Молитва агапиту печерскому об исцелении: Акафист преподобному Агапиту, врачу Печерскому

Разное

Содержание

Акафист преподобному Агапиту, врачу Печерскому

Кондак 1

Избран­ный уче­ни­че вели­ка­го учи­те­ля пре­по­доб­на­го и бого­нос­на­го отца наше­го Анто­ния див­ный под­ра­жа­те­лю жития его свя­та­го, свят­че отче Ага­пи­те, пес­нью вос­хва­лим тя с любо­вию заступ­ни­ка наше­го; ты же, яко име­яй дерз­но­ве­ние ко Гос­по­ду, моли­ся выну о спа­се­нии нас греш­ных, от вся­ких бед избав­ляя зову­щих ти:

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Икос 1

Анге­лов любез­ную чисто­ту от юно­сти тво­ея воз­лю­бил, бла­женне Ага­пи­те, к доб­ро­де­те­лей подвиж­ни­ку, пре­по­доб­но­му Анто­нию при­текл еси, и от него во ино­че­ство обле­чен­ный, под­ра­жа­тель рев­ност­ный подви­гов его был еси; тем­же сла­вим тя воз­зва­нии сими:

Радуй­ся, бого­нос­на­го Анто­ния доб­ро­де­те­лей и даров наследниче.

Радуй­ся, на высо­ту совер­шен­ства духов­на­го возшедый.

Радуй­ся, молит­ва­ми усерд­ны­ми дар вра­че­ва­ния и чудо­тво­ре­ния от Гос­по­да получивый.

Радуй­ся, из глу­би­ны души воз­ды­ха­ни­я­ми чисто­ту душев­ную стяжавый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 2

Видев Все­ви­дец Гос­подь бла­гое души тво­ея изво­ле­ние, бла­женне Ага­пи­те, еже пора­бо­та­ти Ему без­ле­ност­но, вну­ши пре­по­доб­но­му Анто­нию бла­го­сло­ви­ти тя на жесто­кое и острое в пещер­нем затво­ре житие. Ты же бла­го­сло­ве­ние свя­тое с верою при­ем, в пеще­ре покой веч­ный обрел еси Еди­но­му Богу рабо­тая в пени­их, бде­ни­их и поще­ни­их немолч­но вос­пе­вая Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разу­мев пре­по­доб­ный Анто­ний про­из­во­ле­ние Божие воз­си­я­ти в сем ино­це вель­ми бла­го­угод­ным начи­на­ни­ям и душев­но­спа­си­тель­ным наме­ре­ни­ям, изобиль­но насы­тил духов­ною сла­до­стию и в доб­ро­де­те­лех укре­пил есть, чесо ради вопи­ем ему таковая:

Радуй­ся, пре­по­доб­на­го Анто­ния нра­вы себе усвоивый.

Радуй­ся, тою житию усерд­но поревновавый.

Радуй­ся, сыно­вью любовь к нему стяжавый.

Радуй­ся, и от него зело возлюбленный.

Радуй­ся, само­вид­че его подвигов.

Радуй­ся, во вра­че­ва­нии неду­гов ему споспешествующий.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 3

Силою Божи­ею укреп­ля­е­мый, свя­те Ага­пи­те, вели­кия ино­че­ския тру­ды подъ­ял еси, да бла­го­сло­вит дело рук тво­их во сла­ву име­ни Его свя­та­го на спа­се­ние и вра­че­ва­ние всех с верою и надеж­дою к тебе при­те­ка­ю­щих и неле­ност­но воз­но­ся­щих песнь Пре­свя­тей Тро­и­це: Аллилуиа.

Икос 3

Имея помы­сел чист и непо­роч­ну совесть и памя­туя рек­ша­го: «Болен бе и посе­ти­те Мене: поне­же сотво­ри­сте еди­но­му от сих бра­тий Моих мень­ших — Мне сотво­ри­сте…» неду­гу­ю­щих ино­ков под свой покров оте­че­ски при­ем­ля, яко­же роди­те­ли чада своя, уте­шал еси, отра­ду сво­им попе­че­ни­ем пода­ю­ще, и оте­че­скою лас­кою тяжесть болез­ни облег­ча­ю­ще, молит­вою с одра болез­ни воз­дви­гал еси. Сего ради при­и­ми от нас бого­хва­ле­ния таковая:

Радуй­ся, в доб­ро­де­те­лех бого­ис­кус­ный подвижниче.

Радуй­ся, во Хри­сте всю бра­тию мона­ше­скую возлюбивый.

Радуй­ся, недуж­ных ино­ков сми­рен­ный и неусып­ный служителю.

