Иоанн максимович: святитель Иоанн (Максимович), архиепископ Шанхайский и Сан-Францисский

Разное

Содержание

святитель Иоанн (Максимович), архиепископ Шанхайский и Сан-Францисский

Дни памяти: 19 июня (2 июля)

Детство

В миру Михаил Борисович Максимович, принадлежал к известной дворянской фамилии. Его дед по отцовской линии был зажиточным землевладельцем. Другой дед, по матери, служил врачом в городе Харькове. Его отец руководил местным дворянством, а дядя занимал должность ректора Киевского Университета.

Будущий святитель родился 4 июня 1896 года, на территории Харьковской губернии, в родительском имении Адамовка. Во святом крещении получил имя Михаил, в честь архистратига Небесного воинства.

Родители Михаила, Борис и Глафира, люди Православные, стремились дать сыну хорошее воспитание и образование, во многом сами служили ему добрым примером. В дальнейшем он всю свою жизнь испытывал к ним сыновнее уважение.

С детства Михаил отличался слабым здоровьем. Миролюбивый и кроткий характер ребенка способствовал выстраиванию приятельских отношений с окружающими, в том числе со сверстниками, однако особенно близких друзей он не имел. Может быть именно в этой связи Михаил редко участвовал в играх, но зато чаще обычного погружался в собственные размышления.

Отличаясь особой религиозностью с детства, он любил играть «в монастыри», строя их из игрушечных фортов, облачая в «монашеские» одежды игрушечных солдатиков. По мере взросления стал собирать религиозную библиотеку, святые иконы, приобщался к молитвенному деланию.

Он буквально зачитывался духовной литературой, Житиями святых, историческими сочинениями. Наряду с религиозным чувством, в нем с ранних лет зрело чувство любви к своей Родине, чувство патриотизма.

Сильное впечатление оказывало на Михаила посещение Святогорского монастыря, недалеко от которого, в Голой Долине, располагалось загородное имение его семьи. Семья не раз поддерживала эту обитель своими пожертвованиями.

Стремлением угодить Богу, жизнью по заповедям, Михаил оказывал благотворное влияние на своих младших братьев и сестру (и не только: со временем даже его гувернантка, француженка, будучи католичкой, решилась принять Православие).

Юношеские годы

В возрасте 11 лет родители определили Михаила в кадетский корпус в Полтаве.

Учился он хорошо, преуспевая практически по всем предметам. И лишь физическая подготовка давалась ему с трудом.

Кроткий, религиозно настроенный нрав Михаила выделял его из среды товарищей по корпусу. Однажды, когда учащиеся проходили торжественным маршем и их ряды поравнялись с Полтавским собором, Михаил, движимый внутренним чувством благоговения, осенил себя крестным знамением. Руководство хотело его наказать, за нарушение строя и дисциплины, и только заступничество попечителя корпуса, Великого князя Константина, проявившего должный педагогический такт и подход, избавило «виновника» от осуждения.

Студенческие годы

Когда в 1914 году Михаил закончил кадетский корпус, перед ним стоял выбор: куда пойти учиться дальше? Сам он подумывал о Киевской духовной академии, однако родители, желавшие сыну хорошей юридической карьеры (что было реальным, с учётом его дарований и их личных связей), настояли на том, чтобы он поступил на юридический факультет. Питая к отцу и матери искреннее уважение, он подчинился их воле и поступил в Харьковский университет.

Обучаясь в университете, Михаил демонстрировал завидные успехи. Однако даже загруженность занятиями не отвлекла его от высших духовных стремлений. Он продолжал изучать религиозную литературу, Жития святых Божьих угодников. Более того, жизненный опыт и приобретенные в процессе обучения знания помогали глубже и серьёзнее воспринимать те религиозные истины, на которые раньше он смотрел с детской и юношеской непосредственностью.

Послереволюционный период

Время завершения обучения совпало со временем страшных, трагических событий в жизни Отечества: Февральской революцией и последовавшими за ней переменами. Ни он сам, ни его родители, не разделяли революционной радости от свержения русского царя. Можно даже сказать, что для семьи Михаила те холодные февральские дни стали днями печали и траура.

Через несколько месяцев после Февральской последовала Октябрьская революция. Вслед за ней начались гонения на духовенство и вообще на ревностно настроенных христиан. Рушились храмы, полилась христианская кровь.

Михаилу, искренне поглощенному мыслью о служении Богу, было трудно принять новую политическую реальность. Зная то, с каким упорством он был готов отстаивать правду, за него беспокоились родные и близкие.

Эмиграция

Промыслом Божьим Михаил покинул родную, любимую сердцем Отчизну, и оказался в Белграде. Здесь он поступил в местный университет, на богословский факультет, Окончил его в 1925 году.

В 1924 году был возведен в звание чтеца.

В 1926 году пострижен во ангельский образ митрополитом Антонием (Храповицким). Новым, монашеским именем Михаила стало: Иоанн. Так он был назван в честь раба Божьего, представителя своего рода, святителя Иоанна Тобольского.

Монашеская жизнь

После принятия пострига Иоанн настолько отдался желанию следовать за Христом, что, например, один из знавших его лично епископов, Николай (Велимирович), именовавшийся в народе сербским Златоустом, говорил, что если кто хочет видеть сегодняшнего святого, пусть обратится к отцу Иоанну.

Какое-то время отец Иоанн трудился в гимназии города Великая Кикинда, в должности законоучителя, затем — преподавателем в духовной семинарии в городе Битоле. Излагая учебный материал, он старался делать это доступно и ясно. Студенты относились к нему с любовью.

В 1929 году, по решению церковного начальства, отец Иоанн был возведен в сан иеромонаха.

К исполнению долга священника он относился со всей серьезностью и ответственностью. Постоянно заботился о своей пастве. Поучал их словом и примером, регулярно служил Божественную Литургию и причащался Тела и Крови Христовых, строго постился, предавался молитвенным бдениям (иногда даже и не ложился в постель, оставаясь на полу, прямо перед образами святых).

В этот период отец Иоанн написал несколько значимых (впоследствии широко известных) богословских работ.

Епископское служение

В 1934 году отец Иоанн удостоился посвящения в епископа и смиренно отбыл к месту нового служения — в Шанхай.

Помимо участия в богослужениях и проповеди, организации приходской жизни, миссионерства, благотворительности, святитель занимался и тем, что лично навещал многих больных, воодушевляя их добрым пастырским словом, исповедуя и приобщая Святых Даров. Рассказывают, что в случае необходимости владыка шёл к больному в любое время дня и ночи.

В 1949 году, в связи с усилением в Китае коммунистических настроений, епископ Иоанн вынужден был отбыть на Филиппинский остров Тубабао, где пребывал в специально обустроенном лагере вместе с другими беженцами.

Проявляя заботу о пастве, владыка ездил в Вашингтон и просил о принятии беженцев. Его просьбы и, конечно же, молитвы, не остались безрезультатными. Существенная часть беженцев смогла переселиться в Америку, а другая — в Австралию.

