Давид гареджийский акафист: HTTP 404 Resource not found

Разное

Преподобный Дави́д Гареджийский

Дни памяти

1 июня

 – Четверг по Вознесении

20 мая

Житие

Пре­по­доб­ный Да­вид Га­реджий­ский при­шел по по­ве­ле­нию Бо­жи­ей Ма­те­ри в Гру­зию из Си­рии в се­ре­дине VI ве­ка вме­сте с пре­по­доб­ным Иоан­ном Зе­даз­ний­ским в чис­ле его 12 уче­ни­ков.

В пер­вое вре­мя свя­тые от­цы по­се­ли­лись на го­ре Зе­да­зе­ни, неда­ле­ко от Мц­хе­ты. Через 3 го­да пре­по­доб­ный Иоанн разо­слал сво­их спо­движ­ни­ков в раз­ные кон­цы Гру­зии. Пре­по­доб­ный Да­вид со сво­им уче­ни­ком Лу­ки­а­ном по­се­лил­ся в окрест­но­стях Тби­ли­си на го­ре Мта-Цмин­да («Свя­тая Го­ра»).

На­до ска­зать, что са­ма Гру­зия бы­ла кре­ще­на бо­лее чем за 200 лет до это­го свя­той Ни­ной.

Но за всю ис­то­рию Гру­зии она ис­пы­ты­ва­ла силь­ное дав­ле­ние со сто­ро­ны Пер­сии. Бы­ло мно­же­ство на­ше­ствий пер­сов, Гру­зия под­вер­га­лась опу­сто­ше­нию, по­жа­рам. Мно­гое вре­мя на­хо­ди­лась в осад­ной за­ви­си­мо­сти от са­мих пер­сов.

Ес­ли сна­ча­ла пер­сы пы­та­лись хри­сти­ан­ство вы­тра­вить ме­чом, то по­том ста­ли дей­ство­вать весь­ма хит­ро. Они ста­ли всю­ду на­саж­дать маз­де­изм, то, что в про­сто­на­ро­дье у нас на­зы­ва­ет­ся ог­не­по­клон­ством. И тем ре­мес­лен­ни­кам, куп­цам ко­то­рые при­ни­ма­ли маз­де­изм, пер­сы да­ва­ли мно­же­ство все­воз­мож­ных льгот.

До­шло до то­го, что ка­пи­ща ог­не­по­клон­ни­ков ста­ли рас­по­ла­гать­ся пря­мо око­ло вхо­дов в хри­сти­ан­ские хра­мы.

По­то­му при­ход от­цов-си­рий­цев в Гру­зию мож­но на­звать вто­рым кре­ще­ни­ем.

Каж­дый чет­верг пре­по­доб­ный спус­кал­ся в го­род и на­став­лял жи­те­лей в ос­но­вах хри­сти­ан­ской ве­ры. Мно­гие жи­те­ли ста­ли воз­вра­щать­ся в ло­но хри­сти­ан­ской Церк­ви. Есте­ствен­но, жре­цам-ог­не­по­клон­ни­кам это не нра­ви­лось, и жре­цы под­ку­пи­ли од­ну пад­шую де­ви­цу, чтобы она окле­ве­та­ла пре­по­доб­но­го, чтобы она на­зва­ла его ви­нов­ни­ком ее гре­ха.

Бу­дучи вы­зван жи­те­ля­ми на суд, пре­по­доб­ный по­до­шел к этой де­ви­це и, кос­нув­шись по­со­хом ее чре­ва, спро­сил: «Я ли твой отец?» Из утро­бы раз­дал­ся го­лос: «Нет», и был на­зван ис­тин­ный ви­нов­ник ее па­де­ния. И по­сле это­го на гла­зах удив­лен­но­го на­ро­да она ро­ди­ла ка­мень.

В па­мять о та­ком див­ном небес­ном за­ступ­ни­че­стве пре­по­доб­ный ис­про­сил у Гос­по­да на той го­ре це­леб­ный ис­точ­ник, к ко­то­ро­му до сих пор при­бе­га­ют гру­зин­ки в сво­их жен­ских немо­щах.

По­сле это­го пре­по­доб­ный Да­вид вме­сте с Лу­ки­а­ном по­ки­ну­ли окрест­но­сти Тби­ли­си и уда­ли­лись на юго-во­сток в пу­стын­ную мест­ность Га­реджи. Здесь по­движ­ни­ки ис­ко­па­ли се­бе в го­ре ке­лии и по­се­ли­лись в них. Поз­же око­ло них ста­ли се­лить­ся и дру­гие пу­стын­но­жи­те­ли и об­ра­зо­ва­лась зна­ме­ни­тая Да­ви­до-Га­реджий­ская лав­ра.

Неза­дол­го до сво­ей кон­чи­ны пре­по­доб­ный Да­вид от­пра­вил­ся для по­кло­не­ния на Свя­тую Зем­лю. И вот, взой­дя на го­ру, с ко­то­рой уже от­кры­вал­ся вид на Свя­той Град, пре­по­доб­ный ска­зал сво­им спут­ни­кам, что он не до­сто­ин сво­и­ми но­га­ми топ­тать те ме­ста, где сту­па­ла но­га Спа­си­те­ля.

Он по­про­сил по­мо­лить­ся за него у Гро­ба Гос­под­ня, а сам с мо­лит­вой взял с зем­ли три кам­ня, по­ло­жил их в ко­том­ку и по­вер­нул об­рат­но. В это вре­мя иеру­са­лим­ско­му Пат­ри­ар­ху явил­ся Ан­гел, ко­то­рый ска­зал, что воз­люб­лен­ный Бо­жий Да­вид за­брал всю бла­го­дать Гро­ба Гос­под­ня, и ве­лел сна­ря­дить ско­ро­хо­да, ко­то­рый за­брал бы у Пре­по­доб­но­го два кам­ня.