Радуй­ся, за подви­ги вре­мен­на­го жития покой веч­ный обретший.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 4

Бурю мно­го­мя­теж­на­го житей­ска­го моря без­бед­но про­шел еси бла­женне, и в при­стань без­стра­стия дости­гл еси, окорм­ля­ем запо­ве­дя­ми Хри­ста Бога яже быша све­тиль­ник нога­ма тво­има и свет сте­зям тво­им. Тем­же ныне в гор­них оби­те­лех водво­ря­е­ши­ся, слад­це поя Три­еди­но­му Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слы­шав­ше мыс­ли о бла­го­угод­нем житии тво­ем, бла­женне Aга­пи­те, при­хож­да­ху к тебе: ови послу­ша­ти поуче­ний тво­их, ови исце­ле­ний от раз­лич­ных неду­гов при­я­ти, ихже ты с оте­че­скою любо­вию при­ем­ля, руко­вод­ство­вал еси ко спа­се­нию, отго­няя всяк недуг и вся­ку немощь. Сего ради мы при­бе­га­ем к тебе, вели­ко­му помощ­ни­ку и цели­те­лю, сла­вя­ще тя сице:

Радуй­ся, без­мол­вия люби­те­лю, оби­тель подви­ги сво­и­ми украсивый.

Радуй­ся, спа­се­ния мно­гих душ чело­ве­че­ских виновниче.

Радуй­ся, болез­ну­ю­щих грех­ми вра­чу благоискусный.

Радуй­ся, воине Хри­стов, пол­ки неви­ди­мых вра­гов победивый.

Радуй­ся, ближ­няя твоя искренне возлюбивый.

Радуй­ся, спа­се­нию их душев­но­му и исце­ле­нию телес­но­му усерд­но послуживый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 5

Бого­теч­ное све­ти­ло быв угод­ник Божий, всех к Солн­цу Прав­ды — Хри­сту путе­во­дил еси при­ме­ром жития тво­е­го свя­та­го; иже все бысть посвя­ще­но на слу­жие Богу и ближ­ним тво­им: нищая и убо­гая мило­сти­во питал еси. Тем­же бла­жен­ство мило­сти­вых уна­сле­до­вал еси, и со свя­ты­ми пое­ши веч­но хва­леб­ную песнь: Аллилуиа.

Икос 5

Видим тя, бла­женне отче Ага­пи­те, достиг­ша­го в меру мужа совер­шен­на о Хри­сте и пре­ис­пол­нен­на даро­ва­ний Боже­ствен­ных в Еван­ге­лии Хри­сто­ве обе­то­ван­ных вер­ным после­до­ва­те­лем Бога Сло­ва. Тем­же, чудя­ще­ся тво­им подви­гом, поем ти хвалебно:

Радуй­ся, в глу­бине серд­ца бисер дра­гий Гос­по­да Иису­са Хри­ста обретый.

Радуй­ся, имя Его Боже­ствен­ное, во устех и в серд­це сво­ем выну имевый.

Радуй­ся, на зем­ле алка­вый и жаж­да­вый, ныне же нетлен­ныя пищи на небе­си насыщаяйся.

Радуй­ся, нище­ту хра­ни­вый, нищих от гла­да избавляяй.

Радуй­ся, иго Хри­сто­во бла­гое и лег­кое искренне возлюбивый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 6

Про­по­вед­ник быв жити­ем тво­их Еван­гель­ских доб­ро­де­те­лей, отче бла­женне, плоть твою постом и молит­вою пора­бо­тил еси, и во сла­ву Божию пожил еси; луча­ми сво­их подви­гов все­злоб­на­го вра­га армя­ни­на нече­сти­ва­го, зави­стию и гне­вом пали­ма­го, и сво­и­ми злост­ны­ми ухищ­ре­ни­я­ми весе­ля­ща­го­ся, не ток­мо посра­мил еси, но и к све­ту Хри­сто­вой исти­ны при­вел еси, поучая за все бла­го­да­ри­ти и сла­во­сло­ви­ти Гос­по­да, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Воз­си­яв в пеще­ре свя­тыя оби­те­ли сия, яко бого­нос­ное све­ти­ло, бла­жен­ный Ага­пи­те, све­том доб­рых дел и вра­че­ва­ний, уми­лил еси души и серд­ца чело­ве­ков, а нече­сти­ва­го вра­ча и завист­ни­ка и его без­студ­ное безу­мие посра­мил еси. Тем убо свя­то­му и бла­жен­но­му угод­ни­ку сему умиль­но зовем:

Радуй­ся, вра­че­ва­ние нече­сти­ва­го армя­ни­на посрамивый.

Радуй­ся, обре­чен­на­го на смерть тем же армя­ни­ном неду­гу­ю­ща­го со одра болез­ни воздвигнувый.

Радуй­ся, осуж­ден­на­го на смерть и напо­ен­на­го смерт­ным ядом, чудес­но исце­ли­вый и от смер­ти избавивый.

Радуй­ся, испи­вый смерт­ный яд от вра­га, и по сло­ву Гос­под­ню: «Аще что и смерт­ное испи­ют, не повре­дит им» — живот невре­ди­мый сохранивый.