В 1951 году владыка был назначен архиепископом Западноевропейского Экзархата, подчиненного Русской Зарубежной Церкви.

В 1962 году, с благословения руководства, перебрался на территорию США, где возглавил Сан-Францисскую епархию.

Местная христианская община пребывала там не в лучшем состоянии. Помимо общих трудностей (в том числе материального характера) нормальному функционированию кафедры не способствовали внутренние раскольнические настроения и движения.

С приездом святителя жизнь в епархии стала налаживаться. Однако не все приняли доброе начинание архиерея с восторгом. Нашлись завистники и недоброжелатели. Против владыки стали возводиться интриги, посыпались доносы церковному руководству. Между тем, помощью Божьей эта ситуация была разрешена в пользу святителя Иоанна.

2 июля 1966 года, в период посещения, с пастырской миссией, города Сиэтла, во время келейной молитвы сердце владыки остановилось и он тихо отошёл к Небесному Царю. Утверждается, что владыка заблаговременно знал о приближении смерти.

Святой Иоанн почитается Церковью не только как выдающийся святитель, но и как чудотворец.

Тропарь святителю Иоанну Шанхайскому и Сан-Францисскому, глас 5

Попечение твое о пастве в странствии ея, / се прообраз и молитв твоих, за мир весь присно возносимых: / тако веруем, познав любовь твою, святителю и чудотворче Иоанне! / Весь от Бога освящен священнодействием пречистых Тайн, / имиже сам присно укрепляем, / поспешал еси ко страждущим, целителю отраднейший. // Поспеши и ныне в помощь нам, всем сердцем чтущим тя.

Ин тропа́рь святителю Иоанну архиепископу Шанхайскому и Сан-Францисскому чудотворцу, глас 1:

Святи́тельства дар преумно́жил еси́, сло́ва пропове́данием апо́столом поревнова́в, бде́нием же, посто́м и моли́твою с преподо́бными вмени́лся еси́, клевету́ и поноше́ния с кро́тостию прие́мля. Сего́ ра́ди Христо́с тя просла́ви чудесы́, и́хже оби́льно излива́еши на всех с ве́рою притека́ющих к тебе́: и ны́не спаса́й нас моли́твами твои́ми, Иоа́нне досточу́дне, святи́телю Христо́в.

Конда́к святителю Иоанну архиепископу Шанхайскому и и Сан-Францисскому чудотворцу, глас 4:

Христу́ Пастыренача́льнику после́довав, во святи́телех изря́днейший яви́лся еси́, спасл бо еси́ о́вцы своя́ от губи́тельства безбо́жных, приста́нище ми́рное тем учреди́в, и попече́ние непреста́нное о па́стве име́я, врачева́л еси́ их неду́ги душе́вныя же и теле́сныя, и ны́не о нас к твои́м честны́м моще́м припа́дающих, моли́ Христа́ Бо́га, о́тче Иоа́нне, в ми́ре спасти́ся душа́м на́шим.

Моли́тва святителю Иоанну архиепископу Шанхайскому чудотворцу

О святи́телю о́тче наш Иоа́нне, па́стырю до́брый и тайнови́дче душ челове́ческих! Ны́не у Престо́ла Бо́жия за нас мо́лишися, я́коже и сам посме́ртне изре́кл еси́: «А́ще и умро́х, но жив есмь». Умоли́ всеще́драго Бо́га проще́ние нам во гресе́х дарова́ти, да бо́дренно воспря́нем, и Бо́гу возопие́м о дарова́нии нам ду́ха смире́ния, стра́ха Бо́жия и благоче́стия во вся́ческих путе́х жи́зни на́шея, я́ко ми́лостивый сиропита́тель и иску́сный наста́вник на земли́ быв, ны́не бу́ди нам путеводи́тель и в сму́тах церко́вных Христо́во вразумле́ние. Услы́ши стена́ние смяте́нных ю́ношей на́шего лихоле́тия, обурева́емых беснова́нием вселука́вым, и при́зри на уны́ние изнемога́ющих па́стырей от утесне́ния тлетво́рнаго ду́ха ми́ра сего́ и томя́щихся в нераде́нии пра́здном и ускори́ на моли́тву, сле́зно вопие́м ти, о те́плый моли́твенниче; посети́ нас си́рых, по всему́ лицу́ вселе́нныя разсе́янных и во оте́чествии су́щих, во тьме страсте́й блужда́ющих, но сла́бою любо́вию ко све́ту Христо́ву влеку́щихся и жду́щих твоего́ оте́ческаго наставле́ния, да благоче́стию навы́кнем и насле́дницы Ца́рствия Небе́снаго яви́мся, иде́же ты пребыва́еши со все́ми святы́ми, сла́вяще Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ему́же честь и держа́ва, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва (иная)

О святи́телю чу́дне Иоа́нне, толи́ко распространи́л еси́ се́рдце свое́, я́ко нете́сно вмеща́ется в нем мно́жество почита́ющих тя челове́к от разли́чных племе́н и наро́дов! При́зри на убо́жество слове́с на́ших, оба́че от любве́ тебе́ приноси́мое, и помози́ нам, уго́дниче Бо́жий, поне́ отны́не очища́ти себе́ от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха, рабо́тающе Го́сподеви со стра́хом и ра́дующеся Ему́ с тре́петом. И что возда́мы тебе́ за ра́дость о́ную, ю́же ощути́хом, зря́ще в хра́ме святе́м мо́щи твоя́ святы́я и прославля́юще па́мять твою́; вои́стину, не и́мамы, чим возда́ти, то́чию а́ще на́чнем себе́ исправля́ти, быва́юще но́ви вме́сто ве́тхих. Сея́ благода́ти обновле́ния бу́ди нам хода́тай, свя́те Иоа́нне, помози́ нам в не́мощех, исцели́ боле́зни, уврачу́й стра́сти моли́твами твои́ми; преста́вленный же от сего́ вре́меннаго во ино́е жити́е ве́чное, в не́же наста́ви тя Пречи́стая Влады́чица, Одиги́трия разсе́яния ру́сскаго, чудотво́рною Свое́ю ико́ною Коренно́ю-Ку́рскою, Ея́же спу́тник ты яви́лся еси́ в день преставле́ния своего́, ра́дуешися ны́не в ли́це святы́х, сла́вящих Еди́наго в Тро́ице сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святитель Иоа́нн (Максимович), Шанхайский, Сан-Францисский, архиепископ

Служба святителю Иоанну, архиепископу Шанхайскому и Сан-Францисскому

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви

16 июля 2013 года (журнал № 82)

Ме́сяца иу́ния в 19-й день

Святи́теля Иоа́нна, архиепи́скопа Шанха́йскаго и Сан-Франци́сскаго

[пое́м ему́ в суббо́ту ближа́йшую к 19-му числу́] 

На вели́цей вече́рни

Блаже́н муж: 1-й антифо́н.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 6.