Тре­тий же ка­мень пре­по­доб­ный при­нес в свою лав­ру, и он со­хра­нил­ся до на­сто­я­ще­го вре­ме­ни. Сей­час он хра­нит­ся в со­кро­вищ­ни­це но­во­го Тро­иц­ко­го ка­фед­раль­но­го со­бо­ра в Тби­ли­си.

Скон­чал­ся пре­по­доб­ный Да­вид, при­ча­стив­шись Свя­тых Да­ров, 7/20 мая 604 го­да в чет­верг по Воз­не­се­нии. По­это­му па­мять его и со­вер­ша­ет­ся в этот день, а 7/20 мая со­вер­ша­ет­ся па­мять всех 13-ти от­цов-си­рий­цев.

Ис­точ­ник: Пра­во­сла­вие и мир

См. также: «Житие преподобного Давида Гареджийского Чудотворца, Покровителя Грузинского Царства».

Развернуть

Случайный тест

акафист преподобному давиду гареджийскому — 4 рекомендаций на Babyblog.ru

Здесь собраны молитвы святым о даровании детей.

Молитва:

Горе мне, Господи! Кому я уподоблюсь? Ни птицам небесным, ни зверям земным: ибо и те приносят Тебе, Господи Боже, плод свой, я же одна неплодна. Увы мне, Господи! Я одна, грешная, лишена потомства.
Ты, Который даровал некогда Сарре в глубокой старости сына Исаака, Ты, Который отверз утробу Анны, матери пророка Твоего Самуила, призри ныне на меня и услыши молитвы мои. Прекрати печаль сердца моего и отверзи мою утробу, и меня, неплодную, соделай плодоносною, дабы рожденное мною мы принесли Тебе в дар, благославляя, воспевая и прославляя Твое милосердие. Аминь.

к Св.Анне и Иоакиму


Молитва первая

О святии праведницы, Богоотцы Иоакиме и Анно! Молите Милосердаго Господа, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленная прегрешения наша презрев, обратит нас, раб Божиих (имена), на путь покаяния, и на стези заповедей Своих да утвердит нас. Таже молитвами вашими в мире жизнь нашу сохраните, и во всех благих благое поспешение испросите, вся к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующе, от всяких напастей и бед и внезапныя смерти предстательством вашим нас избавляюще и от всех враг видимых и невидимых защищающе, и тако в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже, со Отцем и Пресвятым Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков.

Молитва вторая

О приснославнии Христовы праведницы, святии богоотцы Иоакиме и Анно, предстоящии Небесному Престолу Великаго Царя и велие дерзновение к Нему имущии, яко от Преблагословенныя Дщере вашея, Пречистыя Богородицы и Приснодевы Марии, воплотитися изволившему!
К вам, яко многомощным предстателем и усердным о нас молитвенником, прибегаем мы, грешнии и недостойнии. Молите благость Его, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленная прегрешения наша презрев, обратит нас на путь покаяния и на стези заповедей Своих да утвердит нас. Также молитвами вашими в мире жизнь нашу сохраните, и во всех благих благое поспешение испросите вся к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующе, от всяких напастей и бед и внезапныя смерти предстательством вашим нас избавляюще и от всех враг видимых и невидимых защищающе, яко да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте, и тако в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа, Бога нашего, Емуже со Отцем и Пресвятым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь

Молитва перед Феодоровской иконой Пресвятой Богородицы

«К кому воззову, Владычице, к кому прибегну в печали моей; к кому принесу слезы и воздыхания моя, аще

не к Тебе, Царице Небеси и Земли: кто исторгнет мя из тины грехов и беззаконий, аще не Ты, о Мати Живота, Заступнице и Прибежище рода человеческого.

Услыши стенание мое, утеши мя и помилуй в горести моей, защити в бедах и напастях, избави от озлоблений и скорбей и всяких недугов и болезней, от враг видимых и невидимых, умири вражду стужающих мне, да избавлен буду от клеветы и злобы человеческия; такожде от своея ми плоти гнусных обычаев свободы мя.

Укрый мя под сению милости Твоея, да обрящу покой и радость и от грехов очищение. Твоему Матернему заступлению себе вручаю: буди мне Мати и Надеждо, Покров и Помощь и Заступление, Радость и Утешение, и скорая во всем Помощница.

О чудная Владычице! Всяк притекает к Тебе, без Твоея всесильныя помощи не отходит; сего ради и аз, недостойный, к Тебе прибегаю, да избавлен буду от внезапныя и лютыя смерти, скрежета зубного и вечного мучения. Небесное же Царствие получити сподоблюся и Тебе во умиление сердца реку: радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная, во веки веков. Аминь».

Преподобный Давид Гареджийский —

грузинский святой, живший в VI веке — известен помощью бесплодным супругам в рождении ребенка. Это не только древнее предание — золотые крестики и колечки на иконе свидетельствуют о том, что подобные чудеса совершаются и сегодня. Это — благодарность людей, обретших счастье материнства и отцовства по молитвам преподобного

Молитва преподобному Давиду Гареджийскому
Молитва

О, всесветле, богохвальне авва Давиде, святче Божий! Ты силою благаго Законоположителя явился еси нам, кознями лукавого связанным и обуреваемым, яко наставник в покаянии и помощник в молитве. Того ради дано тебе много даров благодати и чудотворения, разрешения грехов наших и прегрешений оставление, болезней исцеление и диавольских наветов отгнание. Темже твоею отеческою милостию в богоцарственном разумении, многотрудными молитвами и моленьми твоими, наипаче же непрестанным твоим заступлением о нас, да возставит Господь Бог ны, во грех впадшия, силою Своею непобедимою на всякаго видимаго и невидимаго врага, дабы благодаряще совершая святую память твою, желанием возжелали мы покланятися Превечному Богу в Троице Единому, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 8-й:

В тебе, отче, известно спасеся еже по образу: приим бо Крест последовал еси Христу, и дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о души, вещи безсмертней. Темже и со ангелы срадуется, преподобне Давиде, дух твой.