Радуй­ся, зло­бу и ковар­ство вра­гов сво­их посрамивый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 7

Хоте­ние еди­ное имел еси, бла­женне отче, еже Богу уго­жда­ти и спа­се­нию душев­но­му и здра­вию телес­но­му ближ­них тво­их бла­го­чест­но слу­жи­ти, тем­же кел­лия твоя пещер­ная бысть вра­чеб­ни­ца бла­гоо­тиш­ная вся­ко­му чело­ве­ку — нище­му и бога­то­му, кня­зю и убо­го­му. Ты же еди­ное в серд­це имея: «Всем вся бысть», вра­че­вал не взи­рая на лица, при­зы­вая вку­пе с серд­цем и усты немолч­но воз­гла­ша­ти Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Нова­го тя чудо­твор­ца вели­ка­го позна­ша слав­ный князь Вла­ди­мир Моно­мах, на одре болез­ни воз­ле­жащ, пре­бы­вая при кон­чине сво­ей, слез­но молил еси бла­жен­на­го Ага­пи­та при­тек­ти и исце­ли­ти его, но той, мона­ше­ский обет соблю­дая, нико­ли­же стен оби­те­ли остав­ля­ти посла зелие от тра­пезы сво­ея, и князь вку­сив ею, здрав воста­ша. Тако­вой силе тво­е­го чудо­тво­ре­ния и нели­це­при­я­тия дивя­ще­ся, вопи­ем ти хвалебно:

Радуй­ся, крине пещер­на­го прозябения.

Радуй­ся, мира Хри­сто­ва благоухание.

Радуй­ся, не скры­вый талант вра­че­ва­ния, тебе Домо­вла­ды­кою врученный.

Радуй­ся, ради силь­ных мира сего обе­та ино­че­ска­го не нарушивый.

Радуй­ся, сла­вы ради выс­ше­го зва­ния сла­ву чело­веч­скую ни во что­же вменивый.

Радуй­ся, Вели­ка­го кня­зя Вла­ди­ми­ра Моно­ма­ха с одра смерт­на­го неду­га были­ем, тобою бла­го­сло­вен­ным и молит­вою подъ­ял еси.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 8

Стран­ни­ка и при­шель­ца в мире сем помыш­лял еси себе быти, Ага­пи­те бла­женне, тем­же о богат­стве зем­нем вся­кое попе­че­ние отло­жил еси. Вся­кое стя­жа­ние сует­ное воз­бра­няя, при­хо­дя­щих к нему раз­де­ля­ти досто­я­ние свое с нищей бра­ти­ей, и в их лице само­му Хри­сту слу­жи­ти поучал еси, немолч­но вос­пе­вая хва­леб­ную песнь: Аллилуиа.

Икос 8

Весь в Бозе быв, отче бла­женне, о Бозе и уго­жде­нии Ему прис­но при­зы­вал еси, умо­ляя ничто­же пред­по­чи­та­ти паче люб­ве Хри­сто­вы и памя­туя речен­ное Хри­стом: «Не соби­рай­те себе сокро­ви­ща, иде­же моль и ржа истреб­ля­ют, а соби­рай­те себе сокро­ви­ща на небе­си», не поже­лал ради благ вре­мен­ных лиши­ти­ся благ веч­ных, отвер­гал еси вся дары тебе кня­зем при­но­си­мыя, поучая роз­да­ти их нищей бра­тии и убо­гим. Тем же и мы тако­вое твое нище­лю­бие вос­хва­ляя зовем ти сице:

Радуй­ся, нище­ту паче богат­ства возлюбивый.

Радуй­ся, мзду за свое вра­че­ва­ние отвер­гая и раз­да­ти ю нищим и убо­гим повелевая.

Радуй­ся, бла­жен­ство нищих унаследовавый.

Радуй­ся, послед­ния укру­хи хле­ба тво­е­го с неиму­щи­ми раз­де­ля­ти поучавый.

Радуй­ся, любовь к Богу любо­вию к ближ­ним сво­им свидетельствовавый.

Радуй­ся, похва­ла­ми молит­вен­ны­ми до днесь в оби­те­ли Кие­во-Печер­ской Лав­ры зело почитаемый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 9

Всем при­хо­див­шим в оби­тель молитв и вра­че­ва­ния ради, бла­женне отче, див­но бысть виде­ти тебе, нищет­но в кел­лии тво­ей пре­бы­ва­ю­ща­го, оба­че ты всех рав­ною любо­вию при­ни­мал еси, кое­муж­до сло­во душев­ное или исце­ле­ние сотво­рял еси, научая всех пети винов­ни­ку всех Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии мно­го­ве­щан­нии не воз­мо­гут достой­но вос­пе­ти подви­ги чудо­тво­ре­ний тво­их, бла­женне Ага­пи­те, мы же тако­вым подви­гом дивя­ще­ся, дер­за­ем вен­ча­ти тебе, аще и недо­стой­нии, похва­ла­ми таковыми:

Радуй­ся, на скри­жа­лях серд­ца тво­ею Закон Хри­стов написавый.

Радуй­ся, от глу­би­ны сер­деч­ныя, доб­рая и душев­но­спа­си­тель­ная настав­ле­ния чело­ве­ком износивый.

Радуй­ся, пещер­ный граж­да­нине, гра­ды и веси напол­ни­вый сла­вою тво­их чудотворений.

Радуй­ся, Богом воз­люб­лен­ный и ближ­ни­ми тво­и­ми благословляемый.