Подо́бен: Всю отложи́вше:

Воспои́м святи́теля Христо́ва Иоа́нна, Бо́гом дарова́ннаго моли́твенника нам, и́же моли́тве непреста́нной прилежа́, служе́нием же литурги́и и причаще́нием Святе́йших Та́ин укрепля́емь, исхожда́ше на де́лание свое́ бо́дренно, поспеша́я в до́мы стра́ждущих и в больни́чныя пала́ты к неду́гующым: сего́ ра́ди освяще́н и ми́лостив яви́ся, исцеле́ний же и прозре́ния да́ра свы́ше сподо́блен бысть. И ны́не сый на небеси́, со дерзнове́нием мо́лится о спасе́нии душ на́ших.

Воспои́м святи́теля Христо́ва Иоа́нна, отроко́м, отрокови́цам и младе́нцем любе́зна цели́теля, возра́стным советода́вца му́дра же и тве́рда, ма́терем о ча́дех извести́теля, креща́емым же и венча́емым благослове́ния пода́теля, провожда́емым в жизнь ве́чную моли́твенника верне́йша, ревни́теля ле́поты и чи́на слу́жбы Бо́жия, па́стыря же и архипа́стыря, предводя́ща о́вцы своя́ богода́нныя, к нему́же возопие́м: о блаже́нне чудотво́рче Иоа́нне, моли́ о нас, любо́вию чту́щих тя!

Восто́к и за́пад, се́вер и мо́ре лику́йте, па́мять пра́зднующе святи́теля чудотво́рца, небеса́ ра́дуйтеся, А́нгела но́ваго прие́млюще, моли́твенника богодухнове́ннаго, и па́стыря безсре́бреника, благода́тнаго целе́бника, проро́ка и благове́стника, Иоа́нна, ми́лостиваго на́шего засту́пника, и на суде́ нам кре́пкаго спору́чника.

И́ны стихи́ры, глас 3:

Преподо́бием и пра́вдою пожи́в на земли́ и до́бре ста́до Христо́во упа́с, ве́тхаго челове́ка совле́клся еси́ и прило́ги вра́жия отрази́л еси́, неусы́пным бде́нием и зе́льным поще́нием и моли́твою пла́менною ко Го́споду, ю́же и о нас ны́не вознеси́, о́тче Иоа́нне.

Ка́ко не диви́мся неусы́пному трезве́нию твоему́, и ка́ко не воспои́м по́стническое житие́ твое́, посреде́ бо ми́ра, во зле лежа́щаго, подвиза́лся еси́, пусты́нником дре́вним ревну́я. Те́мже и любо́вь и́стинную ко Го́споду стяжа́л еси́, е́юже покры́й нас, чту́щих па́мять твою́.

До́брый служи́телю Христо́ва Ева́нгелия, и́же и́стиною Правосла́вия препоя́сався, пра́щею слове́с твои́х во́лки тя́жкия отгна́л еси́, не испове́дающия Христа́, и́стинную Прему́дрость Бо́жию, и ину́ю чужду́ю прему́дрость и́щущия. Те́мже и нас умудри́ во спасе́ние, блаже́нне и богому́дре Иоа́нне, чту́щия све́тло всекра́сную па́мять твою́.

Сла́ва, глас 6:

Днесь собра́вшеся, воспои́м челове́ка Бо́жия, архипа́стыря избра́ннейшаго, свети́льника ру́сскаго разсе́яния, учи́теля язы́ков разли́чных, стра́нника в ми́ре сем вре́меннем, насле́дника преми́рнаго Ца́рствия Небе́снаго, Иоа́нна, святи́теля возлю́бленнаго, и воззове́м к нему́: моли́ Го́спода при́сно о спасе́нии душ на́ших.

А́ще в пято́к ве́чера:

И ны́не, Богоро́дичен пе́рвый гла́са,

а́ще же ни:

И ны́не, Богоро́дичен догма́тик глас 6: Кто Тебе́ не ублажи́т:

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния 3.

При́тчей чте́ние:

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. Блаже́н челове́к, и́же обре́те прему́дрость: и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. Лу́чше бо сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно ея́ есть. Долгота́ бо дней, и ле́та живота́ в десни́це ея́: в шу́йце же ея́ бога́тство, и сла́ва: от уст ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. Послу́шайте у́бо мене́, о ча́да! честна́я бо реку́: и блаже́н челове́к, и́же пути́ моя́ сохрани́т: исхо́ди бо мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. Сего́ ра́ди молю́ вас, и предлага́ю мой глас сыново́м челове́ческим: я́ко аз прему́дрость устро́их сове́т, и ра́зум и смысл аз призва́х. Мой сове́т и утвержде́ние, мой ра́зум, моя же кре́пость. Аз мене́ лю́бящия люблю́, и́щущии же мене́ обря́щут благода́ть. Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́заннии же, прилага́йте сердца́. Послу́шайте мене́ и па́ки, честна́я бо реку́, и отве́рзу от усте́н пра́вая: я́ко и́стине поучи́тся горта́нь мой, ме́рзки же предо мно́ю устны́ лжи́выя. С пра́вдою вси глаго́лы уст мои́х: ничто́же в них стро́потно, ни́же развраще́нно. Вся пра́ва суть разумева́ющим, и про́ста обрета́ющим ра́зум. Научу́ бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша, и испо́лнитеся Ду́ха.

При́тчей чте́ние:

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, язы́к же непра́веднаго поги́бнет. Устне́ муже́й пра́ведных ка́плют благода́ти, уста́ же нечести́вых развраща́ются. Ме́рила льсти́вая ме́рзость пред Го́сподем: вес же пра́ведный прия́тен Ему́. Иде́же а́ще вни́дет досажде́ние, та́мо и безче́стие: уста́ же смире́нных поуча́ются прему́дрости. Соверше́ние пра́вых наста́вит их, и поползнове́ние отрица́ющихся упасе́т их. Не по́льзуют име́ния в день я́рости, пра́вда же изба́вит от сме́рти. У́мер пра́ведный, оста́ви раска́яние: нару́чна же быва́ет и посмея́тельна нечести́вых па́губа. Пра́вда непоро́чнаго исправля́ет пути́, в нече́стие же па́дает непра́вда. Пра́вда муже́й пра́вых изба́вит их: безсове́тием же пленя́ются беззако́ннии. Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда: похвала́ же нечести́вых поги́бнет. Пра́ведник от ло́ва убе́гнет, вме́сто же его́ предае́тся нечести́вый. Во усте́х нечести́вых сеть гра́жданом, чу́вство же пра́ведных благоспе́шное. Во благи́х пра́ведных испра́вится град, и в поги́бели нечести́вых ра́дование. Во благослове́нии пра́вых возвы́сится град, усты́ же нечести́вых раскопа́ется. Руга́ется гра́жданом лише́нный ра́зума, муж же му́дрый безмо́лвие во́дит.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние:

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. Ста́рость бо честна́ не многоле́тна, ниже́ в числе́ лет исчита́ется: седи́на же есть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости житие́ нескве́рное. Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть, и живы́й посреде́ гре́шник, преста́влен бысть. Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́, или́ лесть прельсти́т ду́шу его́. Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив. Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга: уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́: сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия. Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е: я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных его́, и посеще́ние во избра́нных его́.

