верхняя одежда ее красная, с переливами золотых блесток, и с золотыми звездочками на плечах (звездочки есть не на всех иконах). Ее внутренняя одежда темно-зеленого цвета с золотыми акцентами. Руки Богородицы сложены на груди. Пальцы левой руки частично прикрыты пальцами правой.
Младенец Иисус изображен со сложенными руками. Пальцы Его правой руки образуют знак благословения (каждый палец представляет собой букву греческого алфавита – указательный палец вытянут в I [йота], средний палец образует С [сигма], большой палец скрещен с кольцом палец образует букву X [чи], а мизинец сгибается в форме буквы C. В результате получается IC XC, монограмма Иисуса Христа
Барийская икона Божией Матери, известная как «Блаженное Чрево»
26 декабря / 8 9 января0007
Эта необыкновенная икона была привезена в Москву из итальянского города Бари 26 декабря 1392 года. Икона, стоявшая прежде у раки с мощами святителя Николая, стала престольной святыней великокняжеской семьи, а установлен в Благовещенском соборе Московского Кремля. Из множества святынь этого собора особо почиталась Барийская икона. Он был заключен в очень дорогую и драгоценную раму и неоднократно копировался.
В последний раз в описи собора икона упоминалась в 1923 году; его судьба с тех пор неизвестна. В настоящее время один из списков Барийской иконы Божией Матери покоится в Благовещенском соборе.
Киккская икона Божией Матери
26 декабря/8 января
По преданию, эту икону написал святой евангелист Лука. Он был назван «Киккотисса» в честь горы Киккос на острове Кипр. Там его можно найти в царском монастыре, в церкви, посвященной в его честь. По воле Божией, прежде чем покоиться на Кипре, сия Чудотворная икона Богородицы должна была много путешествовать: сначала она находилась на хранении одной из первых христианских общин в Египте, затем была перевезена в Константинополь, где была оставался до правления Алексиоса Комнина (конец 11 — начало 12 века). В этот период в чудесном видении старцу-пустыннику Исаии было явлено, что его стараниями чудотворная икона, созданная св. Лукой Евангелистом, останется на острове Кипр. Старец приложил немало усилий, чтобы соответствовать этому Божественному откровению. С прибытием на остров иконы Божией Матери от иконы стало проистекать множество чудес. С давних времен и по сей день со всего мира стекаются в монастырь и получают исцеление по вере своей множество людей, страдающих всякими болезнями. Не только христиане, но и иноверцы верят в чудотворную силу Святой иконы и спешат к ней в бедах и болезнях. Неиссякаемы благость и милосердие Пресвятой Богородицы, заступницы за всех страждущих, и поистине уместно имя иконы «Милостивая». Одна особенность Чудотворной Киккской иконы Божией Матери, заслуживающая упоминания, состоит в том, что с некоторого времени в прошлом она была частично закрыта тканью, идущей от левого верхнего угла к правому нижнему, так что можно видеть, и никто не смеет смотреть на лики Божией Матери и Божественного Младенца. Изображение Божией Матери на иконе относится к типу Одигитрии, как и Смоленская икона Божией Матери. На голове Богородицы корона.
Икона «Дети, убиенные Иродом»
29 декабря / 11 января
До революции 1917 г. в Ильинской церкви г. Вологды находилась древняя икона, замечательная как тонкостью исполнения и за его название, записанное в церковной описи 1809 года. Он был описан как: «Икона Божией Матери — Младенцев, Убиенных Иродом». На нем были изображены Богородица и Божественный Младенец в облаках, окруженные венком, состоящим из множества обнаженных младенцев, расположенных в самых разных позах.
Тело одного из младенцев, убитых в Вифлееме, покоится в Киевской пещере святого Феодосия. Бесплодные женщины обращаются к этому младенцу-мученику за помощью в том, чтобы они могли рожать детей. Ему также возносятся молитвы о здоровье детей.
Мощи младенца, закланного по указанию Ирода, были привезены в Киев в 1620 г. Патриархом Иерусалимским Феофаном; они покоятся в серебряном реликварии. Неизвестно, почему он известен как Джон.
Икона «Милотворящая»
12/25 января
Икона Божией Матери, именуемая «Милодатница», находится в настоящее время на Афоне, в церкви Кариесского келлиона сербского Хиландарского монастыря. Устное предание, сохранившееся до сих пор в этом монастыре, гласит, что изначально эта икона была найдена в Лавре святого Саввы Освященного, что находится недалеко от Иерусалима.
Перед своей блаженной кончиной святой Савва Освященный, великий основатель единственной на Востоке лавры, обратился к братии, окружавшей его смертное ложе, и пророчески заявил, что со временем паломник царского рода из Сербии, носивший такое же имя, как и он , то есть по имени Савва, посещал бы монастырь, и ему в благословение от монастыря должна была быть дана икона Божией Матери «Милодатница». Святой Савва Освященный мирно отошел ко Господу в 532 году. По кончине преподобного промчалось более шести столетий в основанной им палестинской обители. Икона Богородицы, именуемая «Милодатница», неподвижно стояла на своем месте, ожидая исполнения пророческого предсмертного завещания святого Саввы, которое передавалось в его монастыре устным преданием из века в век. Исполнение предсказаний наступило лишь в XIII веке, когда в Палестину действительно прибыл святой Савва [или Савва], архиепископ Сербский. Ему было родственно пророческое завещание преподобного Саввы Освященного, и ему была передана икона божественной «Милодатницы» вместе с другой иконой Божией Матери, так называемой «Троеручицею».
На обратном пути из Палестины в Сербию святой Савва посетил Афон, где им был основан Хиландарский монастырь. И этому своему монастырю он оставил в неотъемлемое наследство и наилучшее украшение икону Пресвятой Богородицы «Милодатница», поместив ее в храме на Кариеском келлионе Хиландара, который впоследствии был назван Типикарницей, т.к. в ней сохранился Типикон (Устав), написанный святителем Саввой. Другую икону, «Троеручицу», он взял с собой в Сербию. Это было во время первого путешествия преподобного Саввы Сербского в Палестину. Обстоятельством, которое невольно обращает на себя внимание, является тот факт, что икона «Молокочник», вопреки общему обычаю нашей Восточной Церкви, поставлена святителем Саввой Сербским и пребывает до сих пор на иконостасе не слева от стороне Царских врат, а с правой стороны, где обычно помещается икона либо Святой Троицы, либо Спасителя. Образ Господа Вседержителя занимает в этой церкви то место с левой стороны Царских врат, где строго должна стоять икона Божией Матери.
Изображение лика Божией Матери и Ее Божественного Сына на иконе «Милодатница» выразительно, красиво и в строгом церковном стиле. Эту икону смело можно причислить к лучшим изображениям византийской школы.
Есть еще одна икона Божией Матери, которая носит имя «Молокотворчица». Находится в Русском Ильинском скиту на Афоне и принадлежит к числу местночтимых икон. В 1992 году по распоряжению Вселенского Патриарха монахи этого скита были изгнаны, а многие ценности монастыря разграблены. В настоящее время нам неизвестна судьба местночтимой иконы «Милочница» в скиту преподобного Ильи.
Иконы «Акафист»
12 / 25 января
Икона Божией Матери «Акафист» находится в иконостасе Хиландарского кафедрального собора. Икона «Акафист» стала называться потому, что в 1837 году во время пожара в храме перед ней был прочитан акафист, и в утешение монахам икона осталась невредимой.
Икона «Попская»
12/25 января
Икона Божией Матери «Попская» у колонны левого клироса в соборе Сербского Хиландарского монастыря на Святой Горе Афон. В свое время в Хиландарский монастырь со злым умыслом проник священник-еретик, называвший себя православным, и был за это наказан. Неся эту икону во время Крестного хода и водоосвящения, он споткнулся, упал в море и утонул. С тех пор все Крестные ходы проходят с этой иконой. Поскольку икону может носить только священник [«поп»), сербы называют ее «Попской».