Радуй­ся, образ совер­шен­ства о Хри­сте в себе явивый.

Радуй­ся, иго Хри­сто­во бла­гое и лег­кое искренне возлюбивый.

Радуй­ся, Aга­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 10

Спа­се­ния наде­жу стя­жал еси при исхо­де тво­ем, бла­женне отче Ага­пи­те, и яко пше­ни­ца зре­лая во вре­мя пожа­тия, кон­чи­ною бла­гою пре­се­лил­ся еси в день, тебе зара­нее пре­ду­ка­зан­ный Гос­по­дом, во оби­те­ли гор­няя, при­я­ти мзду от руки пра­вед­на­го Мздо­воз­да­я­те­ля Хри­ста, иже вчи­ни душу твою со духи свя­тых, немолч­но воз­гла­ша­ю­щих пред пре­сто­лом сла­вы Его побед­ную песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Небес­на­го Хри­ста вер­ный раб и после­до­ва­тель был еси, отче Ага­пи­те, тем­же по нелож­но­му Его гла­го­лу: «Иде­же есмь Аз, ту и слу­га Мой будет», мы чту­ще тя, серд­цем несум­нен­но, яко ты со Хри­стом во оби­те­лех бла­жен­ства веч­на­го водво­ря­е­ши­ся и радо­сти нетлен­ныя насла­жда­е­ши­ся, яко истин­ный Того угод­ник: от нас же слы­ши­ши бла­го­хва­ле­ния сия:

Радуй­ся, пред­ска­за­ния нече­сти­ва­го армя­ни­на о тво­ей смер­ти посрамивый.

Радуй­ся, о дне тво­ей бла­жен­ной кон­чи­ны oт Гос­по­да возвещенный.

Радуй­ся, душу твою в руце Гос­по­да радост­но предавый.

Радуй­ся, откро­вен­ным лицем сла­ву Три­си­ян­но­го Боже­ства созерцавый.

Радуй­ся, телом смерт­ным в оби­те­ли погребенный.

Радуй­ся, душею без­смерт­ною к Сио­ну гор­не­му воспаривый.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 11

Пение Пре­свя­тей Бого­ро­ди­це при­но­си­ши, бла­женне отче наш Ага­пи­те, и об оби­те­ли нашей свя­тей и под­ви­за­ю­щих­ся в ней, и о всех с любо­вию к тебе при­те­ка­ю­щих прис­но хода­тай­ству­е­ши, про­ся мира свы­ше и бла­го­по­спе­ше­ния всем воз­но­ся­щим досто­долж­ная похва­лы Три­еди­но­му Богу, вос­пе­вая Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Све­тиль­ни­ка тя доб­рых дел, бла­женне отче, испо­ве­ду­ем быти и про­слав­ля­ем про­слав­ль­ша­го тя Гос­по­да, иже чуде­сы мно­ги­ми мощи твоя озна­ме­но­ва­на: струй бо исце­ле­ний бла­го­дат­ных исто­ча­е­ши от них недуж­ным, и под­ви­за­е­ши вер­ныя вопи­ти тебе:

Радуй­ся, зем­ный анге­ле и небес­ный человечe.

Радуй­ся, без­мезд­на­го вра­че­ва­ния источниче.

Радуй­ся, мира мно­го­це­леб­на­го пре­ис­пол­нен­ный фиале.

Радуй­ся, от раки тво­ея свя­тыя исце­ле­ния обиль­но пoдаваяй.

Радуй­ся, скор­бя­щих утешителю.

Радуй­ся, уны­ва­ю­щих ободрителю.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 12

Бла­го­дать Гос­под­ню испро­си нам, отче Ага­пи­те, почи­та­ю­щим с любо­вию свя­тую память твою и усерд­но при­те­ка­ю­щим к чест­ней раце мощей тво­их, от неяже чудес­ныя исце­ле­ния пода­е­ши недуж­ным. Тем­же тебе, чудо­тво­ре­ния даром от Бога про­слав­лен­но­му, при­леж­но молим­ся: исце­ли наша неду­ги душев­ныя и телес­ныя и помо­зи нам пред­ста­тель­ством тво­им спа­се­ние веч­ное полу­чи­ти, да вку­пе тобою вос­по­ем Див­но­му во свя­тых Сво­их Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Пою­ще подви­ги твоя, бла­женне отче, убла­жа­ем рав­но­ан­гель­ское житие твое, дивим­ся чудо­тво­ре­ни­ям тво­им, молит­вен­но почи­та­ем свя­тую память твою, и при­па­да­ю­ще к раце мощей тво­их, умиль­но взываем:

Радуй­ся, Пре­свя­тыя Бого­ро­ди­цы достой­ный предстателю.

Радуй­ся, пеще­ро­жи­те­лей сла­во и похвало.

Радуй­ся, свя­тыя оби­те­ли сея, вку­пе с Анто­ни­ем и Фео­до­си­ем прис­ное охранение.

Радуй­ся, под­ви­за­ю­щих­ся в ней бла­го­на­деж­ное заступление.