На лити́и стихи́ра хра́ма, и стихи́ры святи́телю, глас 6:

О́трок сый еще́ млад, умили́лся еси́ словесе́м Христо́вым, и́миже воззва́ Госпо́дь святы́я апо́столы пе́рвыя, си́це рек: по Мне гряди́та, и сотворю́ вы ловца́ челове́ком. Внима́я же сим Боже́ственным глаго́лом, о смиренному́дре Иоа́нне, ты ника́коже помы́слил еси́ себе́ бы́ти жре́бием подо́бна Бо́жиим посла́нником после́дним и насме́ртником. Сам Христо́с тя ве́дый, тя просла́ви. Бу́ди же нам увенча́ние твое́ к покая́нию нелицеме́рному воззва́ние, во спасе́ние душ на́ших.

Глас 1:

Безпло́тным си́лам, непреста́нно Бо́га хва́лящим, досто́йно поревнова́л еси́ приснобде́нный Иоа́нне преподо́бне, любо́вию о́гненною твое́ю, сего́ ра́ди тех ликостоя́нием сопричта́лся еси́.

Апо́стола благода́тнаго време́н безблагода́тных, юро́дивым подража́теля прему́драго, и по́стников великонра́внаго единоревни́теля, тя, о́тче Иоа́нне, ве́лий чудотво́рче, восхваля́ем.

Сла́ва, глас то́йже:

Ди́вному во святы́х Свои́х, Бо́гу и Влады́це, пе́ние и испове́дание прино́сиши непреста́нно, в трие́х Ли́цех познава́емому, в существе́ же еди́ном пропове́даему, храм Свой в души́ твое́й воздви́гшему, и све́том Свои́м присносу́щным осия́вшему тя, тобо́ю же и нас просвеща́ющему.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Ра́дуйся, Пречи́стая Де́во, ра́дуйся Богоневе́сто, ра́дуйся, ве́рных прибе́жище, ра́дуйся, святи́телей непреста́нное пе́ние, ра́дуйся, хра́мы Твоя́ воздви́гнути дарова́вшая уго́днику Твоему́, блаже́нному Иоа́нну, его́же моле́ния прие́мши, спаси́ благоче́стно пою́щия Тя.

На стихо́вне стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Бо́дрствуя и моля́ся во дни и в нощи́, побежда́л еси́ вся искуше́ния вра́жия, Иоа́нне святи́телю терпели́вейший, от младе́нства служи́ти пра́вде Бо́жией восхоте́вый, к Небе́сному же Ца́рствию вы́ну устремле́н, су́щих зде на земли́ утеша́я, ми́ловал еси́.

Глас 6:

Стих: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их.

Наслажде́ние тле́нное всеконе́чно отри́нув, Го́споду твоему́ после́довал еси́, и па́стырский жезл, я́ко тя́жкий крест восприи́м, о́вцы твоя́ упра́вил еси́, пред ни́ми ходя́ и глаша́я по и́мени, и мы глас твой до́бре ве́дуще, вслед тебе́ ходи́ти тщи́мся, ты же в ра́дость Го́спода твоего́ возше́д, неотлуче́н от нас пребу́ди.

Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.

Наста́вник вои́стину всеми́рный, благоче́стия учи́тель и Ду́ха Свята́го сосу́д избра́нный показа́лся еси́, блаже́нне Иоа́нне, те́мже вси концы́ тя прославля́ют, от восто́к со́лнца да́же до за́пад, в храм твой притека́юще к моще́м твои́м, исцеле́ния и по́мощь в ско́рбех прие́млют, ты бо в ра́дость Го́спода твоего́ возше́д, неотлу́чно от нас пребыва́еши.

Сла́ва, глас 6:

О́браз вои́стину был еси́ ве́рным, сло́вом, житие́м, любо́вию, ду́хом, ве́рою и чистото́ю: те́мже во всю зе́млю изы́де веща́ние исправле́ний твои́х, и на небеси́ обре́л еси́ мзду трудо́в твои́х, но и земны́х не разлучи́лся еси́, я́ко исто́чник благода́ти приснотеку́щий, мо́щи твоя́ нам оста́вил еси́, и ны́не мо́лишися во е́же до́брый плод духо́вный принести́ нам, и́же даро́в твои́х наслади́вшимся.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, в мя оболки́йся, пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. Те́мже Ти, Всечи́стая, я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, вои́стину вопие́м немо́лчно: ра́дуйся а́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, предста́тельство и покро́ве, и спасе́ние душ на́ших.

Тропа́рь, глас 5:

Попече́ние твое́ о па́стве в стра́нствии ея́, се проо́браз и моли́тв твои́х, за мир весь при́сно возноси́мых: та́ко ве́руем, позна́вше любо́вь твою́, святи́телю и чудотво́рче Иоа́нне. Весь от Бо́га освяще́н священноде́йствием Пречи́стых Та́ин, и́миже при́сно укрепля́емь, поспеши́л еси́ ко стра́ждущим, цели́телю отра́днейший: поспеши́ и ны́не в по́мощь нам, всем се́рдцем чту́щим тя.

Ин тропа́рь, глас 1:

Святи́тельства дар преумно́жил еси́, сло́ва пропове́данием апо́столом поревнова́в, бде́нием же, посто́м и моли́твою с преподо́бными вмени́лся еси́, клевету́ и поноше́ния с кро́тостию прие́мля. Сего́ ра́ди Христо́с тя просла́ви чудесы́, и́хже оби́льно излива́еши на всех с ве́рою притека́ющих к тебе́: и ны́не спаса́й нас моли́твами твои́ми, Иоа́нне досточу́дне, святи́телю Христо́в. 

На у́трени

На Бог Госпо́дь: тропа́рь, глас 5: Попече́ние твое́ о па́стве: Два́жды.

А́ще суббо́та: Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен пе́рвый гла́са.

А́ще же ни:

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Ра́дуйся, две́ре Госпо́дня непроходи́мая: ра́дуйся, стено́ и покро́ве притека́ющих к Тебе́. Ра́дуйся, необурева́емое приста́нище, и неискусобра́чная, ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га: моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих, и кла́няющихся рождеству́ Твоему́.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 6:

Бо́жия сло́ва служи́телю ве́рный, и Ду́ха Свята́го сосу́де избра́нный, ты на ка́мени за́поведей Христо́вых дом души́ твоея́ утверди́л еси́, и воздви́гшимся ве́тром искуше́ний, не паде́ся вну́тренняя хра́мина твоя́, сего́ ра́ди и власть тебе́ даде́ся чу́вственному ви́хрю и тру́су запрети́ти: огради́ и нас ны́не от волн мо́ря жите́йскаго, и в приста́нище ти́хое упра́ви.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Изнемога́ет сло́во, е́же пе́ти, Влады́чице, вели́чия Твоя́ и сла́вити чудеса́ Твоя́ во вся́ком ро́де и ро́де, те́мже кра́ткими глаго́лы и мно́гим упова́нием арха́нгельски вопие́м Ти: ра́дуйся, Благода́тная.