Кондак (из акафиста):

О, великий богоугодниче и чудотворче, блаженнейший авва Давиде Гареджели! Гора еси ты небесная, и се мы, долу преклоненные и удаленные от тебе грехми нашими, но душею и сердцем прилепленные тебе, возсылаем со дерзновением сие малое хвалебное пение. Приими воздыхания наша и умоли, милосерде, всех Творца помиловати и спасти ны от огня геенскаго и прещения по грехам нам достойнаго, наипаче же по велицей милости Его наследовати Царствия Небеснаго, идеже выну благодаряще воспевати: Аллилуиа.

Молитва при женских болезнях
преподобному Давиду Гареджийскому

О всесветле, богохвальне, авва Давиде, святче Божий! Ты силою благаго законоположения явился еси нам, кознями лукаваго связанным и обуреваемым, яко наставник в покаянии и помощник в молитве. Того ради дано тебе множество даров благодати и чудотворения, разрешения грехов наших и прегрешений оставление, болезней исцеление и диавольских наветов отгнание. Тем же твоею отеческою милостию в богоцарственном разумении, многотрудными молитвами и моленьми твоими, наипаче же непрестанным твоим заступлением о нас, рабех Божиих (имена) , да возставит Господь Бог ны, во грех впадшие, силою Своею непобедимою на всякого видимаго и невидимаго врага, дабы благодаряще совершая святую память твою, желанием возжелали мы покланятися Превечному Богу в Троице Единому, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Святой пророк Захария и святая праведная Елисавета, родители св. Пророка и Крестителя Иоанна

Святым молятся в супружеском неплодстве и бесчадии, а также во всякой нужде

Молитвы:
Молитва первая:

Боже святый и во святых почиваяй, трисвятым гласом на небеси от ангел воспеваемый, на земли от человек во святых Своих хвалимый, давый Святым Твоим Духом коемуждо благодать по мере дарования Христова, и тою поставивый Церкви Твоей Святей овы апостолы, овы пророки, овы же благовестники, овы пастыри и учители, ихже словом проповеди, Тебе Самому действующему вся во всех, мнози совершишася святии в коемждо роде и роде, различными благодетельми благоугодившии Тебе, и к Тебе, нам образ добрых подвигов своих оставивше, в радости прешедший, готови, в немже сами искушени быша, и нам напаствуемым помогати. Сих святых всех и святого пророка Захарию и праведную Елисавету воспоминая и их богоугодное похваляя житие, Тебе Самаго, в них действовавшаго, восхваляю, и онех благотворения Твоя дарования быти веруя, прилежно молю Тя, Святе святых, даждь ми грешному последовати их учению, житию, любви, вере, долготерпению, и их молитвенною помощию, паче же Твоею вседействующею благодатию, небесныя с ними сподобитися славы, хваляще Пресвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа во веки. Аминь.

Молитва вторая:

О, преблаженнии угодницы Божии, вси святии, предстоящии Престолу Пресвятыя Троицы и наслаждающиися неизреченнаго блаженства! Се ныне, в день общаго вашего торжества, милостивно призрите на нас, меньших братий ваших, приносящих вам сие хвалебное пение, и ходатайством вашим просящих милости и отпущения грехов у Преблагаго Господа; вемы бо, воистину вемы, яко вся, елика восхощете, испросити у Него можете. Темже убо смиренно молимся вам, и святому пророку Захарии и праведной Елисавете, молите Милостиваго Владыку, да подаст нам дух вашея ревности к хранению святых Его заповедей, яко, да текше по стопам вашим, возможем земное поприще в добродетельном житии без порока прейти, и в покаянии достигнути преславных селений райских, и тамо купно с вами прославляти Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь!

Молитва третья:

К вам, о святии вси и святый пророче Захария и праведная Елисавета, яко путеводным светильникам, деяньми своими осветившим путь небеснаго восхода, аз многогрешный смиренно колена сердца моего преклоняю и из глубины души взываю: умолите о мне Человеколюбца Бога, да не попустит ми еще блуждати по распутиям греха, но да просветит мой ум и сердце светом благодати Своея, яко да тою озаряем и подкрепляем, возмогу прочее время земнаго жития правою стезею нспреткновенно преити и ходатайством вашим к Преблагому Господу сподоблюся, поне вмале причастник быти духовныя вашея трапезы в небесном чертозе Царя славы. Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Благим и Животворящим Духом буди слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

Молитва четвертая:

О, святые угодники Божии пророче Захария и праведная Елисавета, подвигом добрым подвизались на земли, восприяли еси на небесех венец правды, егоже уготовал еси Господь всем любящим Его; темже взирающе на святую икону вашу, радуемся о преславнем скончании жительства вашего и чтем святую память вашу. Вы же, предстоя Престолу Божию, приимите моления наша и ко Всемилостивому Богу принесити, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством вашим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 2-й:

Праведных твоих Захарии и Елисаветы, Господи, память празднующе, теми молим Тя: спаси души наша.