Радуй­ся, при­хо­дя­щих в ню на покло­не­ние бла­гий предстателю.

Радуй­ся, почи­та­ю­щих память твою небес­ный покровителю.

Радуй­ся, Ага­пи­те, душев­ных и телес­ных неду­гов ско­рый целителю.

Кондак 13

О преб­ла­женне отче Ага­пи­те! Ты горе на небе­си, мы же долу на зем­ли, уда­лен­ныя от тебе не толи­ко местом, коли­ко гре­хов­ною нечи­сто­тою нашею, оба­че дер­за­ем при­но­си­ти тебе сие малое похваль­ное пение, еже мило­стив­но при­ем, моли Гос­по­да и Вла­ды­ку наше­го изба­ви­ти нас поги­бе­ли веч­ныя и спо­до­би­ти бла­жен­ства свя­тых, вопи­ю­щих Ему хва­леб­ную песнь: Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повто­ря­ем 1‑е икос и кондак:]

Молитва преподобному Агапиту, врачу Печерскому

О все­б­ла­женне Ага­пи­те, зем­ный Анге­ле и небес­ный чело­ве­че! При­па­да­ем к тебе с верою и любо­вию и молим ти ся при­леж­но: яви нам сми­рен­ным и греш­ным свя­тое свое заступ­ле­ние; се бо грех ради наших не има­мы сво­бо­ды чад Божи­их про­си­ти о потре­бах наших Гос­по­да и Вла­ды­ку наше­го, но тебе, молит­вен­ни­ка бла­го­при­ят­на­го, к Нему пред­ла­га­ем и про­сим тя со усер­ди­ем мно­гим: испро­си нам от бла­го­сти Его бла­го­по­треб­ная дары душам и теле­сем нашим, веру пра­ву, любовь ко всем нели­це­мер­ну, в зло­стра­да­ни­их тер­пе­ние, тяж­ки­ми болез­ня­ми одер­жи­мым — от неду­гов исце­ле­ние, под бре­ме­нем скор­бей и напа­стей неудо­бо­но­си­мых пада­ю­щих и жития сво­е­го отча­яв­ших­ся тво­и­ми молит­ва­ми полу­чи­ти ско­рое облег­че­ние и избав­ле­ние. Не забу­ди, бла­женне отче, и оби­тель сию свя­тую, прис­но тя чту­щую, но соблю­ди ю и всех живу­щих и под­ви­за­ю­щих­ся в ней и на покло­не­ние в ню при­хо­дя­щих невре­ди­мы­ми от иску­ше­ний диа­воль­ских и вся­ка­го зла. Егда же при­спе­ет наше от вре­мен­на­го сего жития отше­ствие, и к веч­но­сти пре­се­ле­ние, не лиши нас помо­щи тво­ея небес­ныя, но молит­ва­ми тво­и­ми всех нас при­ве­ди в при­ста­ни­ще спа­се­ния и наслед­ни­ки яви нас быти все­светла­го Цар­ствия Хри­сто­ва, да поем и сла­вим неиз­ре­чен­ныя щед­ро­ты Чело­ве­ко­люб­ца Бога Отца и Сына и Свя­та­го Духа и твое вку­пе с пре­по­доб­ны­ми Анто­ни­ем и Фео­до­си­ем оте­че­ское зaступ­ле­ние во веки веков. Аминь.

в чем помогает святой, как просить преподобного об исцелении в болезни, краткое житие, день памяти

Полезные материалы


Молитва Николаю Чудотворцу

Молитва к святителю Николаю Угоднику, великому Чудотворцу

Спасибо что зашли на наш сайт, перед тем как начать чтение вы можете подписаться на интересную православную mail рассылку, для этого вам необходимо кликнуть по этой ссылке «Подписаться»

Преподобный Агапит был одним из первых насельников Киево-Печерского монастыря.  

Святой обладал даром благодатного врачевания и прославился как безмездный врач (т.е. бессребреник, не требующий платы либо воздаяния за оказанную помощь). 

Сохранилось несколько молитв ко преподобному Агапиту. 

Икона прп. Агапита Печерского

Содержание страницы

  •  Молитвы
    • Полезные материалы
  • В чем помогает преподобный
  • Почему преподобному Агапиту молятся об исцелении 
    •  Житие святого
    • День памяти
    • Похожие статьи

 Молитвы

Молитва 1-я

Преподобне отче Агапите! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней. Ты горе на небеси, мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй. Вся твоя святая жизнь бысть зерцалом всякия добродетели. Не престани, угодниче Божий, о нас вопия ко Господу. Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Не посрами нас, к тебе с верою притекающих. 

Вси православнии христиане, твоими чудесы исполненнии и милостями облагодетельствованнии, исповедуют тя быти своего покровителя и заступника. Яви древния милости твоя, и ихже отцем всепомоществовал еси, не отрини и нас, чад их, стопами их к тебе шествующих. Предстояще всечестней иконе твоей, яко тебе живу сущу, припадаем и молимся: приими моления наша и вознеси их на жертвенник благоутробия Божия, да приимем тобою благодать и благовременную в нуждех наших помощь. 

Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими. О, превеликий угодниче Божий! Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженныя недра Авраамова, идеже ты радостно во трудех и подвизех ныне почиваеши, прославляя со всеми святыми Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь. 

Полезные материалы

 Молитва 2-я 

О всеблаженне Агапите, земный Ангеле и небесный человече! Припадаем к тебе с верою и любовию и молим ти ся прилежно: яви нам смиренным и грешным святое свое заступление; се бо грех ради наших не имамы свободны чад Божиих просити о потребах наших Господа и Владыку нашего, но тебе, молитвенника благоприятнаго, к Нему предлагаем и просим тя со усердием многим: испроси нам от благости Его благопотребная дары душам и телесем нашим, веру праву, любовь ко всем нелицемерну, в злостраданиих терпение, тяжкими болезнями одержимым — от недугов исцеление, под бременем скорбей и напастей неудобоносимых падающих и жития своего отчаявшихся твоими молитвами получити скорое облегчение и избавление. Не забуди, блаженне отче, и обитель сию святую, присно тя чтущую, но соблюди ю и всех живущих и подвизающихся в ней и на поклонение в ню приходящих невредимыми от искушений диавольских и всякаго зла. Егда же приспеет наше от временнаго сего жития отшествие, и к вечности преселение, не лиши нас помощи твоея небесныя, но молитвами твоими всех нас приведи в пристанище спасения и наследники яви нас быти всесветлаго Царствия Христова, да поем и славим неизреченныя щедроты Человеколюбца Бога Отца и Сына и Святаго Духа и твое вкупе с преподобными Антонием и Феодосием отеческое зaступление во веки веков. Аминь. 

 Молитва 3-я 

О преподобне и Богоносне отче наш Агапите! 

Слуго Божий преизряднейший, чудотворче и врачу всемилостивый, всем с верою и любовию тя призывающым скорый помощниче и теплый заступниче. Яко светильник пресветлый, ты просиял еси житием добродетельным в горах Киевских на пажити Богоматери: темже припадающе к раце многоцелебных мощей твоих, со страхом покланяемся и любовию лобызаем, из глубины сердца к тебе взываем: помози нам, угодниче Божий, помяни нас пред Господем и испроси нам от него оставление согрешений наших вольных и невольных, в недузех страждующим скорое исцеление подаждь, путешествующим заступление, скорбящим утешение, бедствующим помощь и избавление и вся потребная ко спасению. 

Яко да твоими, отче, святыми молитвами получивше благодать и милость от всемилостиваго Спаса и Господа нашего Иисуса Христа, возвеличим и прославим препетое имя Его, Емуже со Отцем и Святым Духом слава и держава во веки. Аминь. 

 

В чем помогает преподобный

Когда обыкновенные медицинские средства: диагностика, лечение, реабилитация — не приносят желаемого результата, христиане обращаются к Богу и Его святым угодникам.  

Преподобному Агапиту молятся: 

  • в период восстановления после травм; 
  • при заболеваниях глаз и зрения; 
  • при онкологических заболеваниях; 
  • при неизвестных, недиагностируемых заболеваниях; 

Особенное же внимание православных христиан обращено на недуги душевные — греховные страсти, гнездящиеся в душе и, подобно телесным болезням, отравляющие жизнь как их носителей, так и окружающих. 

Поэтому, молясь об исцелении от телесных болезней, христиане в первую очередь искренне раскаиваются в своих грехах, а также просят Бога и святых об избавлении от душевных недугов и греховных страстей. 

Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю (акафист прп. Агапиту).

 

Почему преподобному Агапиту молятся об исцелении 

По учению Православной Христианской Церкви, ничего в жизни людей не происходит без воли и промысла Господа Бога, Который непрестанно заботится о всех живущих и ниспосылает то, что наиболее полезно и спасительно для каждого конкретного человека в данный период времени. То же самое относится и к болезням. Верующие люди воспринимаю их как естественное последствие своей греховной жизни, а также как испытание своей веры, призванное научить человека терпению, смирению и покаянию. 

Однако, даже при таком восприятии болезней, естественным желанием любого человека является исцеление, освобождение от гнетущего недуга и возвращение к полноценной жизни. 

Поэтому, первым и главным средством исцеления для верующих людей является молитва, восполняющая, усиливающая, а порой и исправляющая любое медицинское лечение.  

Молиться принято, в первую очередь, Господу Богу, — причем молиться с покаянием, осознавая болезнь последствием своих грехов. 

Помимо этого, принято молиться и Божией Матери, а также святым чудотворцам. Особое место в ряду святых, к которым обращаются в болезнях и недугах, занимают угодники Божии, еще при жизни прославившиеся лечением людей: как обычными медицинскими средствами, так и силой молитвы и Божественной благодати.  

Прп.  Агапит – один из таких святых. 

 Житие святого

Преподобный Агапит Печерский

Св. Агапит по происхождению был киевлянин. Он был современником прп. Антония Печерского (ХIв.) и поступил в монастырь, как пишет свт.Димитрий Ростовский, чтобы принять монашество и исцелиться от душевных недугов. Получив просимое, Агапит остался на послушании у прп. Антония.  