По 2-м стихосло́вии, седа́лен, глас 5:

Ве́рою и любо́вию па́мять твою́, небе́сный челове́че и а́нгеле земны́й, вси почита́ем днесь: в ми́ре бо многомяте́жнем пусты́нник и́стинен был еси́, и стра́сти вся умертви́в, на высоту́ духо́вную неудобозри́мую дости́гл еси́, вои́стину чу́до светле́йшее во мра́це ве́ка сего́ был еси́: сего́ ра́ди диви́мся вели́цей сла́ве твое́й я́же на небеси́, и умиле́нно торжеству́ем прославле́ние твое́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

О́тчая Боже́ственная Прему́дрость и Сло́во пре́жде век су́щее, Боже́ственныя сла́вы неотлу́чное, от Тебе́ же, Богома́ти, нищету́ на́шу восприе́млет и в ра́бий о́браз нетле́нно вообража́ется, да к пе́рвей сла́ве и лу́чшему блаже́нству возведе́т дре́вле па́дшия: те́мже Тя, Влады́чице, я́ко Тобо́ю изба́вленнии, немо́лчно ублажа́ем.

Велича́ние:

Велича́ем тя, святи́телю о́тче Иоа́нне, и чтим святу́ю па́мять твою́, ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего.

Псало́м избра́нный: Услы́шите сия́, вси язы́цы, внуши́те, вси живу́щии по вселе́нней.

По полиеле́и седа́лен, глас 4:

Сла́вы дре́вних святы́х преизря́дный ревни́телю, восто́ку неве́домых и за́падом небреже́нных, тех стопа́м после́довал еси́, и к предста́тельству их прибега́я, единовсе́льник тех по сме́рти яви́лся еси́, мы же к твоему́ заступле́нию прибега́ем ны́не: не пре́зри убо́гих, о́тче Иоа́нне, но в свято́е сие́ собра́ние введи́ нас, я́ко единонадеся́таго часа́ де́лателей, да взы́дем на ме́сто после́днее, среди́ перворо́дных Це́ркве, торжеству́юще.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Соше́дшеся днесь, соверша́ем торжество́ ди́внаго святи́теля Иоа́нна, и́же воздви́же Тебе́ храм, Влады́чице, я́ко всем скорбя́щим ра́дость и немощны́м по́мощь и исцеле́ние Ты еси́, и к Тебе́ припа́даем, спору́чника сего́ иму́ще: помози́ нам в не́мощех неду́гующим и грехи́ мно́гими отягоще́нным, да Твои́ми моли́твами ми́лость обря́щем вско́ре у Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего.

Степе́нна, антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 35, от полу́.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Ра́дуются днесь правосла́вных собо́ри, и лику́юще све́тло, велича́ют свети́льника но́ваго, дре́вним святи́телем равносия́тельна, на коне́ц веко́в возсия́вшаго ми́ру и земны́я вся концы́ просвети́вшаго, Иоа́нна пречу́днаго, преподо́бным спо́стника и святи́телем собесе́дника, испове́дником ра́внаго кре́постию и безме́здным цели́телем вене́ц и украше́ние, при́сно моля́щася о душа́х на́ших.

Кано́н моле́бный Пресвяты́я Богоро́дицы, глас 8: Во́ду проше́д:

И кано́н святи́теля, глас 4:

Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма, Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Бла́го есть воспева́ти уго́дники Бо́жия, в и́хже ли́це нам ра́достне све́тит святы́й Иоа́нн, утеша́я, врачу́я его́ призыва́ющия, и научая нас о́бразом многотру́днаго жития́ своего́ ревнова́ти о по́мощи су́щим в беда́х.

О жела́ние се́рдца боголюби́ваго! Возжела́л еси́ еще́ в во́зрасте де́тищном и́стины бы́ти побо́рник. Та́ко бо плени́ша тя по́вести о непощади́вших жи́зни своя́ за пра́вду Бо́жию ди́вных святы́х.

Привре́менно недоуме́нен был еси́, е́же каковы́й путь, во́инский или́ гражда́нский, себе́ избра́ти. Но зре́яше в души́ твое́й крепча́йша мысль: всего́ себе́ преда́ти на служе́ние святе́й Це́ркви Христо́вой.

Богоро́дичен: О Тебе́ хва́лимся, Богоро́дице, и к Бо́гу Тя и́мамы непосты́дное предста́тельство, простри́ ру́ку Твою́ необори́мую и сокруши́ враги́ на́ша, низпосли́ Твои́м рабо́м по́мощь от Свята́го.

Песнь 3

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище и утвержде́ние.

С весе́лием соверша́ем па́мять твою́, архипа́стырю наш и наста́вниче, покланя́емся честны́м и нетле́нным моще́м твои́м, прося́ще моли́тв твои́х.

Восприя́л еси́ о́браз а́нгельский, и обо́лкся во вся ору́жия Бо́жия, ополчи́лся еси́ проти́ву духо́в зло́бы поднебе́сных, побежда́я их.

Не дал еси́ сна дово́льна очесе́м твои́м, не возле́гл еси́ на одр во е́же почи́ти, уподо́бився отце́м дре́вним, о подви́жниче.

Богоро́дичен: Рай жи́зни су́щи, Богоро́дице, сме́рти грехо́вныя и страсте́й многообра́зных изба́ви мя вско́ре.

Седа́лен, глас 4:

Моли́тва твоя́, о́тче Иоа́нне, а́ки столп о́гненный до небе́с досяга́яй яви́ся, путеводя́щ Изра́иля но́ваго в жите́йстем стра́нствии, сего́ ра́ди чту́щим тя терпе́ние да́руй и благодаре́ние Го́споду в сердца́х насади́, да не я́коже ропотницы́ о́ныя, еги́петских мяс рачи́телие, осу́димся, но да сподо́бимся земли́ обетова́нныя нетле́нных благ наслади́тися.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Утвержде́ние нам еси́, Богома́ти, и свяще́нное прибе́жище вла́ющимся прило́ги вра́жиими, Тобо́ю же покрыва́еми, проще́ние грехо́в и дерзнове́ние ко Го́споду обрета́ем.

Песнь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Мно́жества архипа́стырей наста́вник, Це́ркве Ру́сския небе́сный предста́тель, сам сый ревни́тель мона́шескаго жития́, тя, свя́те Иоа́нне, чу́до на́ших дней именова́хом и в по́двизех крепкостоя́тельна.

А́ще хо́щете, людие, свята́го жи́ва ви́дети, во град Би́толь поспеша́йте, зри́те та́мо отца́ Иоа́нна! Та́ко се́рбский имени́тый архипа́стырь изрече́, нра́ву же и дело́м Иоа́нновым дивя́щийся.

Ю́ноши карпатору́сстии, се́рбскаго учи́лища пито́мцы, о тебе́ с вели́ким умиле́нием повествова́ху, о твое́м к себе́ непощаде́нии и к ним любве́, е́же ка́ко осеня́л еси́ их кре́стным зна́мением, ходя́ между́ спя́щими, поко́й их соблюда́я.