Тропарь святому пророку Захарии, глас 4-й:

Священства одеждею обложен, премудре, по закону Божию всесожжения приятна священнолепно приносил еси, Захарие, и был еси светильник и зритель тайных, знамения в тебе благодати нося явственно, всемудре, и мечем убиен быв в храме Божии, Христов пророче, с Предтечею моли спастися душам нашим.
Кондак святому пророку Захарии, глас 3-й:

Пророк днесь и священник Вышняго, Захариа предложи, Предтечев родитель, трапезу своея памяти, верныя питая, питие бо правды всем растворив, сего ради скончавается, яко Божественный таинник Божия благодати.
Кондак праведной Елисавете, глас 4-й:

Яко луна полна, Свет Правды от Мысленнаго Солнца Мессии прияла еси, и во всех заповедех Господних с Захарием ходила еси, Боговозлюбленная Елисавето. Достойными убо тя песньми ублажающе, Всещедраго Света, просвещающаго всех, Господа величаем.

Святая праведная Анна Пророчица

Святой молятся в супружеском неплодстве и бесчадии, а также в любой нужде

От матере умоленный, тезоимените дания Божия, / от Бога звания во младенчестве сподобися, / честный пророче Самуиле, / добре пасый непокоривыя люди / и царем явивыйся устроитель, / и о нас, верно чтущих тя, моли Истиннаго Бога, / да спасет души наша.

Преподобный Симеон Мироточивый

[iПреподобному молятся в супружеском неплодстве и бесчадии

Молитвы:
Тропарь преподобным Стефану , в иночестве Симеону, царю Сербскому, Мироточивому, и святителю Савве I, архиепископу Сербскому

Тропарь, глас 3-й:

Божественною благодатию просветився, /
и по смерти показуеши светлость жития твоего, /
источаеши бо миро благоухания /
притекающим к раце мощей твоих, /
и люди твоя наставил еси к свету Богоразумия, /
Симеоне отче наш, /
Христа Бога моли /
даровати нам велию милость.

Тропарь, глас 1-й:
Обители Хиландарския священных строителей, и Афона светильники, Сербии похвало, Симеона величайшаго, преподобных лепоту, и род его чудный, святителя, — глаголю, — Савво, приидите согласно почтим, глаголя: молите Христа Бога о пастве вашей, блаженнии, и о еже Церкви свободней быти от обстояний.

Преподобный Евфимий Великий

Молитва:

Преподобне отче Евфимие! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней. Ты горе на небеси, мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй. Вся твоя святая жизнь бысть зерцалом всякия добродетели. Не престани, угодниче Божий, о нас вопия ко Господу. Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Не посрами нас, к тебе с верою притекающих. Вси православнии христиане, твоими чудесы исполненнии и милостями облагодетельствованнии, исповедуют тя быти своего покровителя и заступника. Яви древния милости твоя, и ихже отцем всепомоществовал еси, не отрини и нас, чад их, стопами их к тебе шествующих. Предстояще всечестней иконе твоей, яко тебе живу сущу, припадаем и молимся: приими моления наша и вознеси их на жертвенник благоутробия Божия, да приимем тобою благодать и благовременную в нуждех наших помощь. Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими. О, превеликий угодниче Божий! Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженныя недра Авраамова, идеже ты радостно во трудех и подвизех ныне почиваеши, прославляя со всеми святыми Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4-й:

Веселися, пустыня нераждающая, /
благодушствуй, неболящая, /
яко умножи тебе чада муж желаний духовных, /
благочестием насадив, /
воздержанием воспитав добродетелей в совершенство, /
Того молитвами, Христе Боже, /
умири живот наш.

Кондак, глас 8-й:

В честнем рождестве твоем радость тварь обрете и в божественной памяти твоей, преподобне, благодушие прият многих твоих чудес: от них же подаждь богатно в души наша и очисти грехов скверны, яко да поем: аллилуиа.

Молитва святой богопраматери Анне, разрешающей узы безчадия и неплодия.

Господу помолимся.

Благоугодный корень, израстивший былие благоплодное и вечноцветущее — препетую Богородицу, из Нея же произыде Начальник жизни и Совершитель веры Иисус Христос, многоточный источник, из неяже произыде, яко поток сладости и река мира Благословенная в женах, источающая бездну благ и неизреченное море благости и бесконечного блаженства. Предопределенная чревоносити несравненно Светлейшую лучей солнечных, Еяже прозреша и проповедаша пророческие трубы. Познанная от Плода ея, Царицы Ангелов и вышшей сущей небес, яко сосуд избранный Святаго Духа и вместилище благодати яснейшее. Образ праведности и непорочного жительства и мудрости луг благоуханный и сладкоблаговонный. Исполняющая законная повеления в правости сердца и горящем благоговении и всяким тщанием со блаженным своим супругом и богоносцем Иоакимом. Божественным волением зачавшая в старости маститей и рождшая прежде век предопределенную родитися Матерь Божию. Прамати всемилостивого и всещедраго Бога, готовое заступление и предстательство с верою прибегающих к тебе, утешение страждущих и покой скорбящим, благодатию Внука твоего показующая безчадных и неплодных жен благочадны, приими и моление нас грешных и преложи печаль безчадия молящихся тебе в радость.

Даждь плод чрева призывающим тя, разрешая мрак их безплодия и, яко разрешение безплодия, безчадных жен благочадны сотвори ублажающих тя и славословящих Богочеловека — Внука твоего и Создателя и Господа.