Будущий святой видел, как преподобный Антоний помогал недужным: каждому давал немного травы, которую сам употреблял в пищу, и усердно молился о них Богу. Подражая своему старцу, преподобный Агапит начал усердно служить немощным братьям и молиться о них. Приходящих же в монастырь мирян святой врач, как и его наставник, лечил травами и молитвой. 

Вскоре слава о новом молитвеннике и чудотворце распространилась далеко за пределы Киева. 

Интересный факт

Известно, что преподобный исцелил одного из бояр князя Всеволода Ярославича, а впоследствии и самого Владимира Всеволодовича Мономаха.   

Житие святого сохранило рассказ о зависти и нападках на святого со стороны одного киевского лекаря, армянина. Врач этот отличался тем, что безошибочно предсказывал день смерти больного и вследствие этого отказывался лечить обреченных. Узнав о безмездном враче, исцелявшем даже тех, кому армянин предсказывал неминуемую смерть, киевский лекарь воспылал гневом и завистью на преподобного. Не сумев опорочить и осмеять святого, армянин подослал к нему убийц с чашей яда. Но яд нисколько не навредил святому. 

Уже на смертном одре, сам тяжело болея, преподобный Агапит показал нечестивому врачу свои травы и рассказал, что исцеляет исключительно силой Божией. Армянин предсказал, что святой умрет через три дня, пообещав в противном случае принять православие и стать монахом, подобно святому Агапиту. 

Безмездный врач посрамил надменного лекаря. Прожив после болезни еще три месяца, святой мирно преставился около 1095 года. 

Вскоре лекарь снова пришел в монастырь, раскаиваясь в прежних заблуждениях и прося постричь его в монашество.  

Мощи святого покоятся в пещерном Введенском храме Лавры. 

Традиционное иконописное изображение святого —  с пучком трав в одной руке и с сосудом целебного снадобья в другой. 

Ноябрь

2000 года

В Донецке был освящен храм в честь преподобного Агапита Печерского.

Полное житие преподобного Агапита Печерского читайте на нашем сайте.

День памяти

Церковь совершает память прп. Агапита 1 июня и 28 сентября. 

 

Похожие статьи

Хотим привлечь ваше внимание к проблеме разрушенных храмов, пострадавших в безбожные годы. Более 4000 старинных церквей по всей России ждут восстановления, многие находятся в критическом положении, но их все еще можно спасти.

Один из таких храмов, находится в городе Калач, это церковь Успения Божией Матери XVIII века. Силами неравнодушных людей храм начали восстанавливать, но средств на все работы катастрофически не хватает, так как строительные и реставрационные работы очень дорогие. Поэтому мы приглашаем всех желающих поучаствовать в благом деле восстановления храма в честь Пресвятой Богородицы. Сделать это можно на сайте храма

Помочь храму

Рекомендуем статьи по теме

Святой Агапит Печерский – Исцеление – это путь с Богом – Миссия святого Фланнана

Отец Рафаэль

Во имя Отца и Сына и Святого Духа, единого Бога. Аминь. Дорогие возлюбленные, помянем святого Агапита Печерского, да молится о нас святой угодник и врач бескорыстный!

Наш Господь и Бог действуют таинственным образом. Врач-бессребреник святой Агапит Печерский родился в Киеве (Украина). Когда монахи в монастыре заболевали, святой Агапит варил травы и молился о них, и они исцелялись. Вскоре многие знали святого как целителя, и многие приходили к нему.

В это время жил-был известный армянский врач, завидовавший исцелению святого Агапита. Армянский врач даже хотел отравить святого, но Бог сохранил святого. Со временем святой исцелил и князя Владимира Мономаха. Когда в конце концов сам святой заболел, пришел тот же армянский врач и поставил диагноз, и предсказал, что святой не протянет более 3 дней, и сказал, что если святой продержится более 3 дней, то он сам станет монахом. Святой сказал армянину, что позвонит ему только через 3 месяца (вместо 3 дней).

Правда, святой умер не через 3 дня, а через 3 месяца. Армянский врач сдержал свое обещание и стал монахом Печерского монастыря, признав, что преподобный Апапит действительно угодник Божий.

Екклесиаст 3:1-8 напоминает нам, что всему свое время. Есть время лечиться. Есть время умереть. Есть время ненавидеть, но еще больше есть время любить. Есть время молчать, как и время говорить. Смерть приходит ко всем нам в Его время.

Размышляя над Св. Матфея 10:23-31, мы осознаем, что и в нашей собственной жизни Бог действует таинственным образом. Всякий раз, когда мы сталкиваемся с чудом Божьим, мы знаем из этого отрывка, что Бог не пренебрегает Своими детьми, даже если наши собственные тела не выдерживают или другие отказываются от нас. Бог не пренебрегает и не отказывается от нас. Поэтому мы должны проповедовать Его Истину смело и смело. Не все люди будут слушать нас, и наш Господь сказал нам, если люди не слушают нас, идите дальше. Да услышат имеющие уши.