Богоро́дичен: Пречи́стая Ма́ти Го́спода на́шего и Де́во, ми́лующая и гре́шнейших рабо́в Свои́х, я́ко милосе́рдия сокро́вищница пребога́тая, обнови́ нас, безме́рно обнища́вших, всех скорбя́щих Засту́пнице и Ра́досте.

Песнь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди мой, Свет в мир пришел еси́, Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения, ве́рою воспева́ющия Тя.

Подража́тель и́стинный Христо́в был еси́, святи́телю, те́мже ду́шу полага́яй за па́ству твою́, предста́л еси́ Пастыренача́льнику непосты́дно.

Исцеле́ний дар даде́ся ти еще́ во пресви́терстве, его́же преумно́жил еси́ во дни святи́тельства, и ны́не усоверша́еши в ино́м и ве́чном житии́.

Преподо́бному Нау́му был еси́ соде́йственник во исцеле́ниих, со ико́ною его́ свято́ю посеща́я до́мы стра́ждущих.

Богоро́дичен: Богоро́дице Де́во, вселе́нныя блага́я Помо́щнице, Цели́тельнице душ и теле́с на́ших, услы́ши нас и в день сей моля́щихся Тебе́.

Песнь 6

Ирмо́с: Возопи́ прообразу́я погребе́ние тридне́вное проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли изба́ви мя, Иису́се Царю́ сил.

Прииди́те, восхва́лим Богоро́дице храм воздви́гшаго, самого́ же всем скорбя́щим ра́дость и храм Ду́ха Свята́го бы́вшаго.

Поспеша́л еси́ и в до́мы стра́ждущих, и в пала́ты больни́чныя к неду́гующим, о ни́хже откры́ ти Госпо́дь, я́ко Пречи́стых Та́ин Его́ препода́телю.

Боля́щим младе́нцем яви́лся еси́ здра́вия хода́тай, святы́й Иоа́нне, скорбь роди́тельских душ пременя́я на ра́дость, и всем во́зрастом ты показа́лся еси́ вожделе́нный помо́щник.

Богоро́дичен: Оте́чества правосла́внаго лиши́хомся, Влады́чице, внегда́ во́лны гне́ва Госпо́дня над ним проидо́ша, зане́ храни́телие су́етных и ло́жных соде́яхомся, внегда́ же скончава́тися душа́м на́шим, Го́спода помяну́хом, да прии́дет к Нему́ Тобо́ю на́ша моли́тва и пе́ние.

Конда́к, глас 4:

Христу́ Пастыренача́льнику после́довав, во святи́телех изря́днейший яви́лся еси́, спасл бо еси́ о́вцы своя́ от губи́тельства безбо́жных, приста́нище ми́рное тем учреди́в, и попече́ние непреста́нное о па́стве име́я, врачева́л еси́ их неду́ги душе́вныя же и теле́сныя, и ны́не о нас к твои́м честны́м моще́м припа́дающих, моли́ Христа́ Бо́га, о́тче Иоа́нне, в ми́ре спасти́ся душа́м на́шим.

И́кос:

Небеса́ ны́не с на́ми ра́дуются, и ли́цы святы́х прие́млют но́вое и пресла́вное украше́ние: апо́столи пропове́дника всеми́рнаго целу́ют, му́ченицы дре́внии восхваля́ют ди́вно просла́вльшаго па́мять их, святи́телие собесе́дуют ра́вному в словеси́ и прему́дрости, бде́нному же подви́жнику преподо́бнии дивя́тся, ца́рие святи́и моли́твенника о возстановле́нии ца́рства правосла́внаго почита́ют, безсре́бреницы с цели́телем безме́здным мзду нетле́нную и недели́мую разделя́ют: ели́ко всесла́вно бысть служе́ние твое́, о́тче Иоа́нне, та́ко и венце́в тебе́ исплете́ся мно́жество. Но моли́ся ку́пно с ли́ки святы́х ко Христу́ Бо́гу о нас, к честны́м моще́м твои́м припа́дающих, в ми́ре спасти́ся душа́м на́шим.

Песнь 7

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благословен еси́ в храме сла́вы Твоея, Го́споди.

Сына света и дне благода́ть вои́стину тя соде́ла: на всяк бо день Святыми Тайнами укрепля́емь и обожа́емь, утвердил еси́ в Го́споде сердце твое.

Ми́лостивым предста́тельством твои́м ве́рныя и неве́рныя спаса́хуся и да́ры благода́тныя приима́ху, ты же, да́руя незави́стно исцеле́ния, во тьме пре́лести не оставля́еши пребыва́ти заблу́ждшия, но еди́наго Царя́ Сла́вы учи́ши правосла́вно воспева́ти во вся ве́ки.

По́мощь и утеше́ние изгна́нным лю́дем Свои́м ди́вно сотвори́ Го́сподь, дарова́в нам тя засту́пника, святи́телю Иоа́нне, но и ны́не покры́й нас от враг на́ших неви́димых и из руки́ всех, ненави́дящих нас.

Богоро́дичен: Отцы́ на́ши согреши́ша и пре́дани бы́ша в ру́ки враго́в беззако́нных и лука́внейших па́че всея́ земли́, что у́бо сотвори́м, Влады́чице, согреше́ния роди́тельская непреста́нно умножа́юще, и ка́ко ко́зней лю́тых избе́гнем, а́ще не Ты засту́пиши ка́ющияся и спасе́ния тре́бующия?

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л, львов зия́ния в ро́ве затче́, о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Се́рдце твое́ распространи́ся ко всем любо́вию моля́щим ти ся, Иоа́нне святи́телю, помина́ющим по́двиг всего́ многотру́днаго жития́ твоего́, безболе́зненное же и ле́гкое преставле́ние твое́, Одиги́трии Пречи́стыя ве́рный служи́телю.

Ничто́же возмо́же препя́ти ти, посеща́ющу в больни́це чад твои́х, па́стырю до́брый, ни дождь, ни бу́ря, ни тьма нощна́я, иногда́ никому́же зову́щу, ду́хом предви́дя ну́жду их, Го́споду поспе́шствующу и указу́ющу, да вси просла́вят Бо́га оте́ц на́ших.

Егда́ ца́рства правосла́вная на земли́ падо́ша и забве́нию пре́дана бы́ша, не преста́л еси́ побе́ды проси́ти царе́м благове́рным в дре́вних пе́снех неизме́нно, я́ко тех держа́ва благослове́нна есть от Бо́га оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Вели́чит ду́ша Твоя́, Влады́чице, Го́спода на́шего и ра́дуется дух Твой о Бо́зе Спа́се и Сы́не Твое́м. И ка́ко сме́ли бы́хом мы воспева́ти песнь Твою́, а́ще не бы благоволи́ла Сама́ проро́чески рещи́, я́ко ублажа́т Мя вси ро́ди.

Песнь 9

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Тем веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Поспеша́я ко стра́ждущим, при́сно ду́шу твою́ за о́вцы твоя́ полага́л еси́, те́мже и чудотворе́ний дар тебе́ даде́ся, моли́твами бо твои́ми немощству́ющии препоя́сашася си́лою, и ни́щии доброде́телию от гно́ища страсте́й воздвиго́шася.