Ей, блаженная и благодатная Анна, всем, яко луна пресветлая, посылающая мирный и тихий свет богоданных в тебе дарований, показавшаяся Сарры честнейшая, Анны матери Самуила светлейшая, Елисаветы славнейшая и всех праведных жен, ихже закон прославляет, честнейшая и яко от сего многой чести и благодати удостоенная, исполни радости и веселия сердца к тебе прибегающих и даждь благодать твою рабе твоей, приемлющей твою скорую помощь, отверзая ей чрево, да твоим предстательством и заступлением улучит зачатие чада и прославит всесвятое Имя Богочеловека — Внука Твоего и Спаса нашего Иисуса Христа. Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение со безначальным Его Отцем и пресвятым и благим и животворящим Его Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь

Молитва к заступнечиству Матушки Матроны


Молитва первая:

О блаженная подвижнице Христова, мати наша Матроно! Припадаем ныне и прибегаем к твоему предстательству, и смиренно просим тя: многая скорби и болезни в жизни своей претерпевшая, призри и на наша скорби и болезни, крепость бо наша оскуде в нас, не можем ни подвиги творити, ни молитися усердно. Воздохни за ны ко Господу и умоли Его, да помилует нас и исцелит наша болезни неисцельныя, жизнь нашу да сохранит в мире и тишине, и за молитвы твоя и теплая ходатайства соберет нас во Царствии Своем со всеми святыми славити Бога во веки веков. Аминь.

Молитва вторая:

О блаженная мати Матроно, к твоему предстательству прибегаем и тебе слезно молим, яко имущую велие дерзновение ко Господу, пролей тёплую молитву о рабех твоих, в скорби душевней пребывающих и помощи от тебе просящих. Истинно бо слово Господне: просите, и дастся вам, и паки: яко аще два от вас совещаета на земли о всякой вещи, еяже аще просита, будет има от Отца Моего, Иже на небесех. Услыши убо воздыхания наша и донеси я ко Престолу Владычню, идеже ты предстоиши, вемы, яко много может пред Богом молитва праведника. Да не до конца забудет нас Господь, но призрит с высоты небесныя на скорбь рабов Своих и плод чрева на полезное дарует. Воистину, Бог, идеже хощет, побеждается естества чин, творит бо елика хощет: яко сотвори Господь Аврааму и Сарре, Захарии и Елисавете, Иоакиму и Анне, с нимиже моли, тако да сотворит Господь Бог и нам по милости Своей и неизреченному человеколюбию. Буди имя Господне благословенно от ныне и до века. Аминь.

Молитва Богородице

Царице моя преблагая, надеждо моя, Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми меня яко странна. Обиду мою, веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо тебе, о Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

(Молитву надо читать в день по 150 раз, для того, чтобы прошли женские болезни или когда хочешь ребенка).

Святой Давид из Гареджи и его монастырь

Святой Давид из Гареджи (праздник — 20 мая)

Святой Давид из Гареджи был сирийцем по происхождению. Будущий подвижник стал учеником преподобного Иоанна Зедазенского и путешествовал с ним в Грузию. Святой Давид и его духовный сын Лукиан поселились на горе над Тбилиси, столицей Картли.

В то время Картли постоянно находилась под угрозой персидских огнепоклонников. Преподобный Давид проводил целые дни в молитве, умоляя Господа о прощении грехов обитателям города. Когда он заканчивал молиться за день, он вставал на гору и благословлял весь город. Раз в неделю св. Давид и Лукиан отправлялись в город проповедовать. Позже на горе, где он трудился, была построена церковь, посвященная святому Давиду.

Авторитет и популярность святого Давида встревожили огнепоклонников, и они обвинили его в прелюбодеянии, пытаясь опорочить его в глазах народа. В качестве «свидетеля» вызвали некую беременную проститутку, которая обвинила его в том, что он отец ребенка. Надеясь на Бога, святой отец коснулся своим посохом чрева блудницы и приказал нерожденному ребенку возвещать истину. Из чрева младенец произнес имя своего истинного отца.

Возмущенные этой клеветой, прохожие зверски забили женщину камнями до смерти. Святой Давид умолял их остановиться, но не смог успокоить разъяренную толпу. Глубоко встревоженный этими событиями, святой Давид вместе со своим учеником Лукианом покинул эти края.

Святые отцы поселились в небольшой пещере в пустыне и стали проводить все свое время в молитве. Они не ели ничего, кроме трав и коры деревьев. Когда травы засохли от летнего зноя, Господь послал им оленей. Лукиан подоил их и принес молоко святому Давиду, и когда старец перекрестил молоко, оно чудесным образом превратилось в сыр.

Потрясенный чудом святого отца, Лукиан сказал ему: «Даже если мое тело гниет и чахнет от голода и жажды, я не позволю себе беспокоиться о вещах этой временной жизни».

Отцы соблюдали строгий пост по средам и пятницам — ничего не ели, и даже олени к ним в эти дни не приходили.

Страшный змей обитал в пещере недалеко от их дома и нападал на всех животных вокруг него. Но по повелению святого Давида змей покинул это место.

Однажды местные охотники выслеживали отцовских оленей и увидели Люциана, доившего их, а они стояли тихо, как овцы. Охотники оказали большое почтение святому Давиду и, вернувшись в свои дома, сообщили об увиденном.

Вскоре пустыня Гареджи наполнилась людьми, жаждавшими приблизиться ко Христу. Там был основан монастырь, который на протяжении веков оставался центром и краеугольным камнем веры и учености в Грузии.

Через некоторое время святой Давид отправился в паломничество в Иерусалим. Он поручил Лукиану выполнять свои обязанности в монастыре и взял с собой некоторых других братьев. Когда паломники приближались к месту, называемому «Хребет Благодати», с которого становится виден святой город Иерусалим, святой Давид пал на колени и со слезами прославлял Бога. Считая себя недостойным идти по стопам Иисуса Христа, он довольствовался тем, что смотрел на город издалека.