Преподобный Агапит был в боготворении. Святой ходил близко к Богу, и поэтому Бог дал ему чудо исцеления других, надежды и молитвы.

В нашем современном мире, где есть много отвлекающих факторов от людей, технологий, работы, игр, мы должны помнить, что есть Бог, и Он должен быть центром наших путешествий, а не второстепенной мыслью. Никто не говорит, что это будет легко, так как современный мир таит в себе множество искушений, но Осия 6:1-3 напоминает нам, что мы должны знать нашего Господа не интеллектом, но зная Его как Отца. И когда мы вернемся к Господу, Он исцелит всех нас.

Читая Послание к Римлянам 8:22-27, мы знаем, что, будучи смертными, мы склонны верить только тому, что можем воспринять, с помощью зрения, слуха, осязания и т. д. Но нас учат надеяться, поскольку многие вещи в жизни мы не может воспринимать зрением, слухом, осязанием и другими физическими чувствами. Надежда превосходит органы чувств и позволяет нам молиться и надеяться на нашего Господа. Вот что такое верность – надежда.

Святитель Агапит однажды сказал: «Не подобает беспокоить Бога ни о чем, кроме спасения собственной души. Не просите ни о своем теле, ни о своем здоровье; не о чреве твоем заботиться надо — все это пустое тление, ненасытное в желаниях. Ибо нет прошения более достойного, чем прошение о спасении собственной души».

Воззови Господа нашего, чтобы мы ходили с Ним и не забывали Его: «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй меня, грешного».

Закончим благодарственной молитвой:

Воистину приличествует звать Тя блаженней, Богородицу, Присноблаженную и Пречистую, и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувимов и славнейшую Серафимов, непорочно Бога Слова родила еси: Истинная Богородица, величаем Тя.

Богородице Дево, радуйся; О Мария, полная благодати, Господь с Тобой. Благословенна ты среди женщин, и благословен плод чрева твоего, ибо ты родила Спасителя душ наших, Иисуса Христа, Господа нашего. Аминь.

о. Рафаил+

Чтения
Осия 6:1-3
Екклесиаст 3:1-8
Матфея 10:23-31
Римлянам 8:22-27

Святитель Агапит (Агапит) Праведный Целитель и Бессребреник Киево-Печерский

   

Святитель Агапит Праведный Безработник Киево-Печерский (http://alchevskpravoslavniy.ru/wp-content/uploads/2010/06 /016.jpg)

Святитель Агапит Киево-Печерский — Память 1 июня (текст взят с: http://ocafs.oca.org/FeastSaintsViewer.asp?SID=4&ID=1&FSID=101580 )
«Этот святой врач-бессребреник родился в Киеве. Он был послушником и учеником преподобного Антония Печерского, и жил в XI веке.Если кто из братии инока заболевал, к нему приходил святой Агапит и бескорыстно ухаживал за больным.Он кормил больного отваренными травами, которые сам готовил, и человек выздоравливал по молитвам святителя К монастырскому врачу с даром врачевания обращались и многие миряне9. 0003

В Киеве в это время находился опытный врач-армянин, который мог диагностировать характер болезни и даже точно определить день смерти, просто взглянув на больного. Когда один из этих обреченных больных обратился к преподобному Агапиту, благодатный целитель дал ему немного еды из монастырской трапезы, и больной выздоровел. Воспылав завистью, врач хотел отравить святого Агапита, но Господь сохранил его, и яд не подействовал.

Святитель Агапит Праведный Бессребреник Киево-Печерский (http://pravicon.com/images/sv/s0038/s0038001.jpg)

 
Святитель Агапит исцелил князя Владимира Мономаха Черниговского, будущего великого князя Киева (1114-1125), прислав ему вареные травы. Благодарный князь пошел в монастырь и хотел видеть своего целителя, но смиренный подвижник укрылся и не принял даров.

Когда сам святой целитель заболел, к нему пришел тот самый врач-армянин и, осмотрев его, сказал, что он умрет через три дня. Он поклялся стать православным монахом, если его предсказание не сбудется. Святой сказал, что Господь открыл ему, что призовет его только через три месяца.

Преподобный Агапит скончался через три месяца (1 июня, не позднее 1095 года), а армянин ушел к игумену Печерского монастыря и принял монашеский постриг. «Несомненно, что Агапит был святым Божьим», — сказал он. «Я хорошо знал, что он не мог продержаться в своей болезни три дня, но Господь дал ему три месяца». Так исцелил преподобный болезнь душевную и наставил на путь спасения».0003

 
Тропарь святому Агапиту Киево-Печерскому праведнику — Глас 5
О, праведный Агапит, немощных ядовитыми травами исцелил еси, и со смирением, как Антоний Великий.
Поступив таким образом, ты привел к Вере неверующего врача, наставив его на путь спасения. Исцели немощи наши и моли Христа Бога нашего о поющих тебе!

  
Тропарь — Глас 5
Вы возвестили о своей вере, как добрый врач. Ты обличил армянина и привел его к благочестию.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Related Posts