Заре́ю све́тлою лю́дем па́ствы твоея́ просия́л еси́, о́тче Иоа́нне, внегда́ смути́тися душа́м их в годи́ну Бо́жия гне́ва, но помяну́л есть Госпо́дь ми́лость Свою́ и смире́нныя уте́ши тобо́ю.

К Ца́рству Бо́жию пути́ на́ша напра́ви, послужи́вый ему́ преподо́бием и пра́вдою вся дни живота́ твоего́, наста́ви ра́зум люде́й твои́х ко спасе́нию и просвети́ во тьме и се́ни сме́ртней седя́щия, о́тче блаже́нне Иоа́нне, да ра́достно пою́ще, соверша́ем па́мять твою́.

Богоро́дичен: Наста́ви но́ги на́ша на путь ми́рен, Всечи́стая Влады́чице, Мир И́стинный к челове́ком приве́дшая, Сы́на Твоего́, Кресто́м вражду́ упраздни́вшаго и дре́вняго супоста́та побе́дно низложи́вшаго.

Свети́лен:

А́ще и умро́х, но жив есмь, не скорби́те, лю́дие: си́це по преставле́нии твое́м возвести́л еси́, све́том та́инственным просвеща́я тя пою́щия, о́тче Иоа́нне, святи́телю преди́вный.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

О Тебе́, Богоро́дице Де́во, святи́и вси пра́зднующе ра́дуются, и на Тя упова́ем мы, раби́ Твои́ многогре́шнии, зову́ще: весели́ся и ра́дуйся, Ма́ти Христа́ Вседержи́теля.

На хвали́тех стихи́ры, на 4, глас 4:

Благода́рно воспои́м, ве́рнии, Го́споду Бо́гу на́шему, и восхва́лим Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́, дарова́вшаго нам засту́пника изря́днаго, на земли́ чудотвори́вшаго, и с небесе́ на убо́гия призира́ющаго, ему́же ны́не прино́сим пе́ние и к моще́м его́ припа́даем со стра́хом, избавле́ния прегреше́ний прося́ще и душа́м на́шим спасе́ния.

До́браго па́стыря и детопита́теля восхва́лим, сей бо тща́ние о па́стве име́я, наипа́че о де́тех сирота́х име́яше попече́ние и оби́тель им сотвори́, святи́теля Ти́хона Задо́нскаго в по́мощь призва́в, и не оста́ви их в беде́, су́щей бра́ни от безбо́жных, но да́же до кра́я вселе́нныя в ти́хое приста́нище пресели́, его́же моли́твами и нам, Спа́се, сотвори́ ми́лость.

Бде́нное пе́ние соверша́юще, ве́рнии, восхва́лим Го́спода Бо́га на́шего и Его́ до́браго служи́теля, его́же избра́, я́ко не от ми́ра бысть: сей бо о́браз показа́ нам терпе́ния и моли́твы непреста́нныя, Бо́жию же му́дростию просвеще́н, пра́выя ве́ры ревни́тель бысть, ве́рныя вся́ко наставля́я. Те́мже моли́твами его́, Христе́ Бо́же, пода́ждь нам в пра́вой ве́ре и благоче́стии пребы́ти.

Ди́внаго Бо́га во святы́х Свои́х, вся́кое дыха́ние псало́мски да восхва́лит, на коне́ц веко́в низпосла́вшаго нам чу́дное утеше́ние, Иоа́нна, святи́теля всеми́рнаго, и́стины побо́рника кре́пкаго, посреде́ собла́знов и лжи недви́жно пребы́вшаго, и от мра́чныя пре́лести вся водвиза́ющаго и ко спасе́нию нас приводя́щаго.

Сла́ва, глас то́йже:

Испове́дуем ди́вное заступле́ние твое́, не таи́м чуде́с твои́х, на нас бы́вших, хода́таю наш ко Го́споду, святи́телю Иоа́нне, и́миже упова́нию правосла́вному науча́еши нас, малове́рных, и уныва́ющих и ропотли́вых, да твои́ми моли́твами по́мощь Бо́жию и́мамы, е́юже спаса́емся от ро́да сего́ развраще́ннаго, чту́щии досто́йно па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Богоро́дице, всех Цари́це, правосла́вных похвало́, ерети́чествующих шата́ния разори́, и ли́ца их посрами́, не кла́няющихся, ни́же чту́щих, Пречи́стая, честны́й Твой о́браз.

Славосло́вие вели́кое. Тропа́рь, и отпу́ст.

На Литурги́и

Блаже́нна от кано́на святи́теля, песнь 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 1: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость, и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум.

Стих: Услы́шите сия́, вси язы́цы, внуши́те, вси живу́щии по вселе́нней.

Апо́стол ко Евре́ом, зача́ло 318. Аллилу́ия, глас 2: Уста́ пра́веднаго поуча́тся прему́дрости, и язы́к его́ возглаго́лет суд.

Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 36. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, от слу́ха зла не убои́тся.

Нестор Максимович Максимович-Амбодик (1744-1812) — краткая биография

Нестор Максимович – ученый-медик, основатель русской акушерской школы. Псевдоним Амбодик в переводе с латыни означает «скажи дважды» и был взят мужчиной, потому что фамилия и отчество совпадают.

Детство и юность
Нестор родился осенью 1744 года года в селе Веприк Полтавской губернии. Его отец был настоятелем храма. Начальное образование мальчика было основано на уроках в церковно-приходской школе, а затем на обучении в Киево-Могилянской академии.
В В 1768 Нестор поступает на медицинский факультет МГУ. Молодой человек отличался ответственностью, трудолюбием и отличным знанием иностранных языков. В 1770 году в числе 3-х выдающихся студентов Нестор был направлен на обучение в Страсбургский университет. На новом месте молодой человек постигает азы медицины и акушерства. В 1775 году, защитив диссертацию на тему «Печень человека», Максимович получил звания доктора медицины .
После окончания университета Нестор проводит некоторое время в Германии, посещая клиники и читая медицинские лекции.

Повивальная деятельность
 В конце 1776 года Амбодик вернулся на родину. Подтвердив свою квалификацию в Медицинском колледже, Нестор устраивается на работу в Санкт-Петербургский военно-морской госпиталь. Выполняя обязанности фельдшера, мужчина одновременно преподает акушерство в 2 больницах.
В В 1781 Медкомиссия принимает решение о назначении Максимовича заведующая акушерским отделением . Основная задача Нестора — подготовка акушерок в специальных школах. Человек быстро меняет всю систему обучения. Сейчас женщины изучают хирургию и акушерство как в теории, так и на практике, получают базовые знания по педиатрии. Со временем социальная значимость выпускников таких школ значительно возрастает.
Амбодик стал автором выдающегося труда «Искусство акушерства, или наука о распутстве» . Руководство по акушерству было признано лучшим произведением 18 века в этой области. Многие положения книги не утратили своей актуальности и сейчас.
В В 1793 За свою успешную карьеру Нестор входит в число почетных членов Медицинской коллегии. Амбодик числится целителем при дворе Екатерины II. Императрица относится к нему с большим уважением.