Затем он встал у городских ворот и горячо молился, пока его спутники входили в Святой город и поклонялись святым местам. Вернувшись, святой Давид взял с собой три камня с «Хребта Благодати». В ту ночь патриарху Иерусалимскому явился ангел и сообщил ему, что некий благочестивый муж, именем Давид, приехавший издалека, взял с собой всю святость Иерусалима.

Ангел рассказал ему, что почтенный прошел через город Наблус, одетый в лохмотья и неся на плечах старый мешок, в котором он нес три священных камня. Патриарх послал за странником гонцов с просьбой вернуть два камня и взять себе только один. Св. Давид вернул два камня, но отклонил приглашение патриарха посетить его. Третий камень он унес с собой в монастырь, и он по сей день преисполнен благодатью чудесного исцеления.

После того, как святой Давид принес чудотворный камень из Иерусалима, число братии в монастыре удвоилось. Преподобный отец служил всем им и ободрял их. Он также посетил кельи старцев-отшельников, чтобы предложить свое утешение. По его завещанию в месте под названием «Мравалмта» (Катящиеся горы) был основан монастырь во имя св. Иоанна Крестителя.

Господь Бог известил святого Давида о скором его уходе в Царство Небесное. Тогда он собрал отцов пустыни и наставил их в последний раз не впадать в смятение, но быть твердым и непрестанно молить Господа о спасении их душ.

Он принял Святое Причастие, воздел руки ко Господу и испустил дух.

Святые мощи святого Давида сотворили много чудес: приближаясь к ним, слепые от рождения прозревали. До сего дня на его могиле верующие исцеляются от всех душевных и телесных недугов.

Источник

О монастыре Святого Давида

Святой Давид Гареджи — высеченный в скале грузинский православный монастырский комплекс, расположенный в Кахетинском регионе Восточной Грузии, на полупустынных склонах горы Гареджи, около 60 -70 км к юго-востоку от столицы Грузии Тбилиси. Комплекс включает в себя сотни келий, церквей, часовен, трапезных и жилых помещений, выдолбленных в скале.

Комплекс был основан в 6 веке Святым Давидом Гареджели, одним из тринадцати ассирийских монахов, прибывших в страну одновременно. Его ученики, Додо и Лукиан, расширили первоначальную лавру и основали два других монастыря, известных как Рка Додо (буквально «рог Додо») и Натлисмцемели («Креститель»). Дальнейшее развитие монастырь получил под руководством грузинского святого Илариона 9 века. Монастырю особенно покровительствовали грузинские царские и дворянские семьи. Грузинский царь XII века Деметре I, автор знаменитого грузинского религиозного гимна «Ты — виноградник», после отречения от престола даже избрал Давид-Гареджи местом своего заточения.

Высокое художественное мастерство фресок Давида Гареджи сделало их неотъемлемой частью мирового сокровища. С конца 11 до начала 13 века экономическое и культурное развитие Давид-Гареджи достигло наивысшей фазы, отражающей общее процветание средневекового Грузинского царства. Были построены новые монастыри Удабно, Бертубани и Чичхитури, расширены и реорганизованы старые.

С падением грузинской монархии монастырь пережил длительный период упадка и разорения монгольской армией (1265 г.), но позже был восстановлен грузинскими царями. Он пережил персидское нападение 1615 года, когда монахи были убиты, а уникальные рукописи монастыря и важные произведения грузинского искусства уничтожены, чтобы возродиться при Онопре Мачутадзе, который был назначен отцом-настоятелем Давида Гареджи в 169 году.0.

После насильственного захвата Грузии большевиками в 1921 году монастырь был закрыт и оставался необитаемым.

Монастырь действует и сегодня и является популярным местом туризма и паломничества.

Подробнее здесь, здесь и здесь.

Акафист святому Иакову Эвийскому ∙ Akathists.com

Кондак 1

На Эвии жил ты практически, и украсился ты последними в этих чистых розах добродетелей беглецами, и украсился твоими чистыми розами добродетелей, дни, Отче, сравнявшийся подвигам святого Давида [Эвийского] и сострадательнейший избавитель страждущих, посему вопием:

Радуйся, Иакове блаженне.

Икос 1

Светоносным Ангелом явился еси нам в дни наши, Иаков, боголюбивый (3), ибо непрестанно ум свой к Богу устремлял еси, попирая и врага подвижничеством , посему вопием тебе:

Радуйся, столп целомудрия,
радуйся, светильник непорочности.
Радуйся, жилище ТрехСолнца Божества,
Радуйся, отпрыск Ливизиу Макрий.
Радуйся, новосветлее богоносных подвижников,
Радуйся, бездна смирения и канон памятования.
Радуйся, небесные дары пришедшим к тебе даровавшая,
Радуйся, таинственным дождем их поливающая.
Радуйся, иконе премудрости Творца,
Радуйся, пристанище любви будущего века.
Радуйся, лучезарный луче сочувствия,
Радуйся, знамя молитвы и поста.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 2

По следам прежних пустынников в эти дни пошел еси, Отче, и показал монастырь святого Давида крепким вентилем стойких, Иаков, непрестанно вопиющих к Богу на твоя борьба, Аллилуйя.

Икос 2

О святой, ты был потомком Ливизиу, и с детских дней ты странствовал путями беженцем, вкушая горечь, и был лишен хлеба в пищу, а верующих ты сделал сытыми, которые посему сие вопием тебе:

Радуйся, хлеб алчущих,
Радуйся, маяк мятущихся.
Радуйся, воду спасения всем даровавшая,
Радуйся, врага, ненавидящего добро, поправшая.
Радуйся, древо плодовитое, плоды раздающее,
Радуйся, светлейшая звездою божественного сочувствия.
Радуйся, яко сердца алчущих наполнил Ты,
Радуйся, яко всякую скорбь ближним Тебе отринул.
Радуйся, радость верным дарующая,
Радуйся, тление, беса прогоняющая.
Радуйся, образ жизни во Христе,
Радуйся, образ смиренного жития.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 3

Силу Божию прияв, от ловушек детства избежал еси, и ризу души твоей чистую и белую хранил еси, преподобне Иакове, злословие далеко от себя отвергая, и усердно вопием: Аллилуиа. .