Проект MUSE — Обрамление Мэри
Вместо аннотации приведу краткую выдержку из содержания:
Указатель Номера страниц, выделенные жирным шрифтом, относятся к рисункам. Акмеизм, 148 Адам, 67 Афанасьев, Алексей, 60 Агаджанян, Александр, 299 Ахмед, Лейла, 27 акафист, 100, 102, 230 Икона Божией Матери с именем Помощница в родах, 290 Казанская икона Божией Матери, 251 Мать Светлая обитель странников бездомных, 20 икона Божией Матери «Всепетая», 325 св. Николая, 251 Ахматова, Анна, 15, 143н83, 156 Ахтырка (село), 58, 63, 66-67, 68, 77. См. также Ахтырская икона Божией Матери Алексей Михайлович (Романов), Царь, 105, 321 Александр I Югославский, Король, 212 Александра (Мельгунова), основательница Дивеевский монастырь, 255 Александра Федоровна (Романова), императрица (1872–1919).18), 288, 319 Александров Дмитрий Борисович, священник, 224 Алексей II (Ридигер; 1929–2008), Патриарх Московский и всея Руси, 275, 277, 285, 295 Альтеттинг, Германия, 247 Андрианова Евдокия Ивановна, 278 , 328 антирелигиозные, 17, 164, 233, 298 Антоний (Чернавский), митрополит Белгородский, 63 Антонова, Клемена, 151, 161 апокрифы (Новый Завет), 6, 7, 20, 28, 31n20,69, 133, 134–135 Архангел Михаил, 70 Архангельск, 46, 275 Афонский пояс Богородицы, 290, 300 Крестовоздвиженский монастырь, 106 Иверская икона Божией Матери, 25, 104, 321 Мариинское поместье, 255, 257 Кормилица икона Божией Матери, 325 Русское Афонское общество, 275 Сакральная география, 47 Аверинцев, Сергий, 5 Баба-Яга, 241 Бабель, Исаак, 124, 125 Басаев, Шамиль, 283 Батый-хан (1205–1255), 9, 319, 320, 323 Бовуар, Симона де, Second Sex, A, 22 Беларусь, 10, 37, 69, 75 Белгород/Белгород, 58, 63–65, 75, 273 Беляева Татьяна, 229 Белякова Елена, 298 Беллини , Джованни, 177 Беловолов, Геннадий, священник, 273–274 Белый, Андрей и Серебряный век, 125, 126 «Христос воскресе» (Христос воскрес), 173 «На Родину» (Родина), 173 Бенуа, Александр, 146, 160 Беркен, Виль ван ден, 8 Бердяев, Николай, 203, 233, 299 Судьба человека (Субъба человека), 196 Мария и Софиология, 26, 188, 194–198 «О софиологии», 195 «Философия свободного духа», 197 Скобцова, Елизавета (Мать Мария), 199, 201 Соловьев, Владимир, 190 женщины и материнство, 195–97 Ветея, Давид, 93 Безбожник у станка, 298 Биннс, Иоанн , 101 Биньон, Т. Дж., 93 Индекс 336 Влахернская, Церковь, 6 Бланшо, Морис, 156, 157 Блок, Александр Прекрасная Дама (Прекрасная Дама), 16, 126 «Крушение гуманизма», 174 Богородица , 15 Петрова-Водкина, 173, 175–176, 177–78 «Скифы» (Скифы), 173 Скобцова, Елизавета (Мать Мария), 199 «Двенадцать», «Двенадцать», 173, 177, 182 западная Мадонна, 15 группа «Голубая роза», 168 Беме, Якоб, 197 Большевистская революция, 10, 20, 25, 26, 123, 144, 172–77, 191 , 198, 283, 286, 292 Большевики, 123, 172, 178 Боннель, Виктория, 123, 124 Степенная книга царского родословия, 9 Борисов-Мусатов, Виктор, 168 Брежнев, Леонид, 227, 228, 236 Брянск, край 38, 51, 52, 53, 54, 324 Брюсов, Валерий, 126, 173 Брейгель, Питер, 172 Буденновск, Ставропольский край, 25, 274, 282–283, 320 Булгаков, Сергий, священник, 26 , 188 Неопалимая Купина, 191 «Ипостась и ипостасность», 191 «Пречистое материнство: Посвящается русским матерям» (Пречистое материнство) 193 материнство, 192–94, 197–99, 201, 203, 233 Философия хозяйства (Философия хозяйства), 190 Софиология, 190–95 Свет невечерний, 190 Быков, Дмитрий, 123 Византия, 61, 69 Кампанелла, Томмазо, 174 Каприйская школа, 123, 139н9 Католичество, римская иконография, 11, 48, 61–62 , 64–65, 68–69, 74–75, 209, 212, 220, 314 Преданность Марии, 20, 22, 23, 40, 99, 187, 200, 247–48 шествия Марии, 21 священное пространство, 41–42 Каваллини, Пьетро, 214 Чечня.