Последние годы жизни
С приходом на царствование Павла I карьера Максимовича начала рушиться. Павел I активно менял режимы своей матери, увольнял ее приближенных. Нововведения коснулись и Нестора. Вскоре его отстраняют от преподавания.
Мало что известно о дальнейшей жизни Амбодика. Мужчина некоторое время заведует родильным отделением в Калинкинской больнице.
Император Александр I, пытаясь исправить ошибки отца, присвоил Максимовичу звание статского советника. Однако ничего нового в жизни Нестора за этой акцией не последовало, и он продолжает оставаться в тени.
Последние годы жизни Амбодик жил в маленьком доме на одной из улиц Санкт-Петербурга, где и умер в июль 1812 . Место захоронения медика остается неизвестным.

Больше, чем баскетбол – Журнал THiNK – Колледж свободных искусств Университета Пердью

Для тех, кто не знал предысторию, 9 ноября было, конечно, неожиданно увидеть студенческую секцию баскетбола Purdue – Paint Crew – размахивающие плакатами в поддержку игрок противоположной команды.

На переднем ряду трибун Paint Crew висел огромный баннер, гласивший, что этого противника, техасского защитника Эндрю Джонса, не остановить.

Да, это было необычно, но четверо производителей котлов, изготовивших баннер, — трое из которых учатся в Колледже гуманитарных наук — предложили простое объяснение: некоторые вещи важнее баскетбола.

Видите ли, Джонс был не просто противником. Он играл всего во второй игре за «Лонгхорнс» после того, как пропустил большую часть последних двух сезонов, проходя курс лечения от лейкемии. Какой лучший повод для фанатов с обеих сторон праздновать?

«Мы говорили об этом в ту ночь, когда сделали знак, что если бы мы были им, и мы увидели бы этот знак, это так сильно подстегнуло бы вас к игре и придало бы вам смелости», — сказала Ханна Роллинз, второкурсница в дизайн и коммуникация визуальной коммуникации, который сделал баннер с сестрами женского общества Kappa Delta Амандой Шафер, Шелби Новицки и Аной Максимович. Их теплый прием, казалось, произвел желаемый эффект. Позже Джонс сказал обозревателю Indianapolis Star Греггу Дойелу, что было «удивительно», что фанаты-противники приняли его таким образом. Тренер Longhorns Шака Смарт также был тронут этим жестом, назвав Purdue «классным местом».

«Большой причиной, по которой я выбрал Purdue, был спортивный аспект, а также аспект того, что если какая-либо школа собиралась заниматься этим, я думаю, что это Purdue», — сказал Роллинз.

«Это очень хорошее представление о том, какие у нас болельщики и какая у нас школа», — добавил Максимович, второкурсник машиностроительного факультета.

Баннер также имел личное значение для Роллинза.

Как и у большинства людей, у нее были близкие друзья и члены семьи, больные раком. У Кэтлин Соллер, ее лучшей подруги с детского сада, в старшей школе диагностировали неходжкинскую лимфому, и она победила болезнь. Сейчас она играет в лакросс в колледже Святой Марии. А этим летом у отца Роллинза диагностировали рак аппендикса.

— Теперь он в полном порядке, — сказал Роллинз. «Я думаю, когда Кэтлин поставили диагноз в первом классе, это было [тяжело]. К тому моменту я уже потерял немало людей в своей жизни из-за рака, но она была первым по-настоящему близким мне человеком, которого он когда-либо затронул. Так что это был просто другой контекст, а этим летом это был совершенно другой контекст».

Эти заботы являются почти универсальным опытом, который студенты хотели символизировать в дизайне своих баннеров. На одной стороне логотип Texas Longhorn. На противоположной стороне — Boilermaker Special от Purdue. Два логотипа в центре соединяет оранжевая лента, символизирующая осведомленность о лейкемии.

«Мы очень гордимся графикой, — сказал Шафер, второкурсник факультета промышленного дизайна. «Я думаю, что это была идея Аны, потому что мы хотели показать, что это больше, чем просто спорт — так что сближение Longhorn и поезда связано лейкемической лентой».

Группа также была одержима формулировкой своего сообщения, в конце концов остановившись на тексте, который гласил: «Эндрю Джонс не остановить».

«Думаю, процесс создания идеи занял у нас больше всего времени», — сказал Новицкий, младший специалист по дизайну визуальных коммуникаций. «Нам нужно было выяснить, какие слова лучше всего подходят для того, что мы хотели сделать».

Впервые Роллинз предложил сделать баннер в пятницу вечером, примерно за 24 часа до завтрашней игры Purdue-Texas. После того, как около 20:00 группа определилась с дизайном, они закупили материалы и несколько часов работали над баннером, пока, наконец, не закончили его около 3:00. Защита живет здесь», который ведет текущий подсчет потерь соперника. И когда Джонс зарегистрировался примерно через пять минут после начала игры, ученики Purdue приветствовали его не только баннером. Они также размахивали десятками оранжевых плакатов с надписью «С возвращением, Эй Джей».

«Я думаю, что все вовлечены в конкуренцию, что действительно здорово, — сказал Максимович, — но потом что-то вроде этого заставляет вас понять: «Хорошо, мы все здесь и в этом вместе».

Защитник «Лонгхорнов» помог Техасу одержать победу со счетом 70–66, реализовав все четыре попытки штрафного броска за последнюю 21 секунду игры. После игры он сказал Дойелю, что впервые за время его возвращения фанаты сделали баннер в его честь — знак, который студенты впоследствии дали помощнику тренера из Техаса в надежде, что он передаст его Джонсу.

«После игры мы снимали табличку, так что мы были на площадке, развязывая ее, и к нам подошли болельщики из Техаса», — сказал Шафер. «Я думаю, что они были родителями одного из помощников тренера, который раньше тренировал Мичиган, поэтому они были знакомы с окружающей средой «Большой десятки» и ездили на многие баскетбольные матчи.

«Они сказали: «Это одна из самых любящих и поддерживающих арен, даже если вы в противоположной команде. Вы можете почувствовать не только любовь к Purdue, но и любовь к игре, а также к духу и ажиотажу, которые с ней связаны». Было действительно здорово услышать это от наших противников».

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Related Posts

Разное

Читать священное писание онлайн: Священное Писание — Православная электронная библиотека читать скачать бесплатно

Рубрика «Священное Писание (Библия)» — Пять ступеней веры5 ступеней веры

Как читать Библию

Ветхий Завет

Новый Завет

Текст Библии, цитаты и толкования

Священное Писание представляет собой совокупность священных Книг,

Разное

Метро бабушкинская церковь: Храмы, соборы, церкви — 🚩 метро Бабушкинская — Москва с отзывами, адресами и фото

Храмы, соборы, церкви — 🚩 метро Бабушкинская — Москва с отзывами, адресами и фото

5 мест и ещё 6 неподалёку

храмы, соборы, церкви — все заведения в городе Москве;
мы