Икос 3

В монастырь преподобного Давида, как олень к источникам вод, спешила еси, и истинным подвижничеством исполнилась еси, преподобная, потоками радости плачущих тебе с верой:

Радуйся, колодец непоколебимости,
Радуйся, нектар радости.
Радуйся, образ монашеского пути,
Радуйся духовный столп красоты.
Радуйся, благоуханное миро истинно чистой жизни,
Радуйся, звездо, лучами благодати верным людям сияющая.
Радуйся, огни плоти угашающая,
Радуйся, дары исцеления изливающая.
Радуйся, приснотекущая река чудес,
Радуйся, бесов лютая поражающая.
Радуйся, коим зло побеждается,
Радуйся, коим укрепляется всякий смертный.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 4

Горя верою, на множество подвигов себя предал еси, и плоть свою, яко воск, умягчил еси, подвижник, да устремится ум твой ко Господу и Богу нашему, все дивный Иаков, к Которому ты воспевал чистым языком: Аллилуиа.

Икос 4

Услышал благочестивый Давид усердную молитву твою, Божественный Иаков, и не только соделал еси на службу в обители своей, Отче, но соделал тя святым игуменом, Иаков, коему вопием:

Радуйся, мощи юного целомудрия,
Радуйся, похвальбе божественного поста.
Радуйся, о делах Отцев ревнительница,
Радуйся, рев врага поправшая.
Радуйся, ангеле земный, с Преподобным причащающийся,
Радуйся, небесный человек, на иноческий путь наставниче.
Радуйся, яко недавно на Эвии подвижнически жил,
Радуйся, яко праведно сподобился венец славы.
Радуйся, кисть благодати Духа,
Радуйся, новосиявшая светильник чистоты.
Радуйся, страстей постыдных истребительница,
Радуйся, подражательнице богоносцев.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 5

Желая подражать путям божественного Давида, каждый вечер подходил еси от человека к человеку, премудрый, и во всю ночь, отче Иаков, воспевал еси Творцу, и таинственно воспевал , взывая: Аллилуиа.

Икос 5

Взошла из темных туч зимних, Иаков, светоносная звезда воистину осветила путь твой к священной пещере преподобного Давида, которая по молитве стала твоим дворцом, посему сие взываем:

Рекоиче, по чести равной Ангелам,
Радуйся, по делам равным Преподобному.
Радуйся, светлая мастерская молитвы,
Радуйся, сокровищница божественной жизни.
Радуйся, яко лучами твоими Грецию просветила,
Радуйся, яко учением твоим благочестивым напоила их.
Радуйся, светлая проводница к нищете.
Радуйся, правде боголюбивая.
Радуйся, непрекращающаяся река слез,
Радуйся, бесовское плетение непобедимое.
Радуйся, новая гордость верных,
Радуйся, лучезарный сосуд благодати.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 6

Ты стал обитателем совершенной любви к ближнему, непрестанно молясь за ближних и за тех, кто ужасно страдает, Отче. На помощь к тебе с верою прибегающих спеши, и громко вопияй: Аллилуиа.

Икос 6

Сияя на Эвии новопросветленной луною, лучами своих простых слов просветила еси разумное стадо, обитающее в темной и безлунной ночи неведения, о Вседрагоценная, посему мы, лучезарно озаренная сие возопиши:

Радуйся, исцеление болящих,
Радуйся, подпору мятущихся.
Радуйся, бедности светило пресветлое,
Радуйся, поста светило пресветлое.
Радуйся, яко лик верных возрадовал еси,
Радуйся, врага, ненавидящего добро, огорчила.
Радуйся, основание Церкви новопостроенное,
Радуйся, благочестивая крайняя.
Радуйся, сладкое питание души моей,
Радуйся, присутствующая похвальба сердца моего.
Радуйся, светило небесное явление,
Радуйся, река многообразия чудес.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 7

Остров Эвия многотерпением возвеличивает тягостные подвиги твои, Иаков, и все видят в тебе покровителя больных, и хвалятся тобою, старец и настоятель монастыря св. Давид, и в ответ на твои священные моления, вопиет: Аллилуиа.

Икос 7

Бдением, постом и всеобщим смирением ум твой очистил еси и вознесся еси на высоты всяческих добродетелей, на которые трудно взирать, о непорочный священник Иаков, и зовешь своих беглецов к плачу вон непрестанно:

Радуйся резец бесстрастия,
Радуйся, целомудрие основание.
Радуйся, причастнице неизреченной благодати,
Радуйся, возлюбленная Христа Владыки.
Радуйся, земное и преходящее пренебрегая,
Радуйся, яко дивных небесных возжелала.
Радуйся, светильница всесветная, во тьме просвещающая,
Радуйся, столп неприступный, утверждающий буревестных.
Радуйся, кротости основание,
Радуйся, владычице смирения.
Радуйся, красоту Божию видевшая,
Радуйся, сияние Его присно видящая.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 8

Действительно странный слух! Как скорпионов попирал еси, премудрый, и молением твоим от нападений вражиих недвижим, Старец и Отче, и пребывал, непорочными устами Царя всех прославляя, воспевая: Аллилуиа.

Икос 8

Весь освятися еси во дни наши, всеблаженне Иакове, яко от всякия гнусныя и тёмныя боли отрекся еси и молитвою яко солнце с благостью явился еси. Посему сие тебе вопием:

Радуйся, божественная проповеднице простоты,
Радуйся, труба скромности всем.
Радуйся, лоза благочестия отягченная,
Радуйся, духовной жизни учительница великая.
Радуйся, неумаленный образ древних подвижников,
Радуйся, пречестная похвальба иноков в подвиге.
Радуйся, яко лишения на земле претерпела,
Радуйся, яко попрала вражье самомнение.
Радуйся, канон праведного подвижничества,
Радуйся, икона любви и бодрствования.
Радуйся, прославленная настоятельница монастыря твоего,
Радуйся, девства лучезарный светильник.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 9

Нововоздвигнутый град целомудрия и совершенной любви явился еси, Иакове, и посему познали мы тя, божественную и радостную мироточивость разумения, Честнейшая, и вопием Тебе мистические песнопения: Аллилуиа.

Икос 9

Пресвятую обитель преподобного Давида реками пота Твоего оросила еси, и в ней принесла плоды стойкие иноки, желающие видеть Господа, Иаков, и ныне сие вопиющие:

Радуйся, благоухание подвижничества,
Радуйся, лира веры.
Радуйся, ласточка богомыслия,
Радуйся, вечной решимости светильник.
Радуйся, золотой венец небесных добродетелей,
Радуйся, златое облако, обильно дарующее исцеления.
Радуйся, щит добра пречестнейший,
Радуйся, от обольщения криворучего врага прибежище.
Радуйся, благоухание подвигов совершенное,
Радуйся, срамное заблуждение отвращающая.
Радуйся, сеющая плоды многоголосия,
Радуйся, насаждающая богоугодные растения.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 10

Со всех концов творения собрались чины православные на погребение твоего радостного и чудного тела, и народ, видя тебя, благословил тя, преподобный и блаженный Иаков, и к вере подвигся, вопием: Аллилуиа.

Икос 10

Стена укрывающая людей Эвии воистину, и пламенная защитница приходящих к тебе, и ежедневные молитвы твои к Богу, подвижник. Посему спешим да защитимся благодатию твоей, благоговейно вопием тебе:

Радуйся, сосуд, источающий исцеления,
Радуйся, заблуждения врага атакующий.
Радуйся, божественный букет подвижничества,
Радуйся, бодрствования нововозводимое основание.
Радуйся, новой опоре веры Христовой,
Радуйся, столпе чистоты и монашеского пути.
Радуйся, яко леса Эвии освятила еси,
Радуйся, хоры монастыря твоего украсила еси.
Радуйся, божественное украшение верных,
Радуйся, наша в опасностях защитница.
Радуйся, беглецов твоих избавительница,
Радуйся, всех верных утешение.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 11

Не упокоил еси очи твои, ни упокой божественную главу твою, Отче, доколе не восшел дух твой в руку Божию, нововозлюбленный между подвижниками, и предал еси дух свой, приобщившись хор, сладостно воспевающий Творца: Аллилуиа.

Икос 11

Явился еси верный друг Христов, высота желанная, Которого от детства желал еси, Иаков. Посему ты стал божественным словом и священным делом, прообразом целомудрия, и посему подвижники вопиют:

Радуйся, безбрачных украшение,
Радуйся, покровительство человеков.
Радуйся, на дела преподобных возносящаяся,
Радуйся, отпечаток премудрости Божией.
Радуйся, святая причастница небесных воинств.
Радуйся, блаженный человек и к Богу направляющий.
Радуйся, божественная манна, питающая алчущих,
Радуйся, благообразная уста, зло отгоняющая.
Радуйся, светило немеркнущее, яко огнём сияющее,
Радуйся, верных людей украшение.
Радуйся, хворост природы сжигающий,
Радуйся, огню, угашающему заблуждения.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 12

Благодать всем подаешь от нетварной Троицы, ибо удостоился еси видеть прежде времени и наставить верных к жизни вечной и совершенной радости, Иаков, посему благоговейно поем тя, вопиющих : Аллилуйя.

Икос 12

Спасителю всех сокрушенно воспевать научил еси, Иаков, и помощи Твоей вси молим, да благодатию свыше обильно воспримем. Посему верные спешат тебе так возопить:

Радуйся, вместилище подвижничества,
Радуйся, мироточивость простоты.
Радуйся, украшение Северной Эвии,
Радуйся, проводница к жизни совершенной.
Радуйся, любви Христовой стена неприступная,
Радуйся, меч, рев лукавого врага отсекающий.
Радуйся, яко со святыми, как с друзьями, говорил еси,
Радуйся, яко с ними ныне обитаешь в небесных обителях.
Радуйся, сожителю божественного Давида,
Радуйся, новый враг сатаны.
Радуйся, от невидимого врага щит,
Радуйся, сладость в душе просителя твоего.
Радуйся, Иакове блаженне.

Кондак 13

О пламенный заступник к тебе прибегающих, и река многих родов чудес (3), тучами твоих молений, мир нам пролей, и даруй нам, Иаков, благословение твое, чтобы мы мог воспевать тебе: Аллилуиа.

(Повторить Кондак Тринадцать 3 раза)
(Тогда продолжить ниже)

Икос 1

Светоносным Ангелом явился нам в дни наши, Иаков, Боголюбец (3), за тебя непрестанно ум свой к Богу устремляя, и врага подвизием попрал, посему вопием ти:

Радуйся, столп целомудрия,
радуйся, светильник непорочности.
Радуйся, жилище ТрехСолнца Божества,
Радуйся, отпрыск Ливизиу Макрий.
Радуйся, богоносных подвижников светило новоявленное,
Радуйся, бездна смирения и канон памятования.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Related